
Anthony Gordon har taget bladet fra munden og slået tilbage mod kritikken fra Wayne Rooney og Alan Shearer.
De to fodboldeksperter stillede i tirsdags spørgsmålstegn ved, hvorfor Gordon ikke startede Champions League-opgøret mod Barcelona.
Den officielle udmelding fra Newcastle lød, at Gordon var syg.
Ifølge Rooney, der dækkede opgøret fra sidelinjen som ekspert, ville Gordon ikke give hånd og gik direkte ind i omklædningsrummet, mens Shearer mente, at det ville kræve 'noget helt ekstraordinært' for at holde ham selv ude af sådan en kamp. ,
Nu afviser den 25-årige kantspiller påstandene blankt.
- Normalt bryder jeg mig ikke om at rydde op i ting, fordi jeg ikke går så meget op i det, men det her er nødt til at blive afklaret, fordi det er simpelthen noget vrøvl, siger Gordon ifølge BBC Sport efter lørdagens 1-0-sejr over Chelsea.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Da jeg kom til stadion, sagde manageren, at jeg ikke skulle spille, hvilket jeg ikke var glad for, men det er hans beslutning, og holdet spillede godt.
- At sige, at jeg ikke ville spille den største kamp i min karriere, er fuldstændigt nonsens.
- Jeg tror, Rooney sagde, at jeg gik forbi uden at give hånd og gik ind i omklædningsrummet. Det gjorde jeg ikke.
- Jeg klædte om alene i et omklædningsrum på størrelse med dette. Det var kun mig og en håndvask. Fuldstændigt nonsens. Jeg synes, de burde være bedre til deres arbejde, siger Gordon i en markant tone.
Anthony Gordon erstattede danske William Osula efter 67 minutters spil i opgøret mod Barcelona.
Lørdag var englænderen tilbage fra start for Newcastle i sejren over Chelsea, hvor han tilmed blev matchvinder.

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!
Drømmeklubben | Afsnit 5Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.
Læs mere
Newcastle
Premier League



































