Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af B4Ev.2
Så vinder han sgu. Imponerende. Nibali med svaghedstegn!
Skrevet af SotD
Det var vist nærmere Vuillermoz der lige vandt :)
Silkeborg IF
Skrevet af AndersAaskov
Sidder og slår mig selv i hovedet over at vælge Gautier over Vuillermoz på managerholdet..
Skrevet af UdAfBusken
Det var heller ikke Vuillermoz, som styrtede, det lød bare som om min spanske kommentator nævnte hans navn i forbindelse med styrtet.

Flot, flot sejr af Vuillermoz, der virkelig er ved at få sit gennembrud.
Skrevet af TheRedScouser
Lidt synd at Sagan lukker Contador inde, da Contador var ved at angribe.
Skrevet af SotD
Synd at Vuillermoz smed nogle dumme minutter forleden. Havde han ligget med 3 minutter ligesom Peraud og Bardet, så ville det se enormt spændende ud i forhold til at møve nogle AG2R ryttere i top 10.
Silkeborg IF
Skrevet af Halil
Bjarne er skrap mod Froome.

De sidste 5 km er tilsyneladende helt håbløse. Han kører 3 km i vinden og kører fra spids på de 2 km.

Det forstår Bjarne ikke. Sådan vinder man ikke et TDF mener han.

Froome skal køre mere afslappet og lade de andre favoritter gøre arbejdet siger Bjarne.

I samme ombæring erklærer Bjarne, at Contador er favoritten for ham. Herligt med en objektiv observatør.

Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af SotD
Ja, både ham og Bennekou har tabt småkagerne fuldstændig.

Froome sidder måske i "vinden" de sidste 5km, men havde han ikke sat pres på, så risikerer han at Contador angriber (hvilket han var tæt på), og havde Froome ikke sat pres på, så havde Nibali sandsynligvis siddet med uden at tabe tid.

Det er sgu da lige i øjet at Froome nu har sat både Contador og Nibali under pres på en stigning. Den eneste der hidtil har kunnet følge ham er Quintana, og han er to minutter efter.

Det lyder som om de mener at de 5km får en helvedes stor betydning for hans samlede kraftudladning, hvilket er dybt latterligt. Især når det er folk der ved hvor lidt det betyder at træde igennem 5km. Det er jo så lidt i forhold til at sidde på hjul opad.
Silkeborg IF
Skrevet af Firefly
Det passer jo bare perfekt ind i TV2s generelle dækning af Tour´en, så det er jo ikke overraskende. Ligesom dette logo de brugte efter etapen heller ikke er overraskende: http://oi57.tinypic.com/ae1k0n.jpg. De fokuserer jo stadigvæk næsten kun på Tinkoff, Sagan og Contador.

Froome ligger pres op af stigningen fordi det er den måde han kan kontrollere farten og bedst kan reagere på eventuelle angreb. Havde han, som Riis sagde, sat sig på hjul af Contador nede midt i feltet ville han være meget mere udsat overfor angreb fra andre og for at blive lukket inde og blive fanget. Jeg ser det ikke som hovedløst kørsel - han lignede heller ikke ligefrem at han kørte lige så stærkt som op ad Mur de Huy.
Oceans rise, summits fall Fading fast it won´t be long Everything will be consumed, rendered lost At the hands of fools tomorrow´s gone So say goodbye
Skrevet af medc
Enig med Riis. Det var da ikke fornuftigt kørt af Froome at sidde i vinden så meget som han gjorde de sidste 5 km. Var det for at undgå angreb fra andre favoritter på stigningen? Hvorfor skulle det være det, når han blot kunne gå på hjul af dem med den styrke han tilsyneladende har. Set i bakspejlet ville det være perfekt for Froome, hvis han kunne sidde på hjul af et angreb fra Contador.

@SotD
Du nævner at Quintana er den eneste, der har kunnet følge Froome. Vel ikke i denne Tour? Mindes at han tabte ligeså meget tid som Nibali på Mur de Huy til Froome.
Liverpool FC og New Orleans Saints
Skrevet af SotD
Enig med Riis. Det var da ikke fornuftigt kørt af Froome at sidde i vinden så meget som han gjorde de sidste 5 km. Var det for at undgå angreb fra andre favoritter på stigningen?


Det giver sgu meget god mening at man holder sig til frem til stigningen, så man ikke pludselig risikerer at sidde i 30. position når man rammer bunden. Stikker Contador så fra 2. position så er der altså lang vej frem, og det er slet ikke sikkert man kan komme igennem.

Se bare hvordan Dan Martin kæmpede for at finde tilbage til fronten da han blev låst. Hvis det var sket for Froome, så havde han skulle bruge endnu flere kræfter og stresset for at komme tilbage. Det er simpelthen noget sludder de fyrer af, at det skulle være så hårdt at sidde i "vinden" på 5km så kuperet terræn. Man så jo selv hvor hård stigningen lige inden var, hvor Degenkolb og de andre røg på stribe. Selvfølgelig skal han sidde forrest. Det havde Armstrong også gjort, og ingen betvivlede jo hans evne til at placere sig.

Hvorfor skulle det være det, når han blot kunne gå på hjul af dem med den styrke han tilsyneladende har. Set i bakspejlet ville det være perfekt for Froome, hvis han kunne sidde på hjul af et angreb fra Contador.


Set i bakspejlet er der altid noget der er klogere end det man gjorde. Men vi kan konkludere at den høje fart, som Froome og SKY holdt var skyld i at Nibali ikke kunne sidde med. Og at sige det er hovedløst kørt, når man sætter en af sine største konkurrenter - og den regerende Tour de France vinder - så er det altså hverken dumt, hovedløst eller noget som helst andet negativt.

Hvis man kritiserer hans kørsel så er det fordi man ikke bryder sig om manden, og fred være med det, men det var IKKE hovedløst kørt. Det er snarere hovedløst at mene det.

@SotD
Du nævner at Quintana er den eneste, der har kunnet følge Froome. Vel ikke i denne Tour? Mindes at han tabte ligeså meget tid som Nibali på Mur de Huy til Froome.


Ja, det er rigtigt, men i modsætning til Contador og Nibali så ser jeg det som et tegn på stor styrke at Quintana ikke har smidt mere på de der skarpe, korte stigninger. Jeg vil i hvert fald godt vove den påstand at han bliver den bedste i de høje bjerge - Altså udover Froome.
Silkeborg IF
Skrevet af Halil
Jeg gad iøvrigt godt vide, hvad Bjarne forventede af Froome.

Froome så ikke særligt presset ud og hentede endda 10 sekunder på Nibali.

Hvad mere forventer han?

Og 2 km som 2-3 mand på en let nedkørsel. Det vælter sgu ikke læsset.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af UdAfBusken
Det eneste jeg ikke forstår ved Froomes kørsel, er hvorfor han ikke trykkede den af hele vejen til målstregen, når nu Nibali blev sat. Han kunne vel godt have klemt en håndfuld sekunder mere fra Nibali.
Skrevet af medc
Man kan nu godt sidde fremme uden at skulle sidde forrest. Det er ikke enten eller. Det er netop det jeg kritiserer ved Froomes kørsel idag, at han sidder forrest, når han ligeså godt kunne sidde i 4-7. position som Armstrong ville have gjort. Mindes ikke at have set ham køre sådan på etaper som denne.

Hvis det var fordi Froome på forhånd havde set svaghedstegn ved Nibali som følge af dårlig dag eller styrtet forleden, kunne jeg da godt forstå at han ligger pres på, men det var jo ikke tilfældet, som han så fint udtaler.

EDIT: Kan så læse mig frem til, at der også skulle være en kraftig modvind på stigningen til sidst, hvilket får mig til at undre mig endnu mere over hans lyst til at sidde forrest.
Liverpool FC og New Orleans Saints
Skrevet af Halil
Cris Froome har efter etapen fortalt, at han forsøgte at spare nogle kræfter på dagens afsluttende stigning. Froome fortalte, at de i højere grad satser på morgendagens holdkørsel. Briten trak ellers feltet på store dele af stigningen. Jeg skulle bare lige teste, hvordan benene havde det, lød hans forklaring efterfølgende.


Det var bare en test.

En interessant diskussion er opstået efter etapen. I TV2s studie påpegede Bjarne Riis, at Peter Sagan blokerede for et Contador-angreb. På vej op ad den sidste stigning lå Sagan forrest i feltet. Han drejede han pludselig over i modsatte side af vejen. Og idet han gjorde det, havde Contador rejst sig i sadlen og var ifølge Riis klar til at angribe. Men det måtte han droppe, da Sagan blokerede vejen og trak favoritterne med derover.


Bjarne ser alt.

Contador havde sikkert angrebet, hvis altså holdkammeraten Sagan ikke lige havde spoleret det hele. Riiiight...

Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Skrevet af Firefly
Man kan nu godt sidde fremme uden at skulle sidde forrest. Det er ikke enten eller. Det er netop det jeg kritiserer ved Froomes kørsel idag, at han sidder forrest, når han ligeså godt kunne sidde i 4-7. position som Armstrong ville have gjort. Mindes ikke at have set ham køre sådan på etaper som denne.


Havde f.eks. Katusha ønsket at ligge i front og køre for Rodriguez havde Froome nok også været ganske tilfreds med at ligge i 3-4 position efter netop Rodriguez. Men når der ikke umiddelbart var nogle der ønskede at ligge det tempo som Froome så som nødvendigt, måtte han jo selv gøre det. Havde han ikke lagt presset kunne feltet meget let have kørt langsommere op, og så ville det være meget mere svært for ham at holde en optimal position og at kunne følge med i de andre rytteres ryk. At han ikke have en hjælperytter hele vejen op, var fordi de lavede et enormt arbejde for at køre ham i position før stigningen og i starten af den. Med 1,5 km til mål ville han da nok have foretrukket at kunne sætte sig bag et "tog".
Oceans rise, summits fall Fading fast it won´t be long Everything will be consumed, rendered lost At the hands of fools tomorrow´s gone So say goodbye
Skrevet af medc
@Firefly

Man kan altid diskutere om de andre hold ikke tog fronten, hvis de alligevel var tilfredse med det tempo Froome satte, først bag König og G. Thomas og sidenhen selv, hvorfor de ikke anså det som nødvendigt at føre feltet an i modvind. Ingen grund til at tage teten, når Froome holder det samlet for dig. Lignede dog at Kreuziger forsøgte for Sagan, men hurtigt slog ud igen.

Angående hjælperyttere fra Sky er jeg overbevist om at det var en kombination mellem hård kørsel i positionskampen og at de sparer så mange så muligt i forholdet til holdløbet i morgen.
Liverpool FC og New Orleans Saints
Skrevet af SotD
Det eneste jeg ikke forstår ved Froomes kørsel, er hvorfor han ikke trykkede den af hele vejen til målstregen, når nu Nibali blev sat. Han kunne vel godt have klemt en håndfuld sekunder mere fra Nibali.


Det er ikke sikkert at de nåede at kommunikere det frem til ham. Det var trods alt ikke længe før målstregen at Nibali for alvor slap.
Silkeborg IF
Skrevet af SotD
Man kan nu godt sidde fremme uden at skulle sidde forrest. Det er ikke enten eller. Det er netop det jeg kritiserer ved Froomes kørsel idag, at han sidder forrest, når han ligeså godt kunne sidde i 4-7. position som Armstrong ville have gjort. Mindes ikke at have set ham køre sådan på etaper som denne.


Han sad jo altså heller ikke forrest de sidste 5km. Han havde nogle holdkammerater til at sætte et drabeligt tempo, for at han kom rigtigt ind på stigningen, præcis som man skal, og da hans holdkammerater døde (Han prøvede jo ihærdigt at få Geraint Thomas til at gå frem), så måtte han jo gøre det selv. Han kan af gode grunde ikke gøre sine holdkammerater bedre end de er.

Og manden angreb jo. Det er man nødt til at gøre forfra.

Hvis det var fordi Froome på forhånd havde set svaghedstegn ved Nibali som følge af dårlig dag eller styrtet forleden, kunne jeg da godt forstå at han ligger pres på, men det var jo ikke tilfældet, som han så fint udtaler.


Hans primære mål var jo at undgå at tabe tid selv. Så jo højere et tempo, desto lavere risiko for at konkurrenterne har lyst til at stikke. Og når man sætter et højt tempo har man også den mulighed at de andre går død.

Han kørte helt sikkert ikke på 100%.

EDIT: Kan så læse mig frem til, at der også skulle være en kraftig modvind på stigningen til sidst, hvilket får mig til at undre mig endnu mere over hans lyst til at sidde forrest.


Kraftig modvind på en stigning på 10% med mennesker over det hele? Det har sgu nok været særdeles begrænset hvad den modvind har haft af betydning.
Silkeborg IF
Skrevet af Firefly
Man kan altid diskutere om de andre hold ikke tog fronten, hvis de alligevel var tilfredse med det tempo Froome satte, først bag König og G. Thomas og sidenhen selv, hvorfor de ikke anså det som nødvendigt at føre feltet an i modvind. Ingen grund til at tage teten, når Froome holder det samlet for dig. Lignede dog at Kreuziger forsøgte for Sagan, men hurtigt slog ud igen.


Men hvad var det så, at Froome gjorde forkert? Han havde behov for at Mur De Bretagne blev kørt i en stabil, høj fart og at han ville ligge i fronten af feltet (position 1-5) så han kunne kontrollere feltet og have overblik. Hvis han havde slået ud ville risikoen for angreb på ham forøges, hvor han så skal ud og brænde mere energi af på eksplosive ryk, eller at han ville falde ned i ugunstige positioner og være udsat. Så er det da bedre at køre stabilt og med kontrol og så, som han gjorde, slå ud da bakken fladede ud, målstregen nærmede sig og faren formindskede sig.
Oceans rise, summits fall Fading fast it won´t be long Everything will be consumed, rendered lost At the hands of fools tomorrow´s gone So say goodbye
annonce
0