David Boison Frimpong fortsætter karrieren i Sønderjyske.
3F Superliga-klubben bekræfter mandag, at den 19-årige angriber er købt fri i den ghanesiske klub Medeama SC.
Frimpong ringer formentlig en klokke eller to hos danske fodboldentusiaster, idet han i seneste sæson var udlejet til FC København.
Her slog han sine folder på U19-holdet, men i Sønderjyske bliver han del af førsteholdstruppen, og det er til stor glæde for sportschef Casper Daather.
- Vi er meget glade for, at vi nu kan præsentere David Boison Frimpong i den lyseblå trøje. Det er en spiller, som har gjort sig godt bemærket for FC Københavns U19-hold i den forgangne sæson med mange stærke præstationer.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Han har nogle individuelle kvaliteter, hvor særligt fart og teknik er hans spidskompetencer. Han kan spille alle de forreste pladser, men han skal også vænne sig til overgangen fra ungdomsfodbold på et internationalt niveau til Superliga-fodbold med mere fysik, intensitet og konsekvens, siger Daather.
Sønderjyske udstyrer Boison Frimpong med en kontrakt gældende for de næste fem år.
Han får trøje nummer 32.

Make VM Great Again - Jacob Taarnhøj Gæster Studiet!
Drømmeklubben | Afsnit 4Har du nogensinde været så ked af det, at du er gået på A-Bar? Ved Infantino, hvem Messi er? Giver hydration breaks egentlig flere mål?
Læs mere
Sønderjyske
3F Superliga


































