Måske er det bare hvad det koster. Havde ikke set XSDUs indlæg. Jeg er en rimelig god forsikringskunde med flere biler (herunder veteran) , indbo, ulykke osv altså sammen samlet samme sted så forventer også noget samlerabat. Alligevel bliver det 5800 for Volvo til 70.000 med 4.000 i selvrisiko.
Jeg fik min Polestar i starten af ugen. Herregud hvor den kan plante et smil på dig som hører til på en fjoget 12-åring. Ville tæve de fleste bilkort vi engang spillede med ud af kommunen.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."
kortlink.dk/knd4
10 af mine de bedste, mod Toffees' 15 i Top 6
Tillykke med den. Synes den ser meget fed ud. Ret vellykket design. Synes dog stadig forholdene er for ringe i DK til en el-bil. Mangler ladere Jeg er gået i den helt anden grøft og købt en 911. Generation 997.
Nu er det godt nok en lille måned siden, du spurgte, Sir, men jeg føler alligevel behov for at dele. Da jeg leasede min nuværende BMW 330i (2020), smed jeg en mail til stort set samtlige selskaber - den højeste var Gjensidige, der ville have omkring 40.000/året. Jeg endte, efter lidt samlerabat mv. hos GF til knapt 15.000/året med 6000 i selvrisiko. Forrige ude smed jeg så en forespørgsel på findforsikring og blev hurtigt kontaktet af Codan, der i dag har alle mine forsikringer - og har klaret bilen til 10.000/året med 6000 i selvrisiko.
Det er nogle rimelig vilde priser Schelden. Jeg gav vist 8800 for min Bmw. Giver 12.000 for Porsche 6000 kr for en gammel Volvo til 100.000 kr synes jeg bare heller ikke giver mening. Jeg har dog nok bare mistet fornemmelsen for hvad bilforsikring koster efter at have betalt 5.000 kr i mange år for en nyere bil.
Jotak, men den sprøjtelakerer som fiksede rustpletterne havde problemer med at ramme den eksakte farve, men det lægger man selvfølgelig ikke mærke til, da pletterne er så små.
Er sgu spændt på hvordan det kommer til at se ud …
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
Solen og vask har tit bleget lakken lidt, så det er næsten umuligt at ramme perfekt hvis man bare maler en enkelt del. Jeg har også en dør der er i en lidt anden nuance end resten, hvilket er irriterende. Forsikringen betaler dog kun for så lidt de behøver.
Hvilke tilvalgsdækninger har I andre valgt at have på? Jeg har set mange gange hvor nogen har fået en billig bilforsikring, men så mangler der tilvalgt førerpladsdækning eller lignende, eller også dækker forsikringen dårligt.
Ja, Audis e-Trons <i>tror</i> jeg også, at der er noget gods i.
I det prisleje er der flere spænende muligheder ift EV´s. Jeg er i tvivl om, det er værd at kaste tæt på en halv mille efter en Ford i forklædning - der vist nok ikke har en varmepumpe. Skal dog også lige prøvekøre den.
Ikke det helt store. Har selv gået med de tanker. Har kørt den store Mercedes, E-tron og Taycan. Den sidste klart den fedeste. Kørte Mercedes fra DK til Berlin og det var lidt bøvlet med ladere osv. Bliver det el-bil for mig, så bliver det nok en mellemstørrelse og som bil nr 2. Synes VW ID3 og ID4 virker meget fornuftige omend lidt kedelige.
Hvis man alligevel hopper op på en ID 4 pris, vil jeg langt hellere have en Skoda Enyaq.
Jeg havde faktisk belsuttet mig for at jeg ville skifte til den, men kørsels behovet pt er bare for lidt til at jeg kan overskue om det kan betale sig med el. Så jeg trækker den lidt til vi forhåbentlig kommer tilbage til normalen i samfundet og jeg kan se hvad der egentlig er brug for.
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."
Jeg læser og højere fra flere, at VW er kommet en tand for tidligt med deres ID-biler - der også var hårdt ramt af pandemien i den sidste af udviklingen og lanceringen. Og så har VW også sparer flere steder på kvaliteten.
Søstermærkerne har allerede noget, der bedre og længere fremme teknologisk, som Skoda Enyaq (og Cupra Born).
Hvis konen gav mig lov til at købe en bil nummer 2, så ville jeg fluks hoppe på en Ioniq 5 eller den kommende Kia 6. Det er godt nok drøn spænende biler, hvor der også er arbejdet meget på teknologien. 800 volts opladning, der giver mere end 100 km på 5. min - og 80 % opladning på 18 min.