Norge bærer den nordiske fane med manér ved årets VM.
Først blev Irak sat på plads med 4-1, og derefter kom Senegal i Erling Haalands målmaskine.
Nordmændene vandt 3-2 og er dermed klar til næste fase ved slutrunden.
Efter kampen var angriber Alexander Sørloth paf over holdets præstation.
- Det er fandens fedt. I dag er jeg næsten en smule rørt. Vi er færdige, og spiller en forbandet meget bedre kamp end sidst, siger han til norske TV 2.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Vi spiller mod Senegal, som er et fantastisk hold, og jeg synes, vi var bedre end dem. Det er sindssygt fedt.
Norge møder Frankrig i den sidste gruppekamp, hvor førstepladsen i gruppen er på spil, selvom begge nationer allerede har sikret sig avancement.
Senegal skal derimod slå Irak i sidste runde og samtidig håbe på øvrige resultater, hvis drømmen om avancement som en af de bedste treere skal holdes i live.

VM Morgenbriefing: Sverige overlever - Tyskland snubler
Hattrick | Afsnit 122I nat blev endnu fire nationer klar til knockoutfasen ved VM.
Læs mere
FIFA VM
Norge


































