Jeg kan huske at jeg for 5-6 år siden læste en artikel som sammen med en branding ekspert gik igennem værdien af de forskellige klubbers produkt og hvilken pris de kunne forvente. Her lå FCK og BIF til at kunne trække 7-7½ mio. Siden er vores værdi steget og BIFs faldet.
Det virker sindsygt at man tilbage i 99 kunne lande en sponsor kontrakt på 12,5 mio pr år. Jeg Har læst at EB fik oplysningen fra fondsbørsen. Jeg tror på at værdien af den aftale som gav Carlsberg lov til at levere øl + sponsorart har været 50 mio. Men ikke det samlede sponsorart. Jeg tror der er nogle tal man ikke får.
http://npinvestor.dk/nyh…-39628.aspxI øvrigt sjovt at læse Frimann tude...
Kasi skulle angiveligt have stået for dks største sponsorart med Brøndby til 20 mio pr år og dette var inklusiv køb af stadion navn.
Jeg har lidt svært ved at se hvordan et dansk sports brand kan være virkelig mange penge værd.
Der var immervæk lidt mere opmærksomhed fra medier og fans da NCH og Don Ø var i centrale roller.
Vores tilskuer gennemsnit er dykket markant og ude i Europa kender man udemærket til Carlsberg. PSE aktien er heller ikke atraktiv.
Så kan 6 kampe med + 500 000 tv seerere virkelig godtgøre for en stigning af sponsoratet?
Men omvendt kan jeg godt se at vi står med Dks bedste sports brand.
Jeg er glad for at vi fortsat har en "Lokal" sponsor.