Snak

Mere indhold efter annoncen

Pelé reagerer fra hospitalssengen: Jeg er fyldt med håb

Skrevet af bold
lør 3. dec 21:27

Pelé skriver på sin Instagram, at han er fyldt med håb, og så takker han alle for den støtte, han har fået i forbindelse med sin sygdom.



Læs hele nyheden her
Skrevet af Redondos hæl
Gud er med stort G. Det er også sådan han selv skriver det i sit opslag. Der er en dårlig vane med at skrive Gud med lille g. Uanset om man tror på ham eller ej, så er det et navn og det er ofte sådan der bliver talt om det. Respekter det, tak :)
Skrevet af Mr.Munk
Gud
Jesus
Helligånden
Gudsøn
o.m.m.
Man bliver lidt forvirret med alt de navne jo, så rolig nu med stort G eller lille g er ligegyldigt når der “findes” så mange guder alene i kristendom
Skrevet af ZuluMuchi
Som agnostiker og på ventelisten til at overgå til ateisme; enig med første indlæg. Respekter dem der tror på Gud, i hvilken form/religion det så er, der går ikke skår af os andre at "gøre det pænt", og stave Gud med stort G.

Mht. Pelé; Jeg under egentlig Messi det trofæ, men hvor jeg dog også håber at Pelé når at se Brasilien vinde VM i år. Det ville et eller andet sted være et flot punktum for en personlighed af Pelés kaliber; en personlighed som vi fodboldelskere må acceptere snart tager videre - intet varer som bekendt for evigt, og desværre er Pelé på sidste etape.

Af hjertet tak for de fantastiske oplevelser, Pelé, og må dine sidste dage være uden smerte.
Skrevet af Matters
Har altid respekteret, at Gud kan staves med både lille og stort, men at afsender heri afslører sit religiøse tilhørsforhold. Her har ingen en facitliste, hvilket bør respekteres.
Skrevet af ZuluMuchi
Så vidt jeg har forstået, afhænger det af tiltalen. Altså om hvorvidt man taler om en gud (evt. underforstået "blandt flere"), flere guder, eller den mere specifikke Gud. Det er lidt forvirrende, da kristendommens gud normalt blot omtales som Gud, hvorimod Islams gud er Allah (ingen ville vel stave Allah med lille a, medmindre man bevidst søger provokationen?), ligesom Jahve/Jehova sjældent ses med lille j, og Thor og Odin ses som guder (lille g) i den nordiske mytologi.
Skrevet af Spændhjelmen
gud gud gud

Jeg staver det da som det passer mig, det skal du simpelthen bestemme? Pak dit religiøse fis sammen det her er bold.dk
Skrevet af Mijreetep
Jeg staver Satan med stort OG lille. Han skal vel også med i ligningen, nu hvor vi taler om fiktive "personer"
Skrevet af Liverby
Hvorfor respektere noget som er opfundet af uoplyste ignorante mænd der levede i en jordhule. Religion har slået flere mennesker ihjel end noget andet, så det eneste det fortjener er hån og latterliggørelse.
Hader Fck af hele mit hjerte.
Skrevet af Hvasdk
Redondos hæl..
Jeg ved at blive så træt af folk der skal rette Bold.dk…
Hvorfor er det i ikke kan holde det få jer selv, det er jo en gratis side at bruge
Skrevet af TheUnitedWay
Ateister som mig staver gud med lille g, da vi IKKE tror på ham/hende/den/det.

Det er helt korrekt grammatik.
Manchester United siden 92, GF siden 96.
Skrevet af IQlight
Jeg skal ikke gøre mig klog på den rette brug af stort og småt, men kan konkludere ud af denne tråd at ateister staver gud med småt, mens troende staver Gud med stort. Der hvor det bliver svært er så at de troende ikke må/bør vedkende sig deres religiøsitet.
Måske skal vi bare ALLE være ligeglade med hvordan folk skriver Gud/gud, så vi ikke fordømmer nogen uretsmæssigt, eller omvendt at folk føler sig krænkede over nedladende staveform
Skrevet af Fossa Del Leoni
Skal en artikel omhandlende Pele´s kræftsygdoms sidste fase seriøst drejes over på grammatik? Stram nu lidt op folkens.
Alt det bedste til Pele, altid sympatisk og et ikonisk forbillede, håber hans sidste tid bliver så smertefri som muligt.
Milan & Brøndby siden 80érne
Skrevet af Deportivo FAS
Seriøst hvor respektløs kan det blive ?

En artikel omhandlende Kongen af Fodbold som ligger for døden og så en flok curlingunger der kæfter op om grammatik i komnentarsporet.

Men fedt i lige fik sat en fed streg under jeres mangel på format, det falder jo meget godt i tråd med det danske landsholds mangel på samme, så tak for det.

Brasil: Flamengo, Vasco, Fluminense, Botafogo (100% Carioca) Rio > Säo Paulo MENGÃO BI DA AMÈRICA: https://www.youtube.com/watch?v=1RlVt8zJhXQ
annonce
0