Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af SotD
Styrt eller ej, Columbia-toget fungerede til perfektion. Og Haedo var ikke i nærheden af at nå forbi, især fordi han røg lige ud i vinden, da han slap Cavendishs hjul.


Enig. I den givne situation virkede det perfekt. Det er dog svært helt at vurdere eftersom man normalt ser 2-3 "tog" der forsøger at køre det op. Det kunne man ikke i dag fordi folk styrtede til højre og venstre. Så ja, det virkede suverænt, men på en billig baggrund.
Silkeborg IF
Skrevet af FrækFyr17
Tour of California? Er du sikker? Køres jo netop nu, samtidig med Giroen.

Ellers er jeg da meget enig i betragtningerne.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Skrevet af Il_Preferito
Billig baggrund, my ass.

Du så da andre tog forsøge at blande sig, og især knuste Columbia da Saxo Banks forsøg med Voigt og Cancellara.

Det sidste styrt skete, hvis jeg ikke tager meget fejl, maks 5-600m før mål, hvor der altså sjældent er 2-3 tog, der forsøger at klemme sig frem.

Og så har jeg i øvrigt svært ved at se andre tog gå forbi Tony Martin og Michael Rogers, sådan som de kørte nattens etape. Men det er så bare mig.

Edit. Frækfyr, jeg tror blot han refererer til styrtet, snarere end at de to er med i løbet.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af SotD
Det sidste styrt skete, hvis jeg ikke tager meget fejl, maks 5-600m før mål, hvor der altså sjældent er 2-3 tog, der forsøger at klemme sig frem.


Jep men det første skete med 2,5km tilbage og det var fra 40 position ca. Hvor man ofte ser et par sprintere sidde (Freire og McEwen bl.a. sidder altid dernede i deres ældre dage, og de bliver kørt op i løbet af de sidste 1,5km og der kommer der som regel en stærk rytter og en ret god sprinter til at køre dem op. Det er vel i bund og grund mere en tidlig leadoutsprint end et tog, men det kæmper dog med HTC).

At HTC så HAR de bedste ryttere til at køre Cavendish op er en helt anden sag, og at de formentlig havde opnået det samme er også, men faktum er at man ikke kan vurdere det når der kommer to grimme styrt indenfor de sidste 3 km.
Silkeborg IF
Skrevet af SotD
Tour of California? Er du sikker? Køres jo netop nu, samtidig med Giroen.

Ellers er jeg da meget enig i betragtningerne.


Det var et eksempel. Hvis nu afslutningen i Tour of California havde været afslutningen i Giro´en i dag, så ville Cadel Evans og Vinokourov være de eneste kaptajner, som var endt i frontgruppen. Dermed var der formentlig røget et par kaptajner i styrtet.
Silkeborg IF
Skrevet af FrækFyr17
Fair nok, men enhver kan jo kaste rundt med hypoteser. Evans er ikke urørlig, vi så ham jo impliceret i et uehld så sent som her i årets Giro? Kostede jo manden sin trøje?
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Skrevet af SotD
Mener heller ikke jeg har sagt noget om at han er urørlig. Men det var til ham "igle" tumpen, som jo tydeligvis kun ser Evans i Tour de France, hvor det er acceptabelt at kalde ham wheelsucker. Det er dog kun de her mainstream fans, som kalder ham for "iglen".

Det faktum at manden er et taktisk geni, som i den grad kender sine begrænsninger betyder tydeligvis intet. Hvis man ikke kører offensivt så er man en idiot åbenbart.

At manden så er smålig og direkte usympatisk i sine udtalelser er en helt anden ting.
Silkeborg IF
Skrevet af Il_Preferito
Jeg tillader mig at tvivle en lille smule på at det er specielt mange sprintere, der sidder lavere end 40. mand i et felt med 2.5K igen. I hvert fald hvis pågældende har ambitioner om at køre en ordenlig spurt.

Jeg er med på at styrtet påvirker, men det tager vel reelt set intet fra præstationen. Styrt sker som oftest ved høj fart, en fart Columbia i går skabte.

Jeg er også med på at konkurrencen ville være anderledes i et stort etapeløb, men(igen, hvis min hukommelse ikke svigter mig)der var jo ingen der udfordrede det Columbia-tog i Touren sidste år. Man sloges istedet om Cavendishs hjul, eller om at få sig lirket ind mellem ham og Renshaw.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af Fussbal 4ever
Aarg taktisk geni. Så har man hørt det med.

Han er den type, som må håbe på andres uheld eller nedtur, da han ikke har antrittet til at ryste de rigtig gode ryttere på et bjerg. Det gør han også godt og har derudover en fin enkeltstart samt bliver bedre jo hårdere forholdene er.
Skrevet af SotD
Styrt sker som oftest ved høj fart, en fart Columbia i går skabte.


Styrt sker faktisk oftest ved lav hastighed, når feltet er ukoncentreret, eller i et etapeløbs første dage pga. nervøsitet, eller ved unge uerfarne ryttere. Det er meget sjældent det sker når feltet kører i højeste gear. Så sker det igen bagerst i feltet, med ryttere der ikke er koncentrerede fordi de ikke kører med om sejren.
Silkeborg IF
Skrevet af SotD
Han er den type, som må håbe på andres uheld eller nedtur, da han ikke har antrittet til at ryste de rigtig gode ryttere på et bjerg. Det gør han også godt og har derudover en fin enkeltstart samt bliver bedre jo hårdere forholdene er.


Du siger det jo nærmest selv. Han er ikke den bedste rytter i noget terræn. Hvorfor er han så verdensmester, har vundet Fleche Wallonne og er favorit til at vinde Giro´en i år?

Det er han qua hans taktiske styrke. Jeg mener at Cadel Evans har tæt på det samme taktiske gen, som Lance Armstrong. Lance var så bare også udstyret med et af de største talenter og det stærkeste hold. Modsat set var Jan Ullrich måske den dummeste strateg, efter Pantani og Virenque. Sjovt, som man tit elsker de dumdristige. De, som overlever de store ridt. Det kunne Cadel Evans formentlig også gøre, men han ville også vide at han dagen efter ville tabe 5-6 minutter og så var klassementet væk.
Silkeborg IF
Skrevet af Il_Preferito
På strækninger som den i Sacramento i går, så vil jeg nu vove pelsen og sige, at de fleste sker ved høj fart.

Ellers kan det da i hvert fald blive relativt svært at forklare hvorfor der så ofte styrtes på de sidste kilometer. Og hvorfor "tabsgrænsen" de seneste år er blevet rykket fra 1 til 3km.

At du så også har ret i at man ofte styrter, når koncentrationen og farten er lav, er jeg med på.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af SotD
Jeg er også med på at konkurrencen ville være anderledes i et stort etapeløb, men(igen, hvis min hukommelse ikke svigter mig)der var jo ingen der udfordrede det Columbia-tog i Touren sidste år. Man sloges istedet om Cavendishs hjul, eller om at få sig lirket ind mellem ham og Renshaw.


Jeg er helt enig. Og jeg er også enig i at HTC bare er bedst når det gælder om at lave et tog, og det så da dybt imponerende ud da de lå med 8 mand på stribe, men det ændrer ikke på at man ikke kan sige at de var de stærkeste i dag, når to styrt indenfor så kort tid spreder feltet helt. Jeg er ret overbevist om at toget ikke havde fået trukket fronten så langt ud at Cavendish havde haft 10 mand på en perlesnor efter sig. Han havde måske haft 4-5, men der var helt sikkert også kommet nogle ude på siderne op omkring 3. plads efter ham, og det ville have gjort at der var 6-7 ryttere, som kunne køre med om sejren i stedet for 3-4 stykker.
Silkeborg IF
Skrevet af SotD
Ellers kan det da i hvert fald blive relativt svært at forklare hvorfor der så ofte styrtes på de sidste kilometer. Og hvorfor "tabsgrænsen" de seneste år er blevet rykket fra 1 til 3km.


Du kan jo gå ind og læse omkring lovforslaget på UCI.com. Det er ikke kommet fordi at der var flere styrt indenfor de sidste 3 km end normalt, men fordi at de styrt der kom der skete ved 50-100% hurtigere hastigheder end på andre steder, og at langt de fleste ryttere ville give slip så snart de 3km var passeret og dermed ville de styrt der jo kommer af og til hive færre ryttere ned.

Det er ikke fordi at det er her de fleste styrt sker, men fordi det er her de værste sker.
Silkeborg IF
Skrevet af Fussbal 4ever
Du siger det jo nærmest selv. Han er ikke den bedste rytter i noget terræn. Hvorfor er han så verdensmester, har vundet Fleche Wallonne og er favorit til at vinde Giro´en i år?

Det er han qua hans taktiske styrke. Jeg mener at Cadel Evans har tæt på det samme taktiske gen, som Lance Armstrong. Lance var så bare også udstyret med et af de største talenter og det stærkeste hold. Modsat set var Jan Ullrich måske den dummeste strateg, efter Pantani og Virenque. Sjovt, som man tit elsker de dumdristige. De, som overlever de store ridt. Det kunne Cadel Evans formentlig også gøre, men han ville også vide at han dagen efter ville tabe 5-6 minutter og så var klassementet væk.


Jeg vil ikke kalde det taktisk styrke, men derimod holdbarhed og logik at man passer på sig selv. Selvfølgelig findes der dumpapper som Ullrich, der skal have folk med til at guide ham og den gode gamle Gianni Bugno, som formodentlig var feltets stærkeste, men brugte sine kræfter uhensigtsmæssigt.

Taktisk geni er netop en mand som Armstrong, der så sent som sidste år scorede tid på en flad etape pga sidevinden. En anden dimension af taktik er også det diplomatiske i forhold til andre hold/ryttere, så de f.eks. ikke kører på én og her har jeg en mistanke om, at Evans ikke er specielt god.

Med hensyn til 3 km reglen, så er den vel ogås lavet for at klassementrytterne ikke skal miste en masse tid på et tilfældigt styrt på en flad etape i et etapeløb.
Skrevet af Il_Preferito
Først og fremmest, så kan jeg ikke helt finde ud af om du mener det var suverænt i går, om det er for det meste, eller om man intet kan se ud fra sejren i går. Det springer lidt rundt, synes jeg.

Dernæst, så er jeg bekendt med forslagets baggrund. Det er i øvrigt også ofte blevet nævnt i transmissioner.

Men det ændrer stadig ikke på at positionskampen og hastigheden er så opskruet på de sidste kilometer, at styrt ofte sker.(Jeg har ændret til ofte, hvis du så har lettere ved at acceptere det)

Igen, jeg mener ikke styrtene i går påvirkede deres præstation synderligt, og Saxo Bank-toget(som var det eneste forsøg på at spolere deres dominans)blev afvist hurtigt. Haedo var muligvis påvirket af styrt nr.2, da O´Grady røg i det, men hans rolle var formentligt udspillet, når han sad der, altså bag Haedo.

Når det så ligesom er sagt, så foretrækker jeg selvsagt at se Cavendish duellere på lige vilkår med de andre, og man kan da håbe at Chicci, Boonen, Haedo og Hunter bider fra sig. Måske allerede i nat, selvom der er en lidt suspekt stigning på ikke så langt fra mål.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Skrevet af Pivo
Det er jo egentlig meget interessant Sastre sidder med i den gruppe. Han må i den grad være interesseret i, at hente en del af det tabte. Og både Evans og Vinokourov har mistet et par hjælperyttere, så måske de trods alt, ikke er lige så stærke, eller kan bruge lige så mange kræfter på at få det kørt ind igen.

Fra Cyclingnews 15.16. Sådan ser stillingen ud netop nu.
15:16 CEST
Stop the clock right now and this is what the general classification looks like. I´ve mentioned Porte, Arroyo, Tondo et al, but Croatia´s Robert Kiserlovski (Liquigas-Doimo) would move up to third, an impressive showing for the 23-year-old:

1 Richie Porte (Aus) Team Saxo Bank 00:00:00
2 David Arroyo Duran (Spa) Caisse d´Epargne 00:01:56
3 Robert Kiserlovski (Cro) Liquigas-Doimo 00:01:59
4 Valerio Agnoli (Ita) Liquigas-Doimo 00:02:52
5 Xavier Tondo Volpini (Spa) Cervelo Test Team 00:04:08
6 Alexander Efimkin (Rus) AG2R La Mondiale 00:05:30
7 Laurent Didier (Lux) Team Saxo Bank 00:05:35
8 Linus Gerdemann (Ger) Team Milram 5:48
9 Carlos Sastre Candil (Spa) Cervelo Test Team 00:07:33
10 Bradley Wiggins (GBr) Sky Professional Cycling Team 00:08:28

Skrevet af Indies
Jeg spår allerede nu denne giro til at blive 3 gange så underholdende som årets Tour De France. Fremragende cykelløb, og vi har ikke engang set det bedste endnu.
Skrevet af FrækFyr17
Mest vanvittige etape, jeg mindes at have set.


Fra Feltet.dk:
Dagens 262 kilometer fra Lucera til L´Aquila udviklede sig allerede efter 20 kilometers kørsel til en af de mest "vandvittige" etaper i ikke bare årets, men de seneste mange års Giro d’Italia. Hele 56 ryttere, Richie Porte, Chris Anker Sørensen og Laurent Didier (Saxo Bank) Bradley Wiggins, Michael Barry, Steve Cummings, Morris Possoni (Team Sky), Matt Goss (HTC-Columbia), Giampaolo Caruso, Joan Horrach, Evgeni Petrov (Katusha), Matteo Bono (Lampre-Farnese Vini), Valerio Agnoli, Tiziano Dall´Antonia, Robert Kiserlovski, Alessandro Vanotti (Liquigas-Doimo), Jan Bakelandts, Francis De Greef, Matthew Lloyd (Omega Pharma-Lotto), Dario Cataldo, Jerome Pineau (Quick Step), Stefan Kruijswijk, Maurzio Ardila (Rabobank), Andrey Amador, David Arroyo, Arnold Jeannesson, Vasil Kiryienka, Alberto Losada (Caisse d´Epargne), Carlos Sastre, Volodymir Gustov, Marcel Wyss, Xavier Tondo (Cervelo TestTeam), David Moncoutié, Arnoud Fouchard (Cofidis), Dominico Pozzovivo (Colnago-CSF Inox), Giampaolo Cheula, Iban Mayoz (Footon-Servetto), David Millar, Dan Martin (Garmin-Transitions), Brent Bookwalter (BMC-Racing Team), Massimo Codol, Alessandro Donati (Acqua & Sapone), Herbert Dupont, Alexander Efimkin (Ag2R-La Mondiale), Reubens Bertogliati, Richard Ochoa, Jose Serpa, Cameron Wurf (Androni-Giocattoli), Josep Jufre, Gorazd Stangelj (Astana), Thomas Voeckler, Damien Gaudin, Yuri Trofimov (Bbox Bouygues Telecom), Linus Gerdemann og Matthias Russ (Milram) fik slået hullet ned til feltet. Ganske overraskende fik gruppen lov til at øge til hele 17 minutter efter 70 kilometers kørsel.

Alene det at så mange "får lov" er jo helt håbløst, og mindskes bestemt ikke af at tage et kig på, hvilke ryttere der rent faktisk sad med. Mens flere af profilerne foran(læs: Sastre, Arroyo, Porte osv.) sad ret meget på hjul deroppe, endte det faktisk med at samtlige store profiler nede bagved i forfølgerfeltet kom ud på hårdt arbejde og tage føringer, eftersom deres hjælperyttere var faldet bagud(kun Vino havde en hjælper tilbage). Bliver virkelig interessant at følge nu, for Arroyo og Sastre er jo ikke særprægede enkeltstartsspecialister, hvorimod Porte nærmest lever på det. Tillige har Sastre ikke virket helt ovenpå, men det her kan da om noget vende rundt på tingene.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Skrevet af Halil
Ham der Porte har da fået en gylden mulighed for at nuppe den samlede sejr.

1 min 42 til nummer to og generelt ikke mange "big names" i top 10.


Eller også er skidtet ikke updateret endnu.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
annonce
0