Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af L.O.L
Det er forfærdeligt, at manden mistede livet. Ingen tvivl om det.Jeg skal være den første, til at vise medfølelse med familien.

Men cykling foregår altså i naturen. Paris-Roubaix er også farligt. Så må man jo afstemme hastigheden til omgivelserne. Hvorfor flintre ned af bjergsiden med 80 hvis man kun kan styre cyklen ved 50?


Jeg er muligvis kritisk, men tag det ikke personligt. Jeg stræber efter at være nøjagtig.
Skrevet af Il_Preferito
Man kan jo "sagtens" styre cyklen med 80 km/t.

Weylandts uheld er vanvittig tragisk, og uheldigt. Han styrter, fordi pedalen går imod en bjergvæg, idet han kigger sig tilbage. Han styrter, og lander(som jeg har forstået det)direkte på hovedet.

Selvfølgelig skal vi som tilskuere underholdes, men det skal være indenfor den grænse, at det stadig er sikkert.
Når man som arrangør selv overvejer at sætte sikkerhedsnet op, fordi man frygter ryttere ryger ud over klippekanten, så er det et sidespor og en erkendelse af at det er utroligt farligt, synes jeg.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af NickRomano
@ L.O.L.

Tror du selv på, at rytterne vil sænke hastigheden, hvis de har en sportsdirektør råbende i øret og alverdens pres på skuldrene for at skabe resultater ?

Det må nu en gang være lederne, der skal udstikke retningslinierne og dagsordenen, og ikke ryttere presset fra alle sider.

Det ændrer selvfølgelig ikke på, at man skal lytte til rytterne, når de som nu råber vagt i gevær, men det er altså utopi at forlange, at den enkelte rytter i sadlen under et løb selv afstikker rammerne for, hvor langt man bør gå.

I så fald kunne man jo også skrotte alle dopingreglerne, og lade det være op til den enkelte rytter, hvorvidt han vil dope sig - og så fromt bede til, at han undlader.

Det vil også gøre sporten mere spektakulær og vild.
I´ll protect you from the hooded claw, keep the vampires from your door, when the chips are down, I´ll be around.
Skrevet af Halil
Men Nick, det eliminerer jo ikke menneskelige fejl og freak accidents som f.eks. Weylandts.

Ligemeget, hvor meget ruten bliver "reguleret" vil der altid ske dette.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af Razz
Rytterne har selvfølgelig også et ansvar for at køre efter forholdene og gør det iøvrigt også.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Skrevet af NickRomano
@ Halil

Nej, men det retfærdiggør jo ikke, at man så opsøger de mest vanvitige nedkørsler.

Der vil ske uheld af og til, men man behøver jo ikke opsøge uheldene og balancere løbene på kanten af døden så at sige.

En Weylandt er trods alle bedre end tre.

@ Razz

Cykelryttere har også et ansvar for ikke at dope sig, og gør det iøvrigt også.
I´ll protect you from the hooded claw, keep the vampires from your door, when the chips are down, I´ll be around.
Skrevet af Halil
Publikum vil have underholdning og drama. Det får man på de højeste bjerge.

Nedkørslernes tilstand er noget som man må tage med.

Og netop pga. sværheden bør opmærksomheden og fokusen stiger og dermed må chancen for uheld også falde.

Weylandt lå nok ikke og kiggede sig bagud på en nedkørsel som er sindsygt kringlet.

Og som Razz skriver: Kør efter forholdene.

Iøvrigt er det værste for rytterne vel, at vejen er dårlig(som i dårlig asfalt).

Det ved jeg ikke, hvordan de omhandlende nedkørsler er, men det har nu altid været fjollet, at køre ud over vejen. Gør man det er man sgu næsten også selv ude om det.

Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af NickRomano
"Kør efter forholdende".

Den lektie lærte man engang i Formel 1 ikke holder.

Og det er nu en gang sådan, at des vanskeligere nedkørslen er, des flere uheld vil der ske.

Ellers ville rytterne nok heller ikke demonstrere.

De kunne jo sige, at så ruller vi alle blot ned i mageligt tempo, men det ved alle jo så godt, ikke holder alligevel, når først løbet er undervejs.

Nedkørslernes tilstand er netop ikke noget man blot må tage med, men noget man bør forholde sig til, da det er en af de største risikofaktorer i sporten.

M.h.t. det, som du tilføjede, kan jeg blot konkludere, at rytterne jo nok selv er bevidste om, at det ikke er det smarteste ikke at holde sig på vejen.

Man må håbe, at løbsdirektøren konfronteret med rytternes kritik har samme svar klar : "Hold jer på vejen, så går det fint".
I´ll protect you from the hooded claw, keep the vampires from your door, when the chips are down, I´ll be around.
Skrevet af repos
Publikum vil have underholdning og drama. Det får man på de højeste bjerge.

De højeste bjerge er jo nødvendigvis ikke lig med de farligste nedkørsler. Nedkørslen på grus igår, så jo halsbrækkende ud, og nedkørslen på 14. etape lyder helt vanvittig.

Det er selvfølgelig spektakulært, men det skal jo ikke udvikle sig til russisk roulette.

Det virker som om arrangørerne for enhver pris forsøger at overgå TdF, og det er selvfølgelig prisværdigt, da TdF mange år har været skåret efter samme kedelige skabelon. Det må dog aldrig ske på bekostning af rytternes sikkerhed, og skal man til at sætte sikkerhedsnet, så fjerner man jo netop en del af det element, der tilsiger, at cykelsport foregår i naturen. Så er vi jo ovre i cirkuslignede tilstande, hvor faremomentet er det primære. Det er trods alt konkurrence, der skal bære løbene, og ikke udsigten til brækkede lemmer og det, der er værre.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af Razz
Nick, selvfølgelig skal der være nogle helt grundlæggende forhold, der er iorden, men kan altså ikke designe etaper og cykelløb efter den teknisk dårligste rytter.

Det svarer jo til at lade græsset gro fordi man ikke teknisk kan følge med modstanderen.


Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Skrevet af pharzon
Jeg kan godt lide din sammenligning, Razz.

Med andre ord: Real Madrid = feltets dårligste rytter.
"Det er ikke alderen, der gør det. Derimod nok: den skolede hensynsløshed, når man betragter livets realiteter, og evnen til at bære dem og i sit indre at være dem voksen."
Skrevet af FrækFyr17
Publikum vil have underholdning og drama. Det får man på de højeste bjerge.

Hvilket jo selvfølgelig er årsagen til, at de store Grand Tours forsøger at inddrage og dramatisere flere elementer? Nej. Flere brostens- og kuperede etaper, kørsel langs/på vand(fx mistralvind eller Passage du Gois), grusveje, større bonusser undervejs og i mål, afskaffelse af radiokontakt osv. Alle initiativer med formål om at skabe netop underholdning og drama.
Højeste og farligste tinder er ikke et nødvendigt onde for enhver pris - hvilket nedenstående fx siger alt om - men det har derimod stor betydning for muliggørelsen af fx rutesammenlægningen, transport, transmission samt den kultur, arrangørerne ønsker at fremvise for hele verden.


Men, en lille tanke:
http://www.feltet.dk/nyh…a_i_udbrud/

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om der mon ligger spin-overdrivelser bag. Etna-etapen er netop dér, Contador skal sætte specielt Nibali på plads og har en hviledag dagen efter, for ellers får han først en lignende - men mildere - mulighed på Grossglockner 20. maj og Monte Zoncolan 21. maj. Jeg ved, det er en "far out-konspirationsteori", og at man skal være varsom med naturens luner, men omvendt snakker vi jo Italien og Giroen(skrevet med et lille glimt i øjet).

Dopingoperation, dødsulykke og vulkanudbrud. Lyder unægteligt som en dårlig thriller.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Skrevet af Halil
Hvilket jo selvfølgelig er årsagen til, at de store Grand Tours forsøger at inddrage og dramatisere flere elementer? Nej. Flere brostens- og kuperede etaper, kørsel langs/på vand(fx mistralvind eller Passage du Gois), grusveje, større bonusser undervejs og i mål, afskaffelse af radiokontakt osv. Alle initiativer med formål om at skabe netop underholdning og drama.


Jeg vil nu stadig hellere se de absolutte favoritter til den samlede sejr give den gas, mano a svino, på de højeste og sejleste bjerge.

De andre tiltag du nævner er sikkert rigtigt fine for den samlede konkurrence.

Jeg vil blot hellere se det førnævnte som de fleste "medløbs" seere nok også vil.

Så kan man kalde indskrænket, plat osv.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af FrækFyr17
Imponerende af Ventoso, selvom den italienske garde af Petacchi, Di Luca, Ferrari, Appollonio m.fl. ellers var med helt fremme.

Besynderligt "stop" af Petacchi, der ligner en mand med momentum og timing til at vinde.


edit: Halil
Det kalder jeg det/dig ikke, for det ypperste er selvfølgelig udskilningen mellem klassementsrytterne.
Jeg forsøgte bare at nuancere(og promovere) lidt.

Edit2: Il_Pref
Tja, nu endte de fire jo 2-5 på etapen, men kan da godt tilføje Scarponi, Tiralongo og Marzoli i top10. Di Luca is back!
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Skrevet af Il_Preferito
Petacchi vil det jo ikke nok i det tilfælde. Det er grænsende til det fornærmende, at han ikke kan træde den færdig, medmindre der går noget helt galt, rent mekanisk.

Nævn i øvrigt gerne flere italienere næste gang, FF.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af Il_Preferito
Dobbelt
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af Halil
Det skal iøvrigt nævnes, at rytterne ikke skal udsættes for en risiko ved at køre rundt på veje der er af grus/dårlig asfalt fordi JEG skal have action.

Vejenes beskaffenhed skal være acceptabel.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af Fjolle
Det er vel din holdning, der åbenbart ikke er delt af dem der planlægger løbenen. Det står rytterne frit for at lade være med at køre de forskellige løb.

Hvis de vil have et perfekt underlag kan de køre banecykling.
Skrevet af Halil
Fjolle: Jeg vil have acceptabelt underlag. Det anser jeg ikke grus for, at være.

Iøvrigt:

Danmarks bedste rytter gennem tiderne har et indlæg:

http://spn.dk/cykling/article2429338.ece
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af Razz
Særligt hans F1 bemærkning er god
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
annonce
0