Omfartsvej i Mariager er sagen. Også selvom ingen kan beregne at den er fornuftig.
Ligesom letbanerne. Skidt med at det ville være negativt for samfundet, om man så får den gratis. Det drejer sig jo om, at en trafikminister (eller nogen byrødder for letbanerne vel) skal kunne sige, han/de fik fikset noget. (Og så specifikt for Mariager, en DF´er skulle have flyttet trafikken væk fra sit hus).
Tidligere byggede trafikministre broer, men nu er der ligesom kun den der fra Nordvestsjælland til Østjylland tilbage, og den er åbenbart så dyr, at det er svært at finde ud af hurtigt, om den skal være der.
Femern holder vi ude af ligningen, da den vel er på vej, forudsat Tyskland har accepteret en eller anden grad af finansiering, som utvivlsomt er sjovere for tyskerne end for danskerne.
Men ja. Det var fremme i forbindelse med den "trafikaftale", at den kun består, hvis de fortsat har flertallet efter valget.
Almindeligvis ville det vel bare hedde et valgløfte. Og den slags er som bekendt forholdsvis vejledende.
Ligesom letbanerne. Skidt med at det ville være negativt for samfundet, om man så får den gratis. Det drejer sig jo om, at en trafikminister (eller nogen byrødder for letbanerne vel) skal kunne sige, han/de fik fikset noget. (Og så specifikt for Mariager, en DF´er skulle have flyttet trafikken væk fra sit hus).
Tidligere byggede trafikministre broer, men nu er der ligesom kun den der fra Nordvestsjælland til Østjylland tilbage, og den er åbenbart så dyr, at det er svært at finde ud af hurtigt, om den skal være der.
Femern holder vi ude af ligningen, da den vel er på vej, forudsat Tyskland har accepteret en eller anden grad af finansiering, som utvivlsomt er sjovere for tyskerne end for danskerne.
Men ja. Det var fremme i forbindelse med den "trafikaftale", at den kun består, hvis de fortsat har flertallet efter valget.
Almindeligvis ville det vel bare hedde et valgløfte. Og den slags er som bekendt forholdsvis vejledende.
"Det er dog ikke noget jeg ved noget om, det er ren spekulation."