Snak

Mere indhold efter annoncen
"Der kører en del privatfinansierede audier rundt."

Ikke under 2-4 år gamle vil jeg kalde "en del". Det er nok nærmere et fåtal. Biler som Passat/Mondeo er til gengæld en anden snak... og nok af samme årsag som jeg skriver om Cee´d vs. testens øvrige: Du får nemlig ligeså meget/mere "bil" for pengene - men nok ikke altid samme livskvalitet... Folk der alligevel vælger Audi´en har den ekstra mønt der skal til, men det er stadig et fåtal.
.
I mit område - som jeg ved ikke er repræsentativt for hele Danmark - kan man nærmest fodre svin med A4 avant
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Min udtalelse om værditabet var baseret på to ting. For det første, fordi jeg fra min omgangskreds kendte 4 eksempler på, den var svær at sælge og for det andet, fordi en god mekaniker bekendt havde sagt det.

Jeg skal ikke kunne sige, hvilke faktorer der har fået ham til det, om han ikke kan lide den, om dens værditab er større efter syv end de 3 eller 4 år, statistik analyseres ud fra, osv.

Jeg beklager, at jeg tog hans ord for gode varer uden at checke op først og derefter skrive at det var et statistisk fakta. Der har jeg ikke gjort mit hjemmearbejde godt nok. Indrømmet.

Når det så er sagt, siger min mavefornemmelse mig, at med antallet af swifts der bliver solgt og på baggrund af rygter, er en swift mindre værd om 7 år, end en tilsvarende skoda, vw, toyota eller mazda. Bemærk, der er kun tale om gæt, endda ukvalificeret. Du må gerne gå i rette med mig, hvis du synes jeg er helt ved siden af.

I øvrigt har jeg nu foretaget yderligere et par prøveture i fabia´en og mine initielle fornemmelser er intakte. Jeg havde en god bekendt med(ikke føromtalte mekaniker) og han gav sine thumbs up as well, under forudsætning af prisniveau, naturligvis. Han mente ikke, at jeg kunne gøre meget bedre med et max på 150k.
Han fremhævede særligt at motoren gjorde det fint og langt over gennemsnittet af sine konkurrenter i samme motorstørrelse.

En konkret forespørgsel til jer alle:

Hvordan fungerer det at "køre" med fartpilot i byen for jer? Og gør i det overhovedet?

Når jeg skriver kører i "", mener jeg, at man bruger fartpiloten aktivt, som speeder/bremser ved at skrue op og ned på den.
Jeg har leget med den nogle gange når jeg skal rundt med firmabilerne, og synes det fungerer ok. I myldretid er det nær umuligt, men på andre tidspunkter går det fint.

Jeg overvejer at ofre de kr. 3.500,00 på en fartpilot.

PFT.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Jeg bruger aldrig min fartpilot som bremse - det duer simpelthen ikke - men det kommer jo an på hvordan den fungerer. Jeg acc. kun sjældent med den da jeg snyes den reagerer for langsomt, så hellere gi den et tryk på pedalen og trykke "Set" igen.

Inden du nu farer ud og køber Fabia´en (som jeg synes er et udemærket valg bortset fra designet som er noget af det grimmeste på markedet) så gør lige dig selv den tjeneste at nedværdige dig selv til en tur i Cee´d. Det koster ikke noget og du risikerer allerhøjest at blive overrasket få en (god) oplevelse ;o)

Både Cee´d HB og SW fåes på gule plader og så overstiger prisen ihvertfald ikke dit budget. Jeg er enig i at værditabet er svært at spå om, men du får mere bil for pengene end i en Fabia og kvaliteten er ihvertfald fuldt på høje med denne. Omvendt så kan du sælge din bil med 2 års "garanti" om 5 år hvilket alt andet lige vil være et MEGET stærkt kort at stå med på hånden til den tid.
.
Razz:

Sådan er bybilledet så afgjort ikke i Odense medmindre vi måske lige kører rundt i Hunderup-kvarteret. Men hverken det område, eller dit er repræsentativt for andet end dem der har mange penge og det understreger jo meget godt min pointe...

PS. Jeg kiggede tilfældigvis lige test-resultaterne igennem og Cee´d slår jo netop Golf på motor - det er Auris og Civic´s motor den taber til.

Motor-kategorien er dog for mig sekundær i en sådan test da man jo altid selv skal prøve og vælge den motorvariant der passer ens kørebehov og mønster.

I det hele taget er det ikke nogen skam at tabe til den eminente (og 200ccm større) VTEC-motor fra Honda.
.
Candle, det har du givet ret i, men jeg synes bare at jeg i det hele taget ser mange audier også uden for Rudersdal.

Angående Golf, så ville de fleste jo efterhånden vælge 1.4 tsi
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Har du set hvad en skrabet Trendline 1,4TSI koster??

For 14.000 mindre får du en pro_cee´d 2,0 Sport med 143 HK... spækket med udstyr.
.
moderator
"dobbelt post"
Dette er en signatur.
moderator
"Når det så er sagt, siger min mavefornemmelse mig, at med antallet af swifts der bliver solgt og på baggrund af rygter, er en swift mindre værd om 7 år, end en tilsvarende skoda, vw, toyota eller mazda. Bemærk, der er kun tale om gæt, endda ukvalificeret. Du må gerne gå i rette med mig, hvis du synes jeg er helt ved siden af."

Jamen det gør jeg så. Du lægger meget vægt på at der bliver solgt mange Swift´er og derfor vil den ifølge dig nødvendigvis være mindre værd. Det er jo ikke sandheden, så længe der er efterspørgsel. Og det er der åbenbart. Jeg tror faktisk stadig der er en smule ventetid på dem. En bil som Ford Mondeo, Peugeot 206 osv som der bliver solgt sindsygt mange af holder stadig værdien fint, så lade være med at bruge antallet af solgte biler som dit primære værktøj til at bedømme hvor godt den holder værdien. At din mavefornemmelse siger dig at den vil falde meget i værdi, må stå for din egen regning. Der er også folk der får en mavefornemmelse der siger dem at de vil vinde i lotto. Hvor mange af dem mon får ret. Og så er der den mavefornemmelse jeg får, når jeg læser om din, hvilket resulterer i at jeg pt sidder på toiletet.

Det er spændende hvis din mekaniker allerede nu kan udtale sig så sikkert om Swiftens værdi efter 7 år. Som du kan se viser de andre statistiker (FDM mm) jo at Swiften holder værdien mindst ligeså godt som de biler du nævner, så at du bliver ved med at komme med dine ukvalifecerede bud kan undre.
Dette er en signatur.
Det har dog formodningen for sig at de mere etablerede mærker vil klare sig bedre efter 7 år end eksempelvis Swift.

Et mærke som Toyota, der i almindelighed ligger gennemsnitligt på den 3-4 årige bane er jo væsentlig stærkere end alle andre ved 7 år på grund af de meget få fejl.



Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
annonce