@ OC
Nej nemlig, du er ikke jurist, hvilket jeg heller ikke er, hvorfor jeg stiller mig nysgerrig på at straffen efter din mening tilsyneladende er forkert. Milan er et særtilfælde, forstået på den måde at man næppe havde kunnet forudse et eksempel som dette da man lavede reglerne i sin tid, og dermed endnu en opfordring til UEFA om at få deres regelsæt opdateret (som det mindste) eller lavet et sæt nye, som tilbyder større gennemskuelighed. Jeg ville ikke med stor selvtillid tage en sag for UEFA i EU´s konkurrencekommission omkring konkurrenceforvridning, fordi reglementet er lagt op som grundlag for at mindske gæld.
Milan har haft 3 ejerskifte på 4 år, hvoraf den nuværende ejer (Elliott Group) skal hæfte for tidligere ejers ligegyldighed(Berluscon) eller hasardspil (Li Yong Hong) og rette op på et dundrende underskud på 126mio€ efterladt af et kinesisk rædselsregime.
De 126mio€ i minus skulle være et break-even indenfor 2,5 år, og hvis Elliott Group havde fået det som de ville, som du hævder, havde de fået de 5 år til at nå break-even kravet, da de appellerede CFCB’s dom i anden instans til CAS, idet CFCB’s dom faktisk tvinger dem til at devaluere sit eget produkt. Præcedens for tidligere ejerskifte har været på 4 år.
Ydermere har Elliott Group allerede betalt 12mio€ i bøde, og præmiepengene for netop overståede sæson i EL er blevet frosset i den betingede dom Milan fik på sig, et sted på 10-15mio€. De samme præmiepenge ville de ligeledes ikke kunne indtjene i den kommende sæson. Så Milan lider et tab på ca. 35-40mio€ fordelt mellem bøder og tabt fortjeneste.
Yderligere bliver Milan påbudt ekstra tilsyn af UEFA end man ville under normale omstændigheder i settlement agreement.
Milan som klub skal straffes, for at opretholde en form for troværdighed omkring hele FFP. Men hvorvidt dette er den passende straf eller ikke, er svært for mig at gøre mig klog på, fordi Milan i sig selv er et første tilfælde, idet jeg ikke har set andre tilfælde med så mange ejerskifter over så kort en tidsperiode.
Nej nemlig, du er ikke jurist, hvilket jeg heller ikke er, hvorfor jeg stiller mig nysgerrig på at straffen efter din mening tilsyneladende er forkert. Milan er et særtilfælde, forstået på den måde at man næppe havde kunnet forudse et eksempel som dette da man lavede reglerne i sin tid, og dermed endnu en opfordring til UEFA om at få deres regelsæt opdateret (som det mindste) eller lavet et sæt nye, som tilbyder større gennemskuelighed. Jeg ville ikke med stor selvtillid tage en sag for UEFA i EU´s konkurrencekommission omkring konkurrenceforvridning, fordi reglementet er lagt op som grundlag for at mindske gæld.
Milan har haft 3 ejerskifte på 4 år, hvoraf den nuværende ejer (Elliott Group) skal hæfte for tidligere ejers ligegyldighed(Berluscon) eller hasardspil (Li Yong Hong) og rette op på et dundrende underskud på 126mio€ efterladt af et kinesisk rædselsregime.
De 126mio€ i minus skulle være et break-even indenfor 2,5 år, og hvis Elliott Group havde fået det som de ville, som du hævder, havde de fået de 5 år til at nå break-even kravet, da de appellerede CFCB’s dom i anden instans til CAS, idet CFCB’s dom faktisk tvinger dem til at devaluere sit eget produkt. Præcedens for tidligere ejerskifte har været på 4 år.
Ydermere har Elliott Group allerede betalt 12mio€ i bøde, og præmiepengene for netop overståede sæson i EL er blevet frosset i den betingede dom Milan fik på sig, et sted på 10-15mio€. De samme præmiepenge ville de ligeledes ikke kunne indtjene i den kommende sæson. Så Milan lider et tab på ca. 35-40mio€ fordelt mellem bøder og tabt fortjeneste.
Yderligere bliver Milan påbudt ekstra tilsyn af UEFA end man ville under normale omstændigheder i settlement agreement.
Milan som klub skal straffes, for at opretholde en form for troværdighed omkring hele FFP. Men hvorvidt dette er den passende straf eller ikke, er svært for mig at gøre mig klog på, fordi Milan i sig selv er et første tilfælde, idet jeg ikke har set andre tilfælde med så mange ejerskifter over så kort en tidsperiode.