Stephan Andersen spillede en stor del af sine ungdomsår i Hvidovre. Derfor får klubben nu del i de 4,4 millioner kroner, Brøndby i dag har betalt Charlton for den 25-årige målmand. Det skyldes den såkaldte solidaritetsordning, som foreskriver, at fem procent af en transfersum skal deles mellem spillerens ungdomsklubber.
- Vi har trukket champagnen op herude. Så risikerer vi ikke, at vi kommer til at bruge pengene på noget fornuftigt, siger Hvidovres direktør Michael Christensen spøgefuldt til bold.dk, og fortsætter:
- Nej, pengene ryger bare ind i den almindelige drift. De fem procent skal jo deles mellem AB, Brøndby og os (Stephan Andersens ungdomsklubber, red.) så det er ikke noget voldsomt beløb, men alt gør gavn og alt giver glæde.
Michael Christensen glæder sig også over, at Stephan Andersen nu kommer til en klub hvor han med al sandsynlighed får mere spilletid end han gjorde i Charlton.
- Vi er også glade på Stephans vegne. Han er jo en rigtig Hvidovre-dreng, som også er opvokset herude, og det er dejligt at se, at han kommer til at spille igen i stedet for at sidde på en bænk ovre i England, siger Michael Christensen til bold.dk.
jakob@bold.dk


Brøndby IF
3F Superliga
CampoBet 2. division
Hvidovre U19































