Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af UnderMåler
Flashp

Når du ikke kører så meget, bør det være muligt at finde noget attraktivt, hvor du samtidig ingen risiko har. Måske den nye C-klasse stationcar til 4.500 om måneden, med 35.000 i udbetaling?


De 35000 kan jeg jo få mig en Audi A6 til. Med 10.000 km pr. år, så koster drift og afgifter og eventuelle værkstedsbesøg aldrig i nærheden af 4500 ekstra pr måned. Leasing er jo heller ikke altid risikofrit, hvis bilen ikke afleveres i topstand.

Fordelen ved at købe en ældre brugt er at jeg slipper for at bekymre mig om den.

Det absolut billigste for mig vil være at benytte Gomore til at leje bil, når jeg skal køre langt, men jeg betaler gerne ekstra for den mulighed for spontanitet der er i at have sin egen.
Når andre går efter manden i stedet for bolden, så ved man at man er bedre Lær nu REGLERNE at kende
Skrevet af Røll
FlashP:

Jeg er tildels enig i, at logoet er lidt halvsløjt.

Jeg kan dog godt se en fordel i at adskille Leon og Cupra.
Cupra har altid været toplinjen ved Seat - både hvad angår udstyr og motor.

Og det ser man da også, når man ser det udstyr en Cupra er født med.

Derudover, synes jeg modellen i sig selv, er væsentligt flottere end hvad Skoda, VW og Seat selv kommer med.
Jeg prøvede sågar også en Audi Q3 med samme motor – og interiørmæssigt – gav det mig ingenting, ift. når jeg placerede mig i Formentoren.
Nok også fordi, at jeg kommer fra en Audi Q3 (2016) i dag.

En Q3 Sportback med samme konfiguration som en Cupra Formentor, løber op i +500.000 i hybrid versionen.
Mens du i en Formentor får det hele for 360.000

VW har kun motoren i deres Tiguan – og den er væsentligt dyrere.
Skrevet af Flashp
@Undermåler

Det er 35.000 i udbetaling på en tre års leasing, skal det siges.

Jeg er dog helt med på hvad du mener, jeg har heller aldrig selv leaset, men derimod købt mine biler.

Jeg har hørt ærgerlige historier om A6 C6´erne hvor kæder er sprunget, og det har krævet ny motor. Nogle motorer er dog langt mere udsatte end andre.

Jeg er dog også selv Audi-mand, og en A6 er en dejlig vogn, så kan sagtens forstå attraktionen.
Skrevet af Flashp
@Røll

Jeg ved ikke om jeg er enig for så vidt angår æstetikken, jeg synes den er underligt kantet. Der sker til gengæld lidt og bilen skiller sig ud iblandt den øvrige vognpark, hvilket bestemt ikke er tilfældet for Q3 og Tiguan.

Med prisforskellen in mente, kan jeg sagtens forstå dit valg, udseende underordnet. Jeg er faktisk overrasket over at en Cupra kan erhverves så billigt, men det er selvfølgelig de nye hybridafgifter der slår igennem.
Skrevet af UnderMåler
Flashp

jeg vil absolut ikke binde mig til sådan en udgift over 3 år.

Det bliver jo 197000 uden udgifter til brændstof og forikring.

jeg kører max 10.000 pr år, så det er en udgift på 19,70 pr. kørt kilometer. EDIT: 6,57 pr kilometer

Jeg er opmærksom på det med kæderne. Det skal siges jeg skal have en benzin, så hvis det bliver A6, skal det enten være en 2,4 eller 2,0 Tfsi. Den 6-benede kan have nogle problemer med kæden, hvis der ikke er lavet ordentlig service med olieskift, men er kæden allerede ved at være slidt kan det høres ved koldstart. Mener dog kædeproblemrne primært var ved 2,4 modellen i den tidligere udgave af A6.

en 2.0 TFSI er nok et bedre køb. Lidt dyrere i indkøb, men en meget rost motor, som er nem at sælge videre. Der skal jeg bare lige være opmærksom på den har været ejet af en tuner, da den kan chippes ret voldsomt. Kan altid tjekke hvor ofte bilen har skiftet ejer, og køber ikke biler der har skiftet hænder ofte, da der ofte er en årsag til folk hurtigt sælger igen.
Når andre går efter manden i stedet for bolden, så ved man at man er bedre Lær nu REGLERNE at kende
Skrevet af maarkap
jeg kører max 10.000 pr år, så det er en udgift på 19,70 pr. kørt kilometer


Arg. Den skal du lige dividere med tre. 6,57 får jeg det til.

Men kan godt forstå du ikke vil betale de penge med dit kørsels behov.
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."
Skrevet af UnderMåler
mark

ok, fejl 40 - men stadig meget dyrt.
Når andre går efter manden i stedet for bolden, så ved man at man er bedre Lær nu REGLERNE at kende
Skrevet af Flashp
@Undermåler

Helt fair. Var bare et forsøg på et bud der gav lidt mere budget- og anvendelsessikkerhed.

Hvis du har lagt dig fast på A6´eren, så ville jeg helt sikkert gå efter en 2.0 TFSI. Der er vidst bare ikke helt så mange af dem.

Jeg har prøvet 2.4 V6´eren, og den er både sløv og uforholdsmæssig tørstig, synes jeg.

Første generation af 2.0 TFSI´eren var til gengæld en rigtig solid motor (i modsætning til de senere fra perioden 09-12), jeg havde den i 200 HK versionen i min første bil, en A4 B7.

Den yder vidst "kun" 180 HK i den version der ligger i A6´eren, men den er både kvikkere og har en bedre økonomi end 2.4´eren. Det burde også betyde noget for den grønne afgift, trods alt.
Skrevet af bendixboogie
@Bosse,
CX-5 er bestemt en fin bil. Desværre er de forskellige motorer miljøkategori B. Vi må kun vælge biler der er A eller bedre.
Dog vil jeg sige, i forhold til CX-5, at den har et ret håbløst infotainmentsystem. Men ellers en fin, og ret flot bil.

@sir
C-klassen er fin. Og den har også været ret langt oppe listen. Et par ting taler dog imod. I kampagne varianten er den rigtig nok overraskende billig som firmabil. Desværre skal der ikke ret mange krydser på ekstraudstyrslisten, før den stikker ret meget af i pris. Og så kan man godt mærke at modellen, trods et par facelift, synger på sidste vers. (Der kommer vist ny i år)
Hvis jeg skal have en stationcar i den størrelse, er der andre alternativer jeg ville kigge på før.
Volvo V60 har jeg også haft kigget lidt på.

Citroën´en vinder lidt på at jeg tidligere har haft en C5 som var helt vildt komfortabel, med den hydropneumatiske undervogn. Jeg var dog glad for at det var en firmabil hvor jeg ikke selv skulle betale reparationer! C5 Aircross har lidt de samme dyder i forhold til komfort, selvom det er en anden type undervogn.
Skrevet af bendixboogie
@Røll,

Tillykke med bilen. Den ser vildt fed ud!

Skrevet af Røll
Tak for det bendixboogie.

Jeg er meget spændt på at modtage bilen.

Der kommer givetvis et større værditab, når den skal sælges igen.
Det forlyder dog, at mærket vokser i både Spanien og Tyskland - så det kan være at det får sig manifesteret i Danmark også.
Skrevet af Sir , moderator
Jeg har solgt min BMW fordi jeg vil lease en Porsche 911. Jeg får dog også brug for en ekstra bil til at fra fragte barnevogne osv rundt i. Så jeg tænker at købe en stationcar til Max 100.000 kr. Hvad skal man købe? Overvejer en Volvo V50, V60 eller V70. Er de noget værd? Det skal være benzin. Andre forslag eller forslag til specifikke biler I har set til salg?
Dette er en signatur.
Skrevet af qanatoli
Jeg har kørt en del V70, og fik min mors tilbudt gratis, da hun skiftede til en ny golf (omkring 250.000 km, men fin stand). Det er en fin bil som kører godt (ligeud), og forsæderne er særdeles behagelige. Jeg takkede dog nej, og beholdt min tre år yngre Golf Variant. I forhold til rollen som børnetransporter er der to opmærksomhedspunkter:
- venderadiussen på V70,eren er ca. som på en olietanker. Det er ikke normalt et problem, men mine børns integrerede institution ligger sådan at det ofrer er parallelparkering ved ankomst, og u-vending ved afgang. Det har jeg gjort i volvoen, men det er pisse irriterende i det daglige.
- adgangen til bagsædet er dårligere end i golfen - hvilket er et irritationsmoment når der skal spændes små børn i seler etc.

Men det er fedt at man bare kan stille barnevognen i bagagerummet, og stadig have plads til alle taskerne, og ti rammer dåseøl. Man skal bare overveje om det opvejer de daglige irritationsmomenter.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Skrevet af Sir , moderator
Gode pointer.
Dette er en signatur.
Skrevet af Sir , moderator
Nu har jeg kigget lidt på de Volvoer og det er sgu rimelig skrapt med ca 8.000 i grøn afgift og min forsikring vil have 5800 kr om året. Det er næsten diskvalificerende.
Dette er en signatur.
Skrevet af qanatoli
Hvad med en passat?

Mine forældre kørte i dem i næsten 30 år, og jeg arvede den sidste (årgang 98 tror jeg).

Jeg har ikke siddet i en ny, og jeg er med på at køreegenskaberne vist er blevet flyttet i lidt mindre dynamisk retning siden, men det var virkeligt gode biler, høj driftssikkerhed og komfort, selvom de måske var kedelige.

I forhold til V70 ville jeg til enhver tid foretrække Passat variant. Man mister nogle kilo svensk stål, en kubikmeter i bagagerummet og et par liters motorvolumen (ca), men får til gengæld en kabine med fire gode pladser, bedre driftsøkonomi (muligvis ikke i forhold til reperationer efter 200.000 km, men i det daglige), og en bil der er mere praktisk i det daglige.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Skrevet af Sir , moderator
Den er bare ikke så fizz sådan en Passat ;)
De er sgu fine nok. Kunne godt være jeg skulle kigge den vej.

Jeg er nødt til at holde budget til stationcar lidt nede da jeg har købt en anden lidt sjovere hverdagsvogn som til gengæld ikke kan have noget bagage med. Så 75.-100.000 kr i indkøb tænkte jeg. Kommer nok til at køre 5.000 km om året i den.

Jeg synes V70erne er lidt fede, men alt ved dem er bare dyrt.

Jeg så en Skoda Superb stationcar med alt hvad der findes i udstyr, fuld læder, skærme i nakkestøtter, DSG gear osv osv til 110.000 kr og den havde vist kørt lidt over 100k kilometer. Det lyder som rigtig meget bil for pengene. Men stadig en Skoda.
Dette er en signatur.
Skrevet af XSDU
Nu har jeg kigget lidt på de Volvoer og det er sgu rimelig skrapt med ca 8.000 i grøn afgift og min forsikring vil have 5800 kr om året. Det er næsten diskvalificerende.


Afhængig af hvilken volvo der er tale om, er 5.800 kr faktisk en hæderlig pris i forsikring.
Det kommer naturligvis an på en masse parametre, herunder netop hvilken model det handler om. Derudover, skal du naturligvis også se på selvrisikoens størrelse.
Er de 5.800 eksempelvis uden selvrisiko er det jo på det nærmeste en foræring. (Det tror jeg dog heller ikke der er tale om).

Du vil naturligvis kunne forsikre både en skoda og en Passat billigere (igen med et øje på model, selvrisiko mv). Men du har helt ret i, hvad der er fedest generelt set.
Skrevet af qanatoli
Jeg så en Skoda Superb stationcar med alt hvad der findes i udstyr, fuld læder, skærme i nakkestøtter, DSG gear osv osv til 110.000 kr og den havde vist kørt lidt over 100k kilometer. Det lyder som rigtig meget bil for pengene. Men stadig en Skoda.


Ja, det er jo bare en discount-passat :-)

Den hakker formentlig også alle fornufts-boksene af. Du kan jo altid montere et “Min anden bil er en porsche”-klistermærke i bagruden...
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Skrevet af Sir , moderator
Hvad betaler i andre for jeres bilforsikringer?

Jeg betalte 5000 kr om året for den hårdest pumpede MINI man kunne få. Jeg betalte 8.000 kr om året for en BMW med 400 hk. Nu skal jeg så betale næsten 6.000 kr for en Volvo til 70.000 kr og 5300 kr for en Passat fra 08. Det er muligt det bare er priserne, og jeg er helt koblet af, men jeg havde regnet med 3-4.000 kr max for kasko for sådan nogle gamle lortebiler. Hvad giver i?
Dette er en signatur.
annonce
0