Man skal nu ikke være Brøndby fan for at forstå at klubbens udmeldinger normalt ikke skal tages så seriøst.
Du er ekstremt biased i dine indspark - dette er ingen undtagelse.
Det er sjovt som folk, der absolut ingen forstand på hvad strategi reelt er, skal udtale sig herom. Det samme gælder for Taco Mix i tråden her.
Strategi er dynamisk - det itereres, justeres og opdateres kontinuerligt. Strategi er heller ikke den skinbarlige sandhed, hvis man ser en mulighed, så agerer man, også selvom den måske ikke følger ens strategiske agenda 100%. Det gør Brøndby, det gør FCK, det gør Mærsk, det gør Apple. Det gør alle virksomheder og hvis de ikke gør, så er de ikke deres opgave voksen.
I 2019 opdaterede Brøndby deres
transferstrategi til at ‘Vi ønsker
så vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 år’
Siden da har man revideret og i dag hedder transferstrategien ‘ Brøndby IF skal udvikle både egne og tilknyttede fodboldspillere til et højt niveau, der sikrer både sportslig og økonomisk gevinst’
Fsva eksekvering, så har man været på en rejse med omkostningsreduktion og toplinje vækst de sidste 5-7 år. Man har et større fokus på akademi og egenudviklede spillere, man har haft en ambition om at være i balance i 2022 (frit fra hukommelsen - jeg er ikke Brøndby-fan, så jeg følger det ikke så tæt igen) hvilket de allerede kom sidste år (der er stadig lidt på den underliggende drift der skal balanceres, men det er småting).
De har, som jeg ser der, fulgt deres strategi til punkt og prikke og det narrativ der er omkring deres afvigelser er dels selvforskyldt, fordi man tidligere har sejlet, og dels en social konstruktion skabt af andre fans, der ukritisk og med stor confirmation bias lapper hver en mulighed i sig for at fordreje tingene til at passe ind i deres narrativ - lidt ligesom antivaxxer og lignende godtfolk.
Det er det samme der sker når man kalder FCM et galehus fordi de sender en uregerlig spiller på ungdomsholdet. Ukritisk og dumt.