Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af Mr_bum
Det ville være fedt at se ham være med. Men nu hvor der kun er plads til syv ryttere på hvert hold, er der vel næppe nogen, der tør tage chancen, medmindre han har en del penge i ryggen.
Skrevet af tobi
Det er kun professionelle kontinentalhold, han taler med. De har alligevel ikke 7 ryttere, der kan begå sig til længere end første pavé i Paris-Roubaix, og de ville få meget omtale ved at lade ham forsøge sig hos dem.

Jeg kunne faktisk godt se det ske og synes det ville være overdrevet sejt.
Skrevet af SotD
Det er bestemt ikke et umuligt projekt, at finde et hold der vil give ham chancen. Det føler jeg mig ret overbevist om. Der er en del hold som end ikke har en chance for en top 20 placering, så hvorfor ikke tage omtalen med pensionist-Karl?

At jeg så ikke kan se ham køre top 30 selv er en helt anden sag, men jeg har altid godt kunne lide ham, så sæt igang :)
Silkeborg IF
Skrevet af repos
Og PR-mæssigt er der sikkert en hel del værdi i at indlemme ham til løbet.
Et af prokontinentalholdene kan sikkert finde en plads til ham.

Som 52-årig skal han dog være mere end tilfreds med at gennemføre indenfor tidsgrænsen. Det er trods alt 14 år siden han kørte med i det professionelle felt.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af Mr_bum
Jeg bliver naturligvis nødt til at erkende, at min konklusion var helt og aldeles forkert, eftersom Tafi nu ser ud til at have fundet sig et hold, som han selv betegner som stort. Jeg lægger mig fladt ned, og jeg skal også nok dyppe mig i tjære og fjer.


Rebellin fortsætter, han er trods alt også kun 47 år, men ham kommer man næppe til at se i Ardennerne, selvom det næste år er 15 år siden, at han lavede sit hattrick.
Skrevet af repos
Jakob Fuglsang er tilsyneladende stadig i spil som GT-kaptajn hos Astana. Jeg forstår ikke længere den prioritering.
Han er oppe på 12 GT-deltagelser, hvilket har kastet én top 10-placering af sig. Selvfølgelig har han få af dem kørt som kaptajn, men det undrer mig, hvis han ikke forsøger at flytte sine ambitioner i en anden retning. Det handler formentlig både om penge og prestige, men han ser ikke ud til at være skåret som en rytter, der kan levere over 3 uger.

Jeg så langt hellere, han sadlede om, og gik benhårdt efter forårsklassikkerne, og gerne med øget fokus på brostensløbene. Her kan hans slidstyrke, teknik og store motor komme til sin ret. I Ardennerklassikerne mangler han antrit.

Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af Eskapisten
Men han har jo aldrig sådan for alvor forsøgt sig som kaptajn i de to mindre GT´s? Det er vel ikke utænkeligt, at han kunne levere noget bedre i Giroen f.eks.? (Altså medmindre at Froome og Dumolin skal forsøge sig med doublen igen)
Skrevet af repos
De gange, han har fået en fri rolle der, har han heller ikke præsteret. Det skal dog siges, han endnu ikke har kørt løbene som kaptajn.
Jeg har svært ved at se ham præstere i de to GT, hvor stigningerne som oftest er mere eksplosive og stejle end i TdF.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af Eskapisten
Det er selvfølgelig en pointe at stigningerne kan være sværere for ham. Men konkurrencen er alt andet lige også mere overskuelig de fleste år, og hvis man kan køre en 7. plads hjem i Tour de France er det vel ikke fuldstændig utænkeligt, at man på et godt år også kan køre en top 5 hjem i Giroen.
Skrevet af SotD
Spørgsmålet er bare hvilken reel værdi det har at en 34-årig kører en 5. plads hjem i Giro d´Italia, hvis han med en omlægning af program i stedet kunne køre top 5 i brostensklassikerne, top 10 ardenner samt top 3 i ugelange etapeløb.

Det virker som om det bare "SKAL" lykkes at overgå den 7. plads som han kørte hjem for efterhånden mange år siden, velvidende at det kræver at sol, måne og stjerner står i lige linje for rent faktisk at ske.

Han har så meget talent og robusthed, at det efterhånden er en pinsel at se ham vælge mål med hjertet i stedet for hjernen. De romantiske forestillinger om et Grand Tour top resultat er komplet ude af trit med virkeligheden.
Silkeborg IF
Skrevet af Eskapisten
Det har du helt ret i SotD. Men det er vel heller ikke fuldstændigt urealistisk, at han kan køre en top 3 i Giroen f.eks.? Eller i hvert fald må han selv have en ret stærk tro på, at et sådan projekt er muligt. Og en top 3 i en Grand Tour vil for Fuglsang være langt mere værd end top 10 placeringe i diverse klassikere.

Vi har jo tidligere været omkring hans manglende afslutningsevner. Det ligger heller ikke lige for, at han vinder en af dem.

Jeg kan på sin vis godt forstå hans prioriteringer, selvom jeg egentlig ville foretrække, at han droppede klassement og gik efter bjergtrøje og etapesejre i GT´er og kombinerede det med et øget fokus på forårsklassikerne.

Omvendt er det fra en egoistisk synsvinkel fint at have en dansker at holde med i GT´s, når vi nu efterhånden har rigeligt at holde med i forårsklassikerne.
Skrevet af SotD
Jeg er på ingen måder uenig i, at det er dejligt at have noget hype at forholde sig til i praktisk talt alle løb, men jeg har meget svært ved at se Fuglsang køre på podiet i nogen Grand Tour. Hans top niveau er til det, men hans stabilitet er ikke-eksisterende. Eller rettere, han har stabilt bevist at 3 uger ikke kan lade sig gøre. Det er faktisk kun én gang sket at han har holdt et nogenlunde ensartet niveau i 3 uger. Og det var vel og mærke et Bauke Mollema-agtigt niveau. Han er modsætningen til Haimar Zubeldia hvad angår Grand Tours, desværre. Noget mere underholdende at se på dog.

Han ville være fantastisk at følge i et 2-3 uges festfyrværkeri mod etapesejre og bjergtrøje. Smid 10-15 minutter i 1 uge, og gå så ellers på togt fra 2. uge. Det ville i min optik også give ham et tilnærmelsvis ligeså stærkt klassement. Om han bliver nr. 6 eller 11 er jo ligemeget (for mig at se). Men kunne han nu snuppe 1-2 etapesejre og en bjergtrøje så ville det være det klart bedste danske danske resultat i Tour de France siden Michael Rasmussen.
Silkeborg IF
Skrevet af Halil
SKY vil ikke være med mere efter 2019 sæsonen skriver internettet.

Så Froomedog & Pals skal ud og lede efter en ny sponsor.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af SotD
Det bliver spændende at se hvem der tager depechen som magthaver i fremtiden. Det virker altid så spændende, at der nu tilsyneladende udviskes en tavle fyldt med stærke ryttere på samme hold. Men mon ikke der så blot opstår et andet næsten ligeså stærkt hold, som SKY jo lidt overtog efter US Postal - Efter en kort periode med lidt åbenhed i toppen.

Movistar bliver det nok næppe, med deres fokus på spansktalende ryttere. Det bliver dog utrolig interessant at se om britisk cykelsport falder med SKY præcis, som de rejste sig med SKY. Inden SKY´s indtræden på scenen var det vel kun ryttere som Mark Cavendish og David Millar der for alvor blandede sig i den absolutte top. Jeg har sikkert glemt en eller to åbenlyse...
Silkeborg IF
Skrevet af Barbuti
Det bliver dog utrolig interessant at se om britisk cykelsport falder med SKY præcis, som de rejste sig med SKY. Inden SKY´s indtræden på scenen var det vel kun ryttere som Mark Cavendish og David Millar der for alvor blandede sig i den absolutte top. Jeg har sikkert glemt en eller to åbenlyse...


Man kan jo omvendt argumentere for at SKY over de sidste 8 år har drevet cykelsporten i UK op på et niveau i popularitet, der nødvendigvis må generere en hel del nye talenter fremover. Lidt ligesom i DK, hvor mange års massiv eksponering af cykelsporten i medierne, drevet af et dansk baseret hold, nu har skabt den vel største generation af talenter, Danmark nogensinde har haft.
"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."
Skrevet af SotD
Jeg er helt enig. For mig at se ligger udfordringen dog i, at der ikke længere er en åbenlys fødekæde for talenterne. Det var der måske heller ikke helt til sidst, men de store britiske talenter røg dog til SKY hvor de gennemgik et vanvittigt løft.

Spørgsmålet for mig er om de talenter i et eller andet omfang bliver syltet nu, fordi de skal kæmpe mod tilsvarende talenter fra udlandet.

Det er nok bare mig der er lidt for langt ude, for Yates-brødrene har jo klaret sig fint uden.
Silkeborg IF
Skrevet af Aka101
Det er pt. svært at se, at det ikke at have et internationalt tophold gør noget dårligt for de danske talenter.
'This world is about money, so when you are offered those millions you take them. Few people will ever earn so many. I am one of the few fortunates who do. I may be one of the worst buys in the history of the Premiership but I don't care.'
Skrevet af SotD
Det kan man sige. Men omvendt de britiske, så havde vi rent faktiske også ret store navne inden der kom et stort dansk hold til. - Og på andre hold.

Rolf Sørensen, Bo Hamburger, Jesper Skibby, Bjarne Riis, Michael Rasmussen mfl. - Her var min pointe netop, at de store britiske navne kom MED Team SKY og ikke på trods af...

Hvis man ser bort fra de to Yates brødre, så er de nyeste skud på den britiske himmel alle kommet af, eller via, Team SKY (Ret mig hvis jeg tager fejl):

Bradley Wiggins
Chris Froome
Geraint Thomas
Luke Rowe
Peter Kennaugh

De kommende store navne har jo i et eller andet omfang også deres gang på SKY. Ryttere som Geoghegan Hart, Chris Lawless, Jonathan Dibben.

Igen. Jeg har helt sikkert overset nogle, men jeg synes da bestemt at der med SKY er en tendens som jeg godt kan have mine tvivl om vil bestå i flere år efter SKY´s stop. Yates brødrene fortsætter selvfølgelig, men hvad med resten? Vil de igen stille og roligt falde til det niveau vi så fra britiske ryttere fra halvfemserne og frem til SKY´s indtog?
Silkeborg IF
Skrevet af Barbuti
Wiggins kørte en 4. plads(?) i touren hjem for Garmin i 2009.

Han vandt naturligvis touren på/for SKY, men han tilhørte jo allerede eliten i Grand Tour sammenhæng inden SKY så dagens lys.
"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."
Skrevet af SotD
Hmm. Fint spottet. Den havde jeg ikke selv fanget. Det ændrer selvfølgelig noget på pointen.
Silkeborg IF
annonce
0