2022-07-11 14:28:12

POWER stævner DBU: Gider ikke smagsdommeri

POWER har valgt at stævne DBU for at komme til bunds i sagen, hvor DBU har beskyldt elektronikkæden for at krænke forbundets rettigheder i sin markedsføring.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Elektronikkæden POWER har valgt at stævne DBU.

Det oplyser POWER i en pressemeddelelse. 

Elektronikkæden skriver, at stævningen sker, fordi virksomheden ønsker at komme til bunds i sagen, hvor DBU har anklaget POWER for at krænke fodboldforbundets rettigheder i sin markedsføring op til sidste års EM-slutrunde.

POWER's administrerende direktør Jesper Boysen fortæller desuden, at stævningen falder, fordi man ikke ønsker at basere sin markedsføring på smagsdommeri.

- Den her sag har stået i stampe i mere end et år, og derfor har vi i dag stævnet DBU, siger han og fortsætter.

- Når vi i forløbet har spurgt DBU, hvad vi har gjort galt, har vi fået at vide, at den påståede krænkelse ligger i ”det samlede indtryk” af vores markedsføring op til EM. Men det holder jo ikke. 

- POWER er en professionel virksomhed, og vi kan ikke basere vores markedsføring på smagsdommeri. Har vi gjort noget ulovligt eller ej? Det fortjener vi at få afklaret, så vi alle kan komme videre, siger Jesper Boysen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

DBU's kommercielle direktør Ronnie Hansen fortalte i sin tid Ekstra Bladet, at det at bruge landsholdet til at sælge sine produkter eller markedsføre sin virksomhed udelukkende var en rettighed, som er forbeholdt de virksomheder, der investerer i fodbold året rundt.

POWER skriver i pressemeddelelsen, at et af stridspunkterne blandt andet handler om, at elektronikkæden har brugt en bestemt farve til en fodboldtrøje, som en fiktiv fodboldspiller bærer i en online-reklame.

7 kommentarer

Læs alle kommentarer
annonce

Seneste nyheder

Seneste nyheder

0