@Bosse
Ok, det kan selvfølgeligt være, at det primært er et Tesla problem. Vi mistænkte også, at batteriets vægt kunne være synderen. Og jeg er enig i, at det i særdeleshed er på motorvejen, det bliver et problem. Og Teslaen rammer jo pænt hurtigt de 100kmt :-)
Her senere på efteråret vil vi prøve at korttidslease en elbil, hvis det er muligt. På den måde får vi nok en fornemmelse af, hvorvidt det er til at arbejde med.
Udfordringen er, at vi ikke selv har stander, men de er igang med at opføre flere nye standeren ved Frederiksberg rådhus, hvilket næsten er vores nabo. Da vi ikke har stander, skal vi dog som minimum have 500km i rækkevidde.
Selvom der er rigtig mange fede ting ved Tesla 3, så er jeg enig i, at du ikke fornemmer samme luksus som i en Mercedes eller BMW. Men derfor er jeg også spændt på BMWs I4, der er elbil. Kan de levere samme komfort og støjsvage kabine som fx en 3- eller 4-serie, så kunne det være en interessant løsning.
Alternativt er der de skide hybrider, som jeg ikke ved noget som helst om. Men hvis du kan slippe 150k billigere for en hybrid end en tilsvarende bezinbil, så kunne det godt friste.
____________________________
[b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men.
[/b]