Snak

Mere indhold efter annoncen
Tjah, jeg ved det ikke men man kan vel altid kringle sig ud af en ekstraordninær garnati-kontrakt hvis man vil?

Det er dog ikke min erfaring med KIA længere. Producent såvel som importør ved godt at de før har skidt i nælderne med dårlig kvalitet og service, men de satser benhårdt på at komme ind kampen i øjeblikket så jeg kan ikke rigtig hvad deres motiv skulle være til at give så meget garanti hvis ikke de tror på deres produkt og det tilmed viser sig at være på niveau med konkurrenterne - hvis de alligevel blot benægter alting senere?
.
"Der står med store fede typer midt i konklusionen på sidste side at Cee´d sætter konkurrenterne "groft til vægs" så det er nu ikke noget jeg selv har fundet på"

Der er sgu´ da ikke nogen grund til at du adopterer en holdning som testen ikke giver belæg for. Det er en meget tæt afgørelse, så den der sensationsprægede journalistik er ganske enkelt bare skidt og særligt når Kia´en lander midt i feltet i motorkategorien.

Totaløkonomien er det iøvrigt svært at sige noget konkret om. Kia taber generelt mange penge og ingen ved om det gælder Cee´d, men det har faktisk formodningen for sig ligesom det modsatte er tilfældet med Golf og Toyota. Totaløkonomivurderinger på en helt ny model er altid usikre, hvilket du formentlig ved.

Cyanite gik da vist også op i køreegenskaber, hvis man læser hans 5 punkter.

PS. Jeg sætter da vist også motorkategorien højest men for mig ville det være ensbetydende med tab af livskvalitet at køre i en plasticspand.


Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Det giver den så også belæg for når man læser konklusionen. Du fokuserer udelukkende på nogle få point og nægter nærmest at anerkende det billede testen tegner af vinderen blot fordi det er en Kia. Det er iøvrigt ikke en holdning jeg bare uden videre har adopteret for jeg har selv prøvekørt den og fået bekræftet det jeg har læst.

Cee´d roses netop for sine køreegenskaber uagtet at styre-tøjet generelt virker lidt "dødt", og tungt ved en undvigemanøvre. Derudover findes Cee´d jo i forskellige motorvarianter - herunder en glimrende diesel udgave.

Men fortæl mig da gerne hvorfor den økonomiske faktor skal tages væk når det nu for Cyanite netop har stor betydning..? Det er iøvrigt værd at notere sig at de fleste dødelige mennesker skal forrente de ekstra penge "kvalitetsbiler" som Golf og Toyota koster - og det er ikke billigt - hvilket du formentlig godt ved.

PS: Cee´d er langtfra nogen plasticspand - det ville du vide hvis du nedværdigede dig til at sætte dig ind i en og køre en tur... For dig er følelsen af prestige (altså andres misundelige og/eller anerkendede blikke) mere værd end det meste, derfor betaler du gladeligt mange hundreder tusind mere for at for at få 4 ol-ringe eller en stjerne på hjelmen. Men du har jo også penge nok... for os andre med en dødelige økonomi er det bare ikke altid de ting der vægtes højest.
.
Nu ikke så banal, der kører jo ret mange væsentlig dyrere biler rundt på de danske veje end Cee´d

Den mest solgte bil i 2007 i DK er en bil til mere end 400.000.

Den økonomiske faktor skal da ikke tages væk, men det er udelukkende baggrunden for at Cee´d vinder og en bil skal i min verden altså vurderes på andet end det og derudover så er en del af vurderingen (økonomisk) usikker, da man ikke kan sige noget særlig sikkert om afskrivningen på en Cee´d og hvorfor den ikke skal følge de andre koreanere.

Helt bliver det dog med den her:

<blockquote>"For dig er følelsen af prestige (altså andres misundelige og/eller anerkendede blikke) mere værd end det meste, derfor betaler du gladeligt mange hundreder tusind mere for at for at få 4 ol-ringe eller en stjerne på hjelmen."</blockquote>

Er det nu virkelig den eneste forskel på en S6 og en Cee´d ?

PS. Hvis jeg primært gik efter prestige, så kørte jeg jo nok ikke en bil, der udadtil ligner en bil man virkelig ser mange af i hovedstadsområdet.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
"Den mest solgte bil i 2007 i DK er en bil til mere end 400.000."

Ja, sjovt nok skarpt efterfulgt af to småbiler til under det halve...

Endelig bør man notere sig ifb. hermed at en stor procentdel heraf er (leasede) firmabiler. Rent salg til private giver et noget andet billede end der hvor du vil hen.


"Den økonomiske faktor skal da ikke tages væk, men det er udelukkende baggrunden for at Cee´d vinder og en bil skal i min verden altså vurderes på andet end det "

Det bliver den så også og den viser sig jo iflg. konklusionen at byde på lige så meget som de andre og langt dyrerer biler - til færre penge og det gør at den tar kegler ifht. konkurrenterne. Giver dem bank om du vil...
Endelig er det økonomiske aspekt netop en af de største faktorer for de fleste gnm.snits danskere der køber ny bil.

"Er det nu virkelig den eneste forskel på en S6 og en Cee´d ?"

Hehe ja klart... eller noget. Hold nu op, det var ikke en sammenligning imellem de to og det ved du også godt.

Min pointe er dog at du havde alle dage valgt en Audi over en Skoda eller en Seat - alene pga. tabet af "livskvalitet" - da money is no object for dig. Du får nemlig ikke så skidemeget mere bil for pengene da motor og teknik stort set er det samme i dem alle 3.
.
Dem med leasede firmabiler må jo oftest vælge det som en del af lønpakken og dermed holder pointen om at mange danskere gerne vil bruge en del penge på bil stik.

Der har vel aldrig været så mange biler over ½ mio som nu.

Friværdierne bliver brugt flittigt.

Nu er jeg så heldig at jeg kan vælge biler (og jeg kan lide biler) der er væsentlig dyrere end det segment vi taler om her i tråden, men livskvaliteten er altså ikke den eneste forskel.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Dem med leasede firmabiler må jo oftest vælge det som en del af lønpakken og dermed holder pointen om at mange danskere gerne vil bruge en del penge på bil stik.

Der har vel aldrig været så mange biler over ½ mio som nu.

Friværdierne bliver brugt flittigt.

Nu er jeg så heldig at jeg kan vælge biler (og jeg kan lide biler) der er væsentlig dyrere end det segment vi taler om her i tråden, men livskvaliteten er altså ikke den eneste forskel.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Nej, men det er nok den største forskel. Vi snakker trods alt om et transportmiddel der for de fleste blot skal dække et behov.

Det sagt så er jeg da ikke uenig i at en del i disse økonomisk stærke tider er villig til bruge lidt ekstra af friværdien osv. på at forkæle sig selv. Spørgsmålet er så om de alle ville vælge den dyre bil hvis de helt selv skulle betale... jeg tror det ikke.

Min kammerat der kører 50.000km årligt som sælger har valgt en firmabil alene af den grund at han kommer gratis på bil-ferie og ikke skal bekymre sig om små-skader han laver selv. Han regnede ud at han havde tjent et par tusind kroner ekstra om året på at lægge bil til selv og få kørepenge. Det synes han ikke var besværet værd men omvendt kunne han så heller ikke vælge bil selv - men han er også ligeglad...

Det reele tal af firmabiler i 400K-klassen blir nok svært at finde men det er større end du tror.
.
Det tal er ret højt, idet firmabiler skønsmæssigt udgør 30% af den danske bilpark.

Det er dog de færreste der ligger i +400k trods alt.

Der kører en del privatfinansierede audier rundt.

Skal man eksempelvis have en Audi i Lego, så skal man være på lederniveau og det billede ser man mange andre steder.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
moderator
Cyanite, jeg har ikke set mig sur på dig, du har bare vrøvlet om køæmpe værditab og andre ting der ikke passer. Derfor brokkede jeg mig. Jeg er reelt ligeglad hvad du synes om Swiften, jeg synes bare ikke at du skal basere det på ting du selv har fundet på. Kan du ikke lide designet er det jo ikke en bil for dig alligevel, så er der ingen grund til at finde på usandheder som at den lider under store værditab.
Dette er en signatur.
annonce