Den sydafrikanske klub Bidvest Wits har i en årrække haft et samarbejde med Brøndby. Det har blandt andet kastet Lebogang Phiri af sig for de blå-gule, hvis sportsdirektør Per Rud lige nu er på besøg i Sydafrika.
Mens Rud er i Sydafrika, er tre Bidvest-talenter landet i Brøndby. Lukhele Daniel Mdluli, Mogamad Yusuf Jappie og Chaz Gerard Williams, der alle er 18 år, skal de kommende tre måneder træne med Brøndbys U19-hold, ligesom de til tider skal træne med Superliga-truppen.
- De tre talenter, som vi har fået herop i denne omgang, er alle spændende spillere. Vi så dem indgående i sommer, da de deltog i Brøndby Cup og Lyngby Cup, og vi har desuden fået bulletiner på dem gennem en længere periode. Nu har vi de næste tre måneder til at se og vurdere dem helt tæt på i vores miljø og træningskultur, siger Per Rud til klubbens hjemmeside.
- Hvis de viser sig at have den rette personlighed og et stort nok potentiale, vil vi naturligvis arbejde på at tilknytte dem fast, men i første omgang er de her i forårssæsonen.
Lebogang Phiri var som de tre talenter også i Brøndby til prøvetræning, før de blå-gule skrev kontrakt med ham for godt et år siden.


Brøndby IF
Bidvest Wits
3F Superliga
1. Division































