2023-07-26 07:43:59

Tottenham-ejer er havnet i problemer: Tiltales for insiderhandel

Der er blevet rejst tiltale mod Tottenham-ejer Joe Lewis for at give investeringstips til venner og bekendte om firmaer, han havde investeret i. 

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

Træningskampe - 1. runde

FT

LCS

1 - 5

TOT

Tottenhams ejer er havnet i fedtefadet. 

Den engelske rigmand Joe Lewis er nemlig blevet tiltalt for insiderhandel, idet han angiveligt har givet venner og bekendte tips om investeringer i firmaer, han selv var investor i. 

I en video på Twitter forklarer den amerikanske statsadvokat Damian Williams, at Joe Lewis har videregivet informationer, som romantiske partnere, assistenter, piloter og venner har tjent millioner af dollars på. 

- Vi påstår, at insiderinformationen er en måde, hvorpå han kompenserer sine medarbejdere, venner og elskere. 

Artiklen fortsætter efter billedet

Premier League -Tottenham-ejer er havnet i problemer: Tiltales for insiderhandel
Foto: Dylan Martinez/Reuters/Ritzau Scanpix

- Der er klassisk korruption. Det er snyd, og det er ulovligt, fortæller Damian Williams i videoen. 

Joe Lewis er frivilligt rejst til USA, så han kan forsvare sig mod anklagerne, fortæller Lewis' advokat David Zornow ifølge Reuters. 

Den 86-årige rigmand købte aktiemajoriteten i Tottenham i 2001. 

Podcast Cover

Crystal Palace smidt ud af Europa League

Hattrick | Afsnit 156

Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.

Læs mere
-15:02

Artiklen fortsætter efter indholdet

Træningskampe - 1. runde

FT

LCS

1 - 5

TOT

Annonce

16 kommentarer

Se kommentarer
Annonce