Theo Sander er ny målmand hos IF Elfsborg, hvor han har fået en aftale frem til sommeren 2030.
Den 21-årige keeper har snakket med to personer, før han besluttede sig for at skifte den danske fodboldadresse med den svenske.
- Jeg har talt med mange mennesker. Jeg har talt med Claesson (Viktor) og med Julius Beck, som også er i truppen. De har kun sagt positive ting om klubben. Derfor vidste jeg, at det her var det rigtige skridt for mig, siger Sander til Elfsborgs hjemmeside.
I samme ombæring fortæller han, hvorfor det er det rigtige skridt for ham i fodboldkarrieren.
- Jeg var meget ung, da jeg debuterede i Aalborg, og det var en fantastisk oplevelse dengang. Men nu er jeg kommet hertil for at fortsætte med at udvikle mig og også tage det næste skridt videre.
Den talentfulde målmand fik aldrig gennembruddet hos løverne, som har udlejet ham to gange. Senest til OB.
Sander nåede seks kampe for FCK.


Elfsborg
Allsvenskan
































