Mens Covid-19 er i gang med at høvle vores trup ned, er der også positive nyheder.
Intet er vist nok officielt meldt ud, men der synes at være bred enighed om, at indeværende sæson er sidste gang (for nu, i al fald), hvor Pirelli er vores hovedsponsor. Forstå mig ret, jeg kan godt lide Pirelli og for én som mig, som blev fan i slut-90´erne, er det svært at tænke logoet væk fra vores trøjer. Men det er ingen hemmelighed, at aftalen, især efter moderne standarder, ikke har været god for os. Mens Sassuolo (18 mio. € p/a), Rube (17) og naboerne (15) får en fin sjat sponsorpenge, halter vi lidt efter, med ´blot´ 10,5 mio. € p/a. Det vil kineserne altså lave om på, hvilket betyder, Pirelli ryger i svinget (no pun intended).
Det forlyder, at der er hele tre virksomheder, som i skrivende stund konkurrerer om at tage Pirelli´s plads; Evergrande, Samsung og Hisense. Evergrande og koreanske Samsung har eksisterende samarbejder med Suning i forvejen, mens Hisense (et kinesisk firma, som laver hårde hvidevarer og elektronisk apparatur) har haft møder med både Zhang Sr. og Stevie Boy.
Alt dette vides mere eller mindre sikkert.
Det bliver straks mere spekulativt, når det kommer til aftalens størrelse. Både CdS og GdS melder om beløb i 30 mio. € p/a nabolaget, hvilket vil være Italiens med afstand bedste shirtsponsoraftale - hell, det vil endda flytte os op i PrL størrelser. I og med der er tre om buddet, er det heller ikke usandsynligt, der kan ske en mindre budkrig.
Det er meget spændende det hele. Jeg er - som skrevet - temmelig knyttet til Pirelli, men det er da klart, at hvis vi vil noget i moderne fodbold, at der skal ske noget på den front også.
Og kom så med det stadion...
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza
Triplete Solo Noi