Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af The-Game
Candle:
Jeg tror måske TG er udgivet på dvd, men om de er tilgængelige i Danmark, ved jeg ikke.
Maserati er også super fed
http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/Maserati/Mas...
Især fronten er super fed, dog er resten af bilen heller ikke noget at kimse af.
Med hensynd til Astonen ved jeg ikke helt, Jeg har prøvet DB7, men jeg syntes den er tung i styringen og jeg er ikke så vild med bremserne. her ville jeg foretrække 911 GT3. Når nu man ikke kan komme i nærheden af de gamle ferrarier som eks. 250 GTO.
Viborg FF - Det ægte Midtjylland
Skrevet af Candlebox
Så fik far landet sin drømmebil (ihvertfald en af dem):

http://img406.imageshack.us/img406/2130/alfagtv63l...

Rå uforsødet italiensk fuldblod uden hjælp fra tekniske dikkedarer og avanceret computer-teknologi. Her kommer færdighederne på prøve...

.
Skrevet af Razz
Er det din Candle ?

Den står sgu´ flot.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Skrevet af Gumle
Fandme lækker vogn :) Italienske biler er det eneste der dur ;)
Chelsea FC siden 1995
Skrevet af Sir , moderator
Min gamle nabo havde en fuldstændig mint GTV. Koksgrå med lysebrunt læder... Den lød for fed når han gassede den op i garagen..
Dette er en signatur.
Skrevet af Candlebox
Razz:

Jep, hentede reg.att. og nøglerne igår.

Der er også ofret mønten på den igennem tiden. Kender dens fulde historie igennem kontakter i Alfa-klubben.

Alene manifolde og forrør udgør 8K... De er håndlavet og hentet hjem fra USA.

Gumle:

Hehehe, ja man var sq´ også lidt meget (pave)stolt da man kørte derfra...

SirCum (gamle frækkert):

Var det en GTV6 han havde? Eller den med den gamle Nord-motor i 2,0 med karbs? De lyder nemlig (eller med let modifying ihvertfald komme til) ret hidsigt...

PS. Drømmer også om kohud i den, men må indtil videre nøjes med fuld velour i sort.
.
Skrevet af Sir , moderator
Candle, det var en V6..

Jeg har faktisk haft lidt af et kærlighedsforhold til GTV´ere.. En af mine barndomsvenners far havde en rød V6´er og jeg kan huske vi syntes det var den vildeste sportsvogn vi havde set da vi var børn.

Jeg har været med nogle Alfa gutter på Knutstorp nogle gange og give den gas. Er blevet flået rundt i en 75´er ejet af en eller journalist og vistnok formand i noget alfaklub. Desuden har jeg kørt Alfasud´er rundt der et par gange..
Dette er en signatur.
Skrevet af Razz
Hvad står den dig i ?
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Skrevet af Candlebox
75 og GTV er faktisk samme bil med samme undervogn og drivlinie. Det gælder for oøvrigt også Alfa 90, Giulietta og de sjældne SZ/RZ (Il monstro)

Kun chassis og platform differenciere fra hinanden afhængig af bileners størrelse.

De er opbygget efter trans-axle princippet med gearkasse og kobling monteret bagi. Det giver en god vægtfordeling (51/49) og deraf eminente køreegenskaber - særlig på snoede veje.

De hårde Alfister der kører baneræs i klub-regi rundt om i Europa ynder også primært at bygge dem op af 75´ere fordi de er billige at få fat i og ab fabrik produceret med henblik på det (ekstemt) sporty. Mange mener at disse trans-axle modeller er de sidste "ægte" Alfa Romeo´er der har forladt samlebåndene i støvlelandet. Har man først selv prøvet at køre en af dem rundt på en bane har man en tendens til at give dem ret... Sagt på en anden måde ved man ihvertfald hvad de mener! 75´eren var faktisk i produktion helt frem til 1992 og de sidste modeller var proppet (for tiden) med stanard-udstyr som klima-anlæg, servo-styring, eljustb. forlygter og spejle, c.lås, mm.

Jeg har i forvejen en 75 3,0 V6 med samme motor og undervognsetup som GTV´en men all-in-all er sidstnævnte mere interessant både historisk og design-mæssigt. Så derfor ryger 75´eren nok snart til en ligesindet Alfist der vil passe godt på den (læs: huske at den er født på racerbanerne og vil tæske den rundt på disse i ny og næ...)

Ang. denne journalist/formands 75, var det sådan en rød en her med Recaro-stue? http://classic2.alfisti.net/media/magazin/tuning/7...

Hva synes du forresten om Suden´s handling? Pissesjov bil med feeeed motor-lyd.
.
Skrevet af Candlebox
Razz: Lad mig sige det sådan at jeg har været heldig - meget heldig! Sælger var kommet lidt i klemme økonomisk så det gik fra mund-til-mund ret hurtigt.

Det var et rent røverkøb.

Jeg vil skyde på at der skal ofres 5K på den så er det en af DK´s flotteste og mest perfekte GTV6.
.
Skrevet af Sir , moderator
Candle en sud er jo for sjov. Det er billig og sjov motorsport.
Dette er en signatur.
Skrevet af Candlebox
Jep... Herlig vogn.

Du burde gøre dig selv en tjeneste og prøve en 33 1,7 16V (1990 -> ).

Det er en hidsig Sud i smart tøj og skørter. Igen er undervogn, motor, gearks, osv det samme.

Her er et engelsk tuningsfirma (mest ifbm. race) der laver div. Alfa-motorer til de rene djævle:

http://www.ahmotorsports.co.uk/engbuild.htm

Den borede 1,8 Boxer nederst til venstre med 230 HK ved 8800 o/min. Damn det må lyde ondt!







.
Skrevet af Sir , moderator
Tror du overhovedet der er flere 33´ere tilbage? De er vel rustet væk ;)
Dette er en signatur.
Skrevet af Candlebox
Jep, ligesom Sud´en. Hehehe... de var slemme hvis ikke de fik grundig smørelse med Pava af en dygtig fagmand med det samme de kom på gaden.

Men der findes stadig en del der har bevaret dem og istandsat dem - eller impoteret dem fra Schweiz og Holland.

Min egen gik desværre op i røg hos den efterflg. ejer. Det var vidst en mør benzinslange der var skyld i branden.

Men det var fandme sjovt når Golf GTI og Pug 205 GTI måtte gi sig...

Husker at jeg engang på motorvejen - i Tyskland med fri hastighed forstås ;o) - fik en pæn og anerkendende hilsen af en noget undredende fyr på min egen alder i en VR6 da jeg hang på ham helt op til 235 hvorefter omdrejningsbegrænseren slog til ved 7250 o/min... Der havde den go´ dag, og det havde jeg også hehehe. Meget pænt af en 1,7 16V med 129 HK (fabriksopgivet) til 1075kg.

Jeg ved ihvertfald hvor man kan købe en nysynet 1,7 ie 8v (118 HK) til 10.000. Der er lige skiftet tandremme, plejlstangslejer og toppakninger så motoren er sund nok.
.
Skrevet af Sir , moderator
lyder billigt... har du billeder?
Dette er en signatur.
Skrevet af Candlebox
Nej, men det kan jeg måske skaffe hvis du er int. i den?

Den er rød ligesom sådan en imo. skal være, men ellers er den ikke videre pæn rent kosmetisk som jeg husker den. En bule ved døren må man leve med og så trængte den gevaldigt til en vask husker jeg hehehe...

Går du i købstanker da?

Har fundet dette billede som jeg mener ligner den mest:

http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogalle...

Imo. mangler den de indfarvede kofangere, men det kan jo laves:

http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogalle...

Her er selve skørtet dog ikke indfarvet, som på 16V men det er jo igen en smagssag.

Den 16 ventilede udgave var sænket nogle mm ab fabrik og havde "semi-læder" og man ser tydeligt de(t) ekstra brede sideskørt(er) under bagdøren, og hvor hele bilen er indfarvet: http://homepages.compuserve.de/rolandtobiasch/alfa...

16V fandtes faktisk også i 4x4 og havde Recaro ruskind/læder og Nardi læderrat med greb:

http://img299.imageshack.us/img299/5803/3316vp4int...

Men lidt knofedt, et sækningssæt, nogle sportsstøddæmpere og et sæt 16" alu så er du helt godt kørende til trackday :o)
.
Skrevet af Gumle
Jeg er da vidst ikke den eneste herinde som interesserer mig lidt for biler :) Nostalgiske Alfaer der blir linket til :)

Har selv denne Italiener http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73... som i øvrigt er ganske langsom :) 0-100 på 11 sek. Er ved at bytte den væk til en Fiesta ST med 166hk og nm på 210 :)
Chelsea FC siden 1995
Skrevet af Sir , moderator
hehe jeg går ikke specielt i købstanker, men 10.000 kr for en bil jeg kan tyre rundt på en bane lyder nogenlunde.
Dette er en signatur.
Skrevet af Candlebox
Ja, okay - men "klar" til race vil jeg ikke mene den er endnu. Støddæmpere og div. bøsninger i undervognen er nok ikke helt friske gætter jeg på, men overholder jo nok lige min. kravene til syn. Der skal jo nok postes ca. 10k i den inden den kører rigtig godt.

En Alfa der ikke er holdt og iorden kører ikke ordentligt og man får ikke det fulde ud af den, og så falder oplevelsen lidt til jorden syntes jeg...

Har også en idé om at de Sud´er du har pøvet har været i rimelig stand og okay velholdt..?

Syner man en bil der bare skal sælges for 10k bagefter bruger man næppe tid og penge på at den skal være mere iorden end at den bare lige kan listes igennem synshallen, så forvent ikke alverden...
.
Skrevet af Sir , moderator
Ja dem jeg har kørt i har været hysterisk passet og plejet af de sindsygste alfa-fanatikere...

Kender du Daniele Dessi?

Iøvrigt drømmer jeg om sådan en her med præcis de fælge der:

http://www.autonetclassic.nl/FOTOBOEK/gezien/theom...

eller en spider boattail...

bare så dyrt :S

tjek iøvrigt her candle:

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.r...


både en GTV og en boattail :D

Dette er en signatur.
annonce
0