Danske Spil er ny hovedsponsor i Brøndby IF, meddeler klubben fredag.
Der kommer dog ikke et Oddset-logo på brystet, selv om Danske Spil ellers har ret til det.
- Vi har valgt ikke at have Oddsets logo på Brøndby IF's spillertrøjer og holder i stedet pladsen tom i aftaleperioden. Det er utraditionelt, men vi laver med den tomme plads på trøjen en tydelig markering af, at pengespil skal udbydes, markedsføres og spilles med omtanke.
- Generelt vil vi bruge reklamemulighederne i sponsoratet, men den tomme front er en af mange ting, vi gør for at sikre en ansvarlig balance i markedsføringen som en del af vores indsats for sunde spillevaner.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Vi vil sammen med klubben i øvrigt se på muligheden for at bruge udvalgte kamptrøjer til for eksempel at hylde det stærke fællesskab i klubben eller til budskaber om f.eks. ansvarligt spil, fortæller administrerende direktør Karsten Fogh Holanng.
Brøndby-direktør Ole Palmå supplerer:
- Både vi og Oddset ønsker at tage et ansvar i det samfund, vi er en del af. Derfor er jeg glad for, at vi sammen kan bruge denne aftale til også at sætte fokus på ansvarlig spillekultur og på den måde bidrage til debatten om et komplekst emne, som fylder meget i fodboldens verden i disse år. Vi ser meget frem til at folde samarbejdet ud over de kommende sæsoner.