Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af SotD
Sagan kom jo med en vanvittig fart. Det er efterhånden en gåde, at han kan time alle sine spurter så dårligt.


Arh, det er vel ikke så underligt endda når han skal bruge alle sine kræfter på at nurse Contador i tide og utide, og så er der ikke engang én rytter der lige kan afsætte kræfter i 3km til at køre ham frem.

Sagan er et bæst, men der er nu engang kun så mange ting man kan klare på egen hånd. At han fortsætter med at køre i top 3 på de her etaper viser for alvor hvor fabelagtig en cykelrytter han er.
Silkeborg IF
Skrevet af SotD
Det er mit indtryk, at de får dispensation, ja, men du må ikke hænge mig op på det.

Man kan så spørge sig selv hvad alternativet er? At smide holdet ud, fordi de ikke er nok til at køre en holdtidskørsel, der mildest talt er tvivlsom, fordi den ligger så sent?

Jeg vil endda gå så vidt som at påstå, at de får dispensation til at få fjerdemandens tid, selvom de er fem eller seks.


TV2 snakkede om det i dag. Er man 4 kører man bare 4, men alle skal over stregen for at sætte en tid. Er man 5 skal alle 5 også over stregen for at banke en tid.
Silkeborg IF
Skrevet af medc
Sagan virkede til at være feltets klart hurtigste mand i dag, hvorfor han ret beset skulle have vundet den.
Han sidder umiddelbart godt ca. 300-350 meter til mål på hjul af Greipel, men virker til at miste hjulet, da Degenkolb skærer ind foran ham. At Sagan åbner fra en position som 10´er eller noget lignende og alligevel er tæt på at vinde er imponerende.

Kører Tinkoff-Saxo for ham imorgen vinder han. Med den form han har ramt, virker det nærmest til, at det eneste der kan spolere en evt. etapesejr til Sagan imorgen er Contador.
Liverpool FC og New Orleans Saints
Skrevet af tobi
Nå, det var så endnu en etape. Det er begrænset, hvor meget suppe jeg kan køre på selve etapen, da det sandt for dyden ikke var det mest underholdende cykelløb vi blev præsenteret for i dag.

Det til trods, så er der påfaldende samstemmighed i feltet om at dagens etape var en af de mest stressende og trættende etaper, de nogensinde har kørt. Det kan synes underligt, men det har selvfølgelig at gøre med de mange retningsskift kombineret med dårligt vejr (regn og heftig vind). Man skal altså hele tiden holde sig klar, hvilket næsten kræver ligeså mange kræfter som et decideret sidevindsraid (især for de ryttere, der skal holde kaptajnerne fremme og som sidder i vinden hele dagen).

Hvad etapen manglede af spænding undervejs, gjorde den afsluttende massespurt til gengæld i nogen grad op for. Den var nemlig ret interessant og bar i høj grad præg af etapens angivelige hårdhed. Derudover spillede en stærk modvind på opløbsstrækningen også en væsentlig rolle. Jeg prøver lige at analysere lidt på topsprinternes løb.

Alexander Kristoff har fået lidt hug, fordi han indtil nu intet har vist i løbet, og igen i dag fejlede han i spurten. De fleste af hans dårlige præstationer skal dog tilskrives uheld og igen i dag blev han hårdt ramt, da hele hans leadout røg ud af feltet i styrtet med omkring 25 kilometer til mål. Han fik sig dog placeret perfekt til spurten, men der sker så det uheldige for ham at både Koen de Kort og Mark Renshaw opdager, at de ikke har deres egen sprinter på hjul, så de slår begge ud for tidligt - på præcis samme tid. Så sidder han pludselig forrest med 300 meter til mål og formår alligevel at køre en fjerdeplads hjem. I strid modvind. Så for mig at se, er han stadig en farlig mand. I morgen får han det dog nok lidt for svært.

Cavendish formåede igen ikke at levere hvad, der forventes af ham, nemlig en etapesejr, og i dag skyldtes det i hvert fald til dels at han mistede Renshaws baghjul. Når man ser billederne ligner det næsten et bevidst valg af ham at han vil følge Degenkolbs hjul, da der ikke umiddelbart synes at være noget, der forhindrer ham i at følge med Renshaw, da Stybar og Renshaw tager fronten med knap en kilometer tilbage. Det er dog en klar fejl, og han bliver fuldstændig låst inde og kommer først rent sent ud af bunken. Derudover kørte han heller ikke en specielt imponerende spurt, da han endelig kom fri. Specielt ikke med tanke på, at det er en modvindsspurt, hvor han med sit lille frontareal har en relativ fordel i forhold til de større sprintere (der dog får udnyttet draften langt bedre end ham). Han gjorde altså ikke meget rigtigt i dag og ligner bestemt ikke sit 2008-2012-jeg.

Degenkolb sad placeret perfekt med en kilometer til mål på hjul af de Kort, men bliver skubbet væk af både Greipel og Sagan, hvilket bekræfter billedet af ham som en sprinter, der ikke magter positionskampen i særlig høj grad. Det gør, at han får en håbløs position at spurte fra, og han får overhovedet ikke udnyttet draften optimalt til at redde sin spurt.

Det gør Sagan til gengæld i en helt ekstrem grad. Han sad faktisk bag Degenkolb, da spurten begyndte og var altså i en endnu ringere position end tyskeren. Men er du da sindssyg, hvor får han fart på! Han ser ud til at udnytte slipstrøm fra både Degenkolb, van Avermaet og til sidst Greipel for i sidste ende at komme helt op på andenpladsen. Det er en helt vildt imponerende spurt han får kørt, men hans positionskamp haltede til gengæld noget. Havde han siddet på hjul af Greipel fra start, kunne han måske have vundet, men man skal heller ikke undervurdere betydningen af selv at komme ud i vinden. I morgen vinder han til gengæld.

Og så er der Greipel. Der er jo ikke så meget at sige. Han kører den bare perfekt i dag. Trods et kraftigt decimeret leadout (Sieberg slår ud som sidste mand med 700 meter til mål) formår han alligevel at placere sig perfekt og udnytte draften helt optimalt til at tage en forholdsvis suveræn sejr. Han plejer ellers ikke at manøvrere så godt i spurterne længere, men det kunne ikke ses i dag. Det er en meget imponerende start han har fået på løbet, men det undrer mig stadig lidt, at han som den eneste af topsprinterne blev sat i går. I morgen bliver det for hårdt til ham, og han kunne godt risikere at miste pointtrøjen. Men den er der ellers stor spænding om i år.

Der er ikke det vilde at berette fra FDJ-, Tinkoff-, og Movistar-lejrene udover en update på skadessituationen. Her kan det nævnes at flere FDJ-ryttere, deriblandt Pinot var nede i dag, dog uden de vilde konsekvenser. Démare var i øvrigt med i spurten, hvor han sad perfekt placeret i Kristoffs hjul, men han havde slet ikke styrken til at gøre noget ved det. Han fortsætter bare sin triste sæson.

Hos Tinkoff styrtede Rogers, Majka og Tosatto, hvor sidstnævnte slog sig en smule på knæet, men det skulle angiveligt ikke være så alvorligt.

Hos Movistar kæmper Dowsett sig igennem dagene for tiden efter et styrt i går. Hans krop kunne slet ikke noget i dag, og han kørte med en gennemsnitlig pulsfrekvens på 115 trods en følelse af at køre all-out hele dagen. Han sagde, at det var hans hårdeste dag på en cykel, nogensinde. Han skulle meget gerne være mere klar til holdtidskørslen, hvor han selvsagt er af altafgørende betydning.

EDIT: Og så får I lige et lille spørgsmål, I kan hygge jer med: Hvilke to ryttere, der er med i årets Tour, har aldrig gennemført en Grand Tour uden at slutte i top 10 (man skal have gennemført mindst en)?
Skrevet af maarkap
Valverde er vel den ene?

EDIT: Fuck nej, han har en enkelt gang sluttet udenfor!

2 EDIT: så melder jeg i stedet Pinot og König.
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."
Skrevet af tobi
Korrekt!
Skrevet af dillen
Skrevet af SotD
Dagens etape er svær helt at greje synes jeg...

Den kunne godt ligne lidt en udbryder etape synes jeg. Cavendish og Greipel vinder ikke på 7% over 7-800 meter, og Kristoff gør vel heller ikke. Etixx skal "bare" holde trøjen, så hvem skal tage ansvar? Sky gør det ikke, Tinkoff gør det heller ikke. Astana og Movistar har ingen ambitioner i dag (udover Valverde sikkert vil prøve på afslutningen hvis der er samlet).

Er der BMC man skal sætte sin lid til for at holde tingene samlet i dag? Greg van Avermaet kunne godt være en mand for sådan en stigning her. Han og Gallopin skal forsøge at finde 40 sekunder på Tony Martin i dag, og det sker nok næppe.

Jeg kan heller ikke helt blive klog på hvor hård afslutningen rent faktisk er. Er vi igen ude i noget Purito, Valverde, Vuillermoz, Martin, Arredondo, Yates halløj?
Silkeborg IF
Skrevet af TheRedScouser
Astana, Sky, Movistar og Tinkoff-Saxo ligger nok fremme og sætter et tempo. Ikke for at køre et evt. udbrud ind, men for at holde sig fremme i feltet. Giant har vel stor interesse i Degenkolb. Tinkoff Saxo sætter nok osse lidt tempo for Sagan. MTN kunne jeg godt se satse på Boasson Hagen. Etixx vil jeg tro kører for Trentin evt. BMC vil måske osse trække lidt for Van Avermaet.
Skrevet af SotD
At tro Etixx vil trække for at Trentin kan blive nr. 6 i en spurt er måske lidt langt ude.

Astana, Sky, Movistar og Tinkoff vil, som du siger, holde sig fremme, men det betyder ingenlunde at de vil investere noget som helst i en jagt, og dermed er der 4 hold færre til at tage initiativ.

Giant har muligvis stor interesse i at Degenkolb kommer frem til spurten, men de kan næppe kontrollere det alene - Og vil det formentlig heller ikke. MTN kan godt finde på at hjælpe ja - Men alternativt kunne de finde på at smide en af deres ryttere i udbrud.

BMC og Giant er sandsynligvis dem der vil gøre det store arbejde i dag, og spørgsmålet er om BMC vil køre fuld gas, for de skal også spare sig for Tejay som ligger godt til.

Kommer der et udbrud på 7-8 mand afsted med ryttere fra Cofidis, Europcar, Bora, FDJ, IAM, Cannondale, Trek og MTN så har jeg svært ved at se, at det ikke skulle blive fra udbruddet at vi får sejren. Måske BMC smider Schär med i udbruddet. Han har et bjergpoint og skal dermed bare bruge to yderligere for at hoppe i bjergtrøjen. Tulik fra Europcar virkede også interesseret i den trøje, så ham kan jeg også godt forestille mig vi ser.
Silkeborg IF
Skrevet af BjarkeGelsted
Nogen der ved hvor og hvad det er Cunego studere nu hvor han er skiftet fra lampre til Nippo-Vini Fantini
Rigtige mænd er landmænd
Skrevet af Swot
Sportsvidenskab på Universitetet i Verona
Skrevet af repos
Mon ikke Tinkov-Saxo har interesse i at køre Sagan frem til sejr i dag. Der skal selvfølgelig heller ikke bruges oceaner af energi på på projektet, men afslutning bør være noget for slovakken. Den er ikke for stejl og ikke for lang, så han må kunne udnytte sin eksplosivitet og gode form.
Sagan kan vel også hævde, at holdet skylder ham en smule ovenpå hans arbejde de seneste dage.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af SotD
Mon ikke Tinkov-Saxo har interesse i at køre Sagan frem til sejr i dag. Der skal selvfølgelig heller ikke bruges oceaner af energi på på projektet, men afslutning bør være noget for slovakken. Den er ikke for stejl og ikke for lang, så han må kunne udnytte sin eksplosivitet og gode form.
Sagan kan vel også hævde, at holdet skylder ham en smule ovenpå hans arbejde de seneste dage.


Jeg håber det, men jeg tror det ærlig talt ikke. Jeg tror Sagan skal køre alle sine chancer helt selv. Det ville være lækkert hvis han kunne få Bennati til at give ham en hånd dog.

Holdet skylder ham i absurd grad, men om det betyder noget er jeg mere i tvivl om. Man kan håbe at Hr. Tinkoff VIL have en etapesejr i dag, når nu Contador ikke så skarpere ud på Muren.

Jeg har en lille fidus til Simon Yates i dag. Der er ingen tvivl om at Orica satsede hårdt på etapen i dag, men med Matthews og Impey skadet og Gerrans og Albasini ude (Er Impey også ude?) så har de mistet alle deres gode kort. Jeg kunne dog godt forestille mig, at de har lagt planer for i dag ikke desto mindre. Der kommer ikke rigtigt nogle etaper som er helt skræddersyet til dem længere - Medmindre selvfølgelig Matthews kommer tilbage til storform.
Silkeborg IF
Skrevet af tobi
Europcar går hårdt efter etapen med Coquard. Så de kommer helt sikkert også til at hjælpe med at føre. Det gør Giant selvsagt også, så mon ikke det er nok til at sikre en spurt? Tinkoff gør nok ikke.

Edit: SotD, den pointe, der blevet leveret på forrige side om Astana, Movistar, Tinkoff, Sky (og BMC) gik nok mere ud på, at de kommer til at være ansvarlige for en positionskamp, der presser tempoet i feltet op. Dermed bliver det endnu sværere for udbryderne at holde sig væk. Men vejret skulle dog være relativt tilforladeligt i dag, så det er nok tvivlsomt, at de kommer til at gøre det i ligeså udtalt grad som hidtil i løbet.
Skrevet af BjarkeGelsted
@Swot

Danke shön
Rigtige mænd er landmænd
Skrevet af Gaggen25
Jeg tillader mig lige for en kort bemærkning at vende tilbage til spg. vedrørende TV2´s cykelcenter App.
Er der nogen med en androide tlf der kan bekræfte at det er muligt at høre kommentator sporet fra TV, med appen? Har forsøgt med 2 forskellige telefoner og headset uden held.
Og ja, det bliver et stort nej til iPhone.
123
Skrevet af tobi
Nå, Europcar har så alligevel smidt en mand i udbrud. Oh, well. Der er dog kun en trio af sted, så der er næppe den store fare på færde med hensyn til at de holder hjem.
Skrevet af BjarkeGelsted
Ja jeg har gjort det 2 gange med min Samsung S5, men en gang kunne jeg ikke få det til at virke (igår kl 15) men det virkede igen kl 16 eller deromkring.
Rigtige mænd er landmænd
Skrevet af AndersAaskov
2 af 3 af dagens udbrydere er at finde på mit managerhold. Jeg er fint tilfreds indtil videre!
annonce
0