Det sjove er jo at alle som en falder de "gamle" sky ryttere igennem så snart de er at finde på andre hold.
Hvis ikke det var fordi det var løgn, så var det jo en fin historie...
Mikel Nieve kørte for SKY i 2014-2017. Han leverer på nogenlunde samme niveau for Mitchelton.
Mikel Landa kørte på podiet i Giro d´Italia i 2015 for Astana, og vandt desuden en etape i Vueltaen senere på året. Han fortsatte et nogenlunde tilsvarende niveau hos SKY og må nok også forventes at levere tilsvarende når vi rammer Vueltaen i år. I hvert fald er hans aktuelle 7. plads IKKE at vurdere som nævneværdigt ringere end hans 4. plads hos SKY. Særligt når Movistar opererer med en helt anderledes og offensiv taktik.
Joe Dombrowski har været klart bedre efter han forlod SKY.
Richie Porte har vundet langt mere efter han forlod SKY, og udgår nærmest på et tilsvarende niveau som han gjorde hos SKY.
Leopold König leverede på et mindst lige så højt niveau inden han kom til SKY som under SKY tiden.
Nicolas Roche leverede tilsvarende resultater for AG2R som han gjorde for SKY.
Hvis vi kigger på deres nuværende ryttere, så er der altså også ryttere som:
Pavel Sivakov der rev de fleste modstandere rundt sidste sæson på U23 scenen. Det er næppe overraskende når han om et år eller to kommer til at sidde blandt de sidste 20 på en bjergetape.
David de la Cruz blev nr. 7 i Vueltaen for Quickstep, og har generelt langt større resultater før SKY tiden. Det er næppe urealistisk at han er en GT podie/top 5 rytter i fremtiden.
Egan Bernal giver sig selv. Han lå kontinuerligt og kørte de andre agterud allerede sidste sæson (og til dels sæsonen før). Verdens største bjergrytter-talent. Mon ikke han vinder en Grand Tour inden længe?
Kenny Elissonde har kørt top 20 i Grand Tours og vundet to etaper i Vueltaen inden han skiftede til SKY.
Benat Intxausti har vundet etaper i Grand Tours og ligget og kørt top 10 i såvel Giro som Vuelta
Michal Kwiatkowski blev verdensmester inden skiftet til SKY, han vandt Amstel i 15 og blev nr. 11 i Tour de France i 2013, hvor han længe lå nr. 7. Han har kørt top 5 i Tirreno, Baskerlandet Rundt og Paris-Nice inden skiftet til SKY. Det er decideret håbløst at påstå, at en rytter som ham ikke er en potentiel top 15 rytter. Man ser ham jo også gå totalt i stå når han har leveret sine kaptajner 7-8km fra mål.
Diego Rosa har top 10 i Dauphine, top 5 i Lombardiet Rundt, sejre i Milano-Torino, top 25 i både Giro og Vuelta og et hav af bjergtrøjer, både sejre og midlertidige.
Edvald Boasson Hagen er aldrig kørt top 50 i Tour de France under SKY. Han har dog vundet etaper i Tour de France - Både for SKY og for Dimension Data. Hvis han skulle køre for en kaptajn på samme måde som for eksempelvis Froome, ville han da også stadigvæk kunne levere en stor indsats i bjergene a la hvad Valgren kan for Fuglsang - eller bedre.
Ja. SKY er dopingmekkaet i disse år, og ja, det er absurd suspekt hvad der foregår med de store kaptajner, men det er simpelthen for dumt at negligere rytternes kvalitet. For de har bare et sindssygt hold, deres ryttere kender deres rolle og får en klækkelig hyre for at udføre den. Der er ikke de samme potentielle udfordringer som der kunne være hos eksempelvis Movistar.