Navnet Mats Spiten er måske værd at notere sig.
Han er 16-årig, angriber og spiller til dagligt i norske Strømsgodset - og så er han på blokken hos flere danske klubber.
Det fortæller klubbens sportschef Jackie Rasmussen til Bold.
- Der er flere Superliga-klubber og europæiske topklubber, der følger ham. Vi har allerede fået noget konkret interesse, der gør, at vi skal forholde os til det.
- Der er så meget interesse for ham, at det ikke kan tælles på to hænder.
- Men vi prøver også at skærme ham og tage hans udvikling step for step uden at presse ham. Så må vi se, hvornår det er det rigtige skridt for ham.
Norske Mats Spiten fyldte 16 i januar og blev i april rykket permanent op i førsteholdstruppen, mens han underskrev en treårig aftale med den norske klub.
Siden har han noteret sig for 14 kampe.
- Han er ekstremt arbejdsom, en god afslutter og en rigtig nier. Lige så snart han er omkring feltet, så ved han, hvor målet står. Han er ærgerrig og moden af sin alder, og så er han meget nysgerrig på, hvor han kan udvikle sig og vil gerne evaluere sig selv.
- Så det er en meget spændende case, og det kan potentielt blive et rigtigt stort salg, når transfervinduet udvikler sig.
Strømsgodset indtager førstepladsen i den næstbedste norske række efter 12 spillerunder.


Strømsgodset
1. Division




































