Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af Flying Dutchman
Jep, og det er også i høj grad derfor, ulykken skete. Begge kørere ville på samme linje - og så går det galt eller, som i det her tilfælde, meget galt.

Det er også påfaldende, at britiske medier alle sammen er rørende enige om, at det var Verstappens skyld, mens de fleste andre medier kalder det for racing incident. Jeg synes, det er tamt håndteret af FIA, for at være ærligt.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Bosse1983
Ofte er den slags jo et spil chicken. Så kan man diskutere hvem der har mest ret til linjen. Jeg er måske enig i at Verstappen var hakket mere aggressiv, men jeg synes også det er en del af gamet. Begge har i bund og grund de samme intentioner, men det er så Verstappen som lander ovenpå Hamilton, så man sidder lidt med følelsen af at folk vil give ham ekstra straf grundet udfald, men det er jo bare pjat.
"I have mood poisoning. Must be something I hate." kortlink.dk/knd4 10 af mine de bedste, mod Toffees' 15 i Top 6
Skrevet af Flying Dutchman
Rent målt på racing lines, er min påstand fortsat at de begge to havde lige meget "ret" til at være der, hvor de var. Som jeg skrev, så skulle Hamilton ikke trække sig der, mens Verstappen ikke kunne det. Endvidere har Hamilton, som køreren der kommer ud af pitlane, altså en forpligtelse i ikke at forstyrre bagfrakommende kørere - det er derfor han fik det blå flag. Han lukker da også fint Verstappen ind i sving 1, men smækker døren i sving 2, hvor Verstappen så faktisk er ved siden af ham. Man kan argumentere for, at Verstappen går aggressivt til værks, men ikke mere end at han fint var med i svinget - så farten var ikke overdrevet.

Sidstnævnte er jeg enig i. Som en hollandsk (ja ja... han er farvet) kommentator sagde, så skal Verstappen, qua dennes historik, ofte bevise sin uskyld, fremfor at medierne, fans og stewards skal bevise hans skyld. Jeg hæfter mig også ved, at Tom Kristensen (som jo også er steward) både i første omgang og sidenhen beskrev ulykken som racing incident.

I det her tilfælde synes jeg, 10 sekunder grid straf er en anelse hårdt dømt, men jeg tror egentlig bare, at FIA skeler mod den straf, Hamilton fik på Silverstone, og forsøger at genskabe den. Jeg synes, det er tyndt - men ikke i en overdreven grad.

EDIT: Hamiltons kommentar om, at han er "stolt" af stewardsene, samt Toto Wolffs kontinuerlige tudefjæs, bidrager dog også med fornemmelsen af, at denne sæson er et opgør mellem klassens duks og klassens slemme dreng.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Liverdrengen
EDIT: Hamiltons kommentar om, at han er "stolt" af stewardsene, samt Toto Wolffs kontinuerlige tudefjæs, bidrager dog også med fornemmelsen af, at denne sæson er et opgør mellem klassens duks og klassens slemme dreng.



Helt enig.

Det er er vitterlig en racing incident. Man kan godt blive træt af man ikke tillader dette.
\"Livets svære beslutning. Barca eller Real. Man kan hade Real grundet deres fortids tilhængere. Man kan hade Barca grundet deres nutids tilhængere\" Conte/Nestor.
Skrevet af Bosse1983
Verstappen har et ry som han i et omfang selv har været med til at skabe. Det er ikke helt uden sandhed at han kører til kanten og lidt over. I samme løb gav Hamilton jo faktisk plads tidligere, jeg tror det var i sving 4, så måske Verstappen troede han kunne kyse ham. Verstappens egen forklaring er trods alt ikke super god, da han direkte siger at han håbede Hamilton ville give plads, da han trods alt ikke smækkede døren helt i 1. sving. De tekniske data fra bilerne understøtter vel også dette og det kan sagtens være forskellen i strafudmåling, hvis man ikke mener han har udvist nødvendig agtpågivenhed. Red Bulls udmeldinger er da også ret diplomatiske, og det alder til at acceptere det uden alverden af polimik. De er ellers ret gode til at beskytte sine kørere.
"I have mood poisoning. Must be something I hate." kortlink.dk/knd4 10 af mine de bedste, mod Toffees' 15 i Top 6
Skrevet af Flying Dutchman
Sochi plejer at være vært for temmelig kedelige løb...

... men dagens var da godt nok lige en undtagelse. Sikke et løb!!
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af anders.hede
Ja det var svært underholdende.

Det er vildt at se hvordan regnen kan blive så udslagsgivende at et pitstop med så få omgange igen er ultra afgørende. Jeg tænkte at 20 sekunder på 3 omgange umuligt kunne hentes - man kan vel trille den hjem, men nej.

Tror også Verstappen er godt tilfreds. Det er ret godt gået.

Glæder mig allerede til næste kapitel.
Skrevet af Flying Dutchman
Ja, jeg må ærligt skrive, at jeg fuld ud forstod Norris i øjeblikket. Jeg troede da nok, han kunne køre den hjem i de sidste tre runder. Men hold da kæft, hvor skøjtede han rundt på de slicks.

Verstappen var lige dele god og heldig i dag. Han har en enorm god første stint på hard compound, hvor han kører bilen fra 20. til 5. plads - efter pitrunden lignede det dog aldrig mere end måske en sjetteplads. Han kunne simpelthen ikke få varme i de gule dæk. Han er dog nok den, der pittede bedst, da der skulle intermediates på - og jeg tror næsten, han var mere glad for sin andenplads, end Hamilton var for sin førsteplads.

Sochi er både historisk og praktisk en lortebane for Red Bull, så at de kan tage en straf på fem pladser, starte bagerst på grund af motorskift og alligevel hive en andenplads ind, på en bane der ligger dem skidt, er de nok meget tilfredse med. Nu kommer der en række af baner, hvor Red Bull bør kunne tage kampen til Mercedes (Tyrkiet, USA og Abu Dhabi) eller hvor de sågar er store favoritter (Mexico og Brasilien).

Så er der yderligere to spørgsmålstegn ved Saudi Arabien (som er helt ny) og hvilken bane erstatter den japanske GP. Men jeg gætter umiddelbart på, at Hamilton føler at dagens resultat er en tabt mulighed for at lægge bare en smule afstand til Verstappen.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Flying Dutchman
Lidt overraskende kval i USA i aftes, formkurvene taget in mente. Samtlige hold i paddock, samt journalisterne, er enige om, at Mercedes pt. er foran Red Bull, både i sving og på de lange stræk - og alligevel ender Verstappen på pole, med Perez som 3´er (og da også kun fordi Hamilton begår en hamiltonsk sidste omgang og snupper andenpladsen).

Interessant er også, at der er motorstraf igen igen til Bottas, mens Russell også snupper ét. Begge kører med Mercedes motorer, hvilket indikerer, at Mercedes er så pressede, at det går ud over motorerne - de yder nok på noget nær 100%, frem for de 80% de har været vante til, de sidste sæsoner. Normalt velinformerede Karun Chandhok har da også skrevet, at han ikke kan forestille sig andet, end at Hamilton er nødt til at tage en motorstraf i løbet af de fem sidste løb.

Med hensyn til mesterskabskampen, så er der ikke meget der tyder på, at der kommer de vilde udsving. Både Verstappen og Hamilton er i deres livs form for tiden og medmindre der sker en DNF (7-9-13), går vi nok til Mexico med nogenlunde samme pointforskel mellem de to, med enten Hamilton eller Verstappen i front.

Mexico og Brasilien bliver afgørende for Red Bull, tror jeg. Begge baner (og især Mexico) er traditionelt stærke baner for dem og deres biler, så de er nødt til at slå til der - og slå til hårdt. Derefter kommer der tre ørkenbaner, hvoraf den Abu Dhabi er en bane, hvor Mercedes traditionelt har det nemt, mens de to andre ligner klassiske Mercedes baner, hvor top speed er vigtigere end handling.

Det har været en forrygende sæson! Jeg håber, den først bliver afgjort i de sidste par runder i Abu Dhabi.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af anders.hede
Jeg fik ikke set det, men da jeg så du havde skrevet i tråden, havde jeg en formodning om at Verstappen vandt kvalen. :D

Det bliver virkelig spændende i aften. Og jeg er helt enig i at uanset hvem der vinder, så håber jeg først det sker til allersidst. Det er mere end noget andet spændingen, jeg elsker. Og der har været en del kedelige år.
Jeg håber altid på man finder nogle justeringer, der gør flere kan blande sig i toppen. Det har alt for længe været et one-horse-race - nu er der to. Men man kan næsten ikke huske at der har været eks 3 biler, der kunne vinde med få løb igen. Det kunne være befriende.
Skrevet af Flying Dutchman
Kedeligt løb, fint resultat. Verstappen snupper seks point på Hamilton på vej ind i to RB venlige baner. Her skal holdet stemple ind og så derefter begrænse skaderne i de tre ørkenbaner.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Slettet(440030220202)
Kedeligt som i ikke det store drama udover lidt Alonso fnidder måske, men mit Max Verstappen hjerte bankede da rimelig hurtigt de sidste rigtig mange omgange :D

Jeg har ikke så stor en viden om sporten, men når du siger RB venlige baner er det så Monaco/Østrig venligt eller mere 50/50 som i denne weekend?

Jeg sidder personligt stadig med den mavefornemmelse at Hamilton hiver den hjem på erfaringen, hvis de to bliver ved med at starte løbene 1-2.
Manchester United Brøndby IF
Skrevet af Flying Dutchman
Jeg har ikke så stor en viden om sporten, men når du siger RB venlige baner er det så Monaco/Østrig venligt eller mere 50/50 som i denne weekend?

Bare lige kort indskudt inden jeg svarer. Monaco er ikke ubetinget en RB-venlig bane. Her er kval alfa og omega, og ethvert af de fire tophold kan vinde dér. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis eksempelvis Sainz eller Ricciardo smækker deres bil på pole, at de også med 90% sikkerhed vinder løbet. Red Bull Ring er også en 50/50 bane, hvor RBR så har den fordel, at de ofte tester der og kender banen godt. Rent layout-mæssigt er det dog ikke en klassisk RBR-venlig bane, med mange lige strækninger og et par blive sving (navnlig 2, 5, 6, 7 og 8).

Hvad angår Brasilien og Mexico, så er svaret egentlig tvedelt. Interlagos er non nærmere en 50/50, men det er også én af Verstappens favoritbaner. Han har egentlig altid haft et godt løb der;

- i 2016 gav han et masterclass i vådbanekørsel, hvor han kørte bilen fra en 16. plads i starten af runde 47 overhalede syv (!!) biler i silende regnvejr og hev en tredjeplads i hus.
- i 2017 blev det til en 5. plads, dog i parentes bemærket bag to Ferrarier og to Mercedeser, der var klasser bedre den sæson.
- i 2018 ville det være blevet til en løbssejr, hvis Ocon ellers kendte reglerne om blå flag og havde undgået at køre ind i Verstappen.
- i 2019 blev det til en løbssejr.

Mercedes er langt fra uden chancer i Brasilien, men det er én af de baner, hvor Red Bull generelt og Verstappen i særdeleshed er gode.

Mexico er nok den mest RBR-venlige bane på kalenderen. Autodromo Hermanos Rodrigues ligger på 2.238 meters højde, hvilket betyder at Mercedes normalt overlegne motor ikke får så meget ilt, som den skal have. Derudover kører Mercedes gerne med en temmelig høj downforce, hvilket også kræver luft. Kort og godt, så plejer Red Bull´s samlede pakke at passe særdeles godt til Mexico.

Men altså, i og med Red Bull i år har haft meget held til at begrænse skaderne på de normalt Mercedes-venlige baner, tør jeg så absolut ikke afskrive Mercedes i Mexico og især Brasilien. Jeg er dog sikker på, at Hamilton og Mercedes går ind til de næste par løb med det klare mål, at holde snor i Verstappen.

Jeg sidder personligt stadig med den mavefornemmelse at Hamilton hiver den hjem på erfaringen, hvis de to bliver ved med at starte løbene 1-2.

Jeg synes, at løbet i går med al tydelighed viste, at Hamilton og Verstappen i skrivende stund er i en klasse for dem selv. De er også sådan nogenlunde på niveau med hinanden, hvor man efterhånden heller ikke helt kan påstå, at Verstappen skulle være mere sulten eller Hamilton væsentligt mere erfaren end Verstappen. Hollænderen har trods alt kørt 136 GP´s.

Jeg tror, at deres indbyrdes forhold også var meget tydeligt i sving 1 af runde 1 i går. Hamilton starter godt og dét på den "rigtige" side af banen - men hvor Verstappen for tre år siden havde lavet noget overhastet, stolede han denne gang på, at han, bilen og ikke mindst ved hjælp fra Perez kunne hente et brugbart resultat hjemme. Så han gav Hamilton plads, fremfor at forsøge at presse bilen ind et sted, den ikke kunne være. Han er blevet markant mere moden og erfaren, hvilket udligner Hamiltons erfaring betragteligt.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Slettet(440030220202)
Tak for flot gennemgang. Spændende læsning for en forholdsvis ny fan, der mere følger med pga dramatikken end en speciel interesse i motorsport generelt.

Jeg kan godt se hvad du mener med Monaco ift. kval, men der er RB jo lige netop også det hold der har haft de bedste kvals i Monaco de sidste mange år? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg var af den overbevisning at alle de baner med mange sving og få lange strækninger altid var "RB baner" da motoren aldrig kunne følge med Mercedes og Ferrari indtil denne sæson, hvor de er noget bedre med.

Mht. erfaringen har du ret i at Max på trods af sin unge alder har massere løbserfaring, men i stort set alle sportsgrene snakker man jo om den her vindermentalitet man får, når det første trofæ er sikret. Hamilton har 7 verdensmesterskaber og erfaring fra et par tætte dueller, mens det jo ret beset er første gang at Verstappen har haft en konkurrencedygtig bil.

Jeg er dog enig i at han indtil nu ligner en der kan håndtere det øgede pres, men hvad sker der hvis han DNF næste løb og pludselig er bagud med 10-15 point med 2 løb tilbage? Der er stadig glimt af noget umodenhed i ham mener jeg, og hvis han først bliver desperat kan det hurtigt gå galt. Der ville jeg mere stole på at Hamilton holder hovedet koldt.
Manchester United Brøndby IF
Skrevet af Flying Dutchman
Jeg kan godt se hvad du mener med Monaco ift. kval, men der er RB jo lige netop også det hold der har haft de bedste kvals i Monaco de sidste mange år? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg var af den overbevisning at alle de baner med mange sving og få lange strækninger altid var "RB baner" da motoren aldrig kunne følge med Mercedes og Ferrari indtil denne sæson, hvor de er noget bedre med.

Jo, du har helt sikkert ret i, at baner hvor sving og knap så lange strækninger hæmmer Mercedes motoren noget mere, end f.eks. Paul Ricard eller Monza - og at Monaco er én af disse.

Isoleret set er Monaco også en bane, hvor RB, netop qua det, bør kunne gøre en god figur. ´Problemet´ med Monaco er dog også, at det er årets korteste bane, hvorfor den bedste omgangstid oftest bliver afgjort på få tusindedel af sekundet, så her handler det mere om at køre så fejlfrit som overhovedet muligt, fremfor at den bedste pakke er et sekund hurtigere end resten. Red Bull har haft pænt med succes i Monaco, delvist på grund af bilen, delvist på grund af kørerne, men det har ikke ubetinget været sådan. Således vandt Verstappen godt nok i år, men ikke i lille grad fordi Leclerc, som var på pole, var nødt til at udgå inden løbstart. Hvis ikke, er jeg personligt ikke et sekund i tvivl om, at Leclerc havde vundet. Personligt ser jeg selve løbet i Monaco kun med et halvt øje, da de plejer at være drøn kedelige.

Mht. erfaringen har du ret i at Max på trods af sin unge alder har massere løbserfaring, men i stort set alle sportsgrene snakker man jo om den her vindermentalitet man får, når det første trofæ er sikret. Hamilton har 7 verdensmesterskaber og erfaring fra et par tætte dueller, mens det jo ret beset er første gang at Verstappen har haft en konkurrencedygtig bil.

God pointe, som jeg ikke havde tænkt på.

Jeg er dog enig i at han indtil nu ligner en der kan håndtere det øgede pres, men hvad sker der hvis han DNF næste løb og pludselig er bagud med 10-15 point med 2 løb tilbage? Der er stadig glimt af noget umodenhed i ham mener jeg, og hvis han først bliver desperat kan det hurtigt gå galt. Der ville jeg mere stole på at Hamilton holder hovedet koldt.

Hmmjo... Det ved jeg ikke. Verstappen har selv flere gange udtalt, at hvis ikke han snupper mesterskabet i år, så gør han det bare næste år eller året efter igen. Men der er selvfølgelig forskel på teori og praksis.

Jeg vil dog vove den påstand, at Verstappen indtil videre har holdt hovedet endog meget koldt, situationen i Monza måske fraregnet (jeg synes stadigvæk, det var et racing incident, men et koldere hoved havde måske trukket sig der). Hvis man for eksempel tager Ungarn som eksempel, hvor han reelt set bliver banket ud af løbet af Bottas, der havde glemt der var glat, så klør han jo bare på og kører en ramponeret bil i mål, fremfor at bitche over radioen over hvor uretfærdigt verdenen egentlig er.

Omvendt synes jeg Hamiltons ageren på og udenfor banen, samt over radioen, viser en mand, der, for første gang siden 2016, er under pres. Alt kan ske endnu, men jeg vil nu mene, at det indtil videre er Hamilton der håndterer presset ´værst´.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Slettet(440030220202)
Med til Monaco løbet i denne sæson, hører det vel også til at Leclerc lavede lidt af en "Schumacher" og forhindrede blandt andet Max for at sætte en sidste tid i Q3. Det er dog helt rigtigt utroligt kedelige løb lige netop i Monaco, og som en nyere følger er det godt nok svært at forstå den hype omkring det løb.

Jeg kan godt se hvad du mener ift. at Hamilton håndterer presset værst, og man kan jo sige at sidste gang han fik rigtig modstand i en VM duel, var det også den noget mere uerfarne Rosberg der tog stikket. Jeg kan ikke lige huske duellen med Vettel, da jeg ikke fulgte særlig meget med i den sæson, men der var Mercedes vel stadig den bedste bil tænker jeg.

Det er måske også unfair overfor Max, men jeg kan bare ikke slippe den der mavefornemmelse der siger mig at hvis han først får en uforskyldt DNF og han kommer bagud, at han så kan blive lidt af en tikkende bombe. Jeg krydser dog fingre for at han kører den hjem, da jeg helt objektivt mener at han har været bedste kører i år, selvom Hamilton er så vanvittig dygtig også.
Manchester United Brøndby IF
Skrevet af Flying Dutchman
Jeg kan godt se hvad du mener ift. at Hamilton håndterer presset værst, og man kan jo sige at sidste gang han fik rigtig modstand i en VM duel, var det også den noget mere uerfarne Rosberg der tog stikket. Jeg kan ikke lige huske duellen med Vettel, da jeg ikke fulgte særlig meget med i den sæson, men der var Mercedes vel stadig den bedste bil tænker jeg.

Præcis. Hamilton har reelt set ikke rigtigt været under pres, siden 2016, hvor Rosberg tog verdensmesterskabet med fem point - og selv der var det i høj grad fordi Hamilton helt uhørt havde to DNF´s i sæsonen.

I de fire efterfølgende sæsoner har der reelt set ingen konkurrence været. I 2019 var en langgaber af rang, hvor man skulle helt hen til sjette løb i Monaco hvor Mercedes ikke endte som 1-2´er.

I år er noget andet, og selvom Hamilton da isoleret set håndterer konkurrencen godt, er han langt fra sit normalvis rolige jeg.

Det er måske også unfair overfor Max, men jeg kan bare ikke slippe den der mavefornemmelse der siger mig at hvis han først får en uforskyldt DNF og han kommer bagud, at han så kan blive lidt af en tikkende bombe.

Det er selvfølgelig langt fra umuligt. Men i og med han håndterede situationen efter først Silverstone og siden Ungarn uden at gå rabundus, er der trods alt også lidt der peger på, hovedet er køligere end førhen.

Jeg krydser dog fingre for at han kører den hjem, da jeg helt objektivt mener at han har været bedste kører i år, selvom Hamilton er så vanvittig dygtig også.

Åh ja. Jeg bryder mig særdeles lidt om personen Hamilton. Jeg får lidt småkvalme hver eneste gang han starter på sit "verdens bedste publikum" schtick, samt det evige lefleri til FIA og hvem ellers - men der hersker næppe noget tvivl om, at Hamilton er én af verdens bedste kørere nogensinde og hører hjemme i rækken Fangio, Lauda, Senna og Schumacher. Som nævnt, så mener jeg at Verstappen og Hamilton er i en klasse for sig, både i indeværende og sidste sæson. Bare en hylde eller to over resten. Har Verstappen været den bedste kører i år? Givetvis - han ligger nummer ét. Men hvis Verstappen har kørt til 10 ud af 10, så har Hamilton kørt til 9,99999 ud af 10 - og omvendt, skulle stillingen ændre sig.

Jeg håber selvsagt, at Verstappen snupper titlen - både som hollænder og som fan af en sport, der trænger til fornyelse. Men jeg vil ikke kunne gøre andet end nikke anerkendende, skulle Hamilton stå med titlen i Abu Dhabi.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Flying Dutchman
Apropos noget helt andet, så tror jeg at Mercedes har begået en mindre bommert ved allerede at "slippe" Bottas midt i sæsonen. Finnen er tydeligvis ikke længere investeret i at hjælpe Mercedes og Hamilton. Verstappen nød godt af, at Perez var med fremme i går, hvor Hamilton godt kunne have brugt sin wingman også. Ligeledes i Rusland og Tyrkiet, hvor Bottas ikke gjorde meget for at forsvare overfor Verstappen.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Skrevet af Slettet(440030220202)
Min påstand om at Max har været bedste kører i år bygger også på at jeg tror at Mercedes bilen er den klart nemmeste at køre. RB har måske højere topniveau, mens Mercedes generelt set er bedre og nemmere at køre.

Perez er for mig mindst lige så god en kører som Bottas og er stadig 35 point efter ham på trods af at Bottas vel har nogle flere DNF og strafplaceringer. Det viser lidt om at Verstappen overpræsterer helt vildt i RB bilen ved stadig at være foran en af de bedste nogensinde i Hamilton.

Jeg har nu ikke det der had til Hamilton, som jeg godt kan fornemme en del har. Jeg tror mere det handler om hans succes og at han har gjort F1 så "kedelig" i den her hybrid æra. Som Manchester United fan er man også vant til at folk simpelthen udviklede et had pga dominansen under SAFs tid og jeg tror lidt det er det samme med Lewis.

Han virker på mig som en rigtig god person, der bruger sin platform godt til at sætte fokus på nogle ting, som han mener ikke får den opmærksomhed det fortjener. At han roser publikum hver gang selvom de næsten altid hylder Verstappen mest er vel bare god medietræning. For mig er både Horner og Toto forfærdelige at høre på selvom jeg forstår præmissen med at ligge pres på den anden og FIA hele tiden.

Jeg tænkte det samme om Bottas, men er der trods alt ikke noget bonus osv. for at vinde konstruktør titlen?
Manchester United Brøndby IF
Skrevet af Flying Dutchman
Min påstand om at Max har været bedste kører i år bygger også på at jeg tror at Mercedes bilen er den klart nemmeste at køre. RB har måske højere topniveau, mens Mercedes generelt set er bedre og nemmere at køre.

Måske! Jeg tror dog, at RB16B´eren var marginalt bedre end F1 W12´eren i starten af sæsonen, hvor det så er med omvendt fortegn nu. Som tidligere skrevet, tror jeg dog også, at Mercedes motorerne er noget pressede end Honda´s ditto.

Men det er i sidste ende gisninger.

Jeg tænkte det samme om Bottas, men er der trods alt ikke noget bonus osv. for at vinde konstruktør titlen?

Jo, bestemt!

Det bliver noget kringlet nu, men here goes.

Formel 1 er ejet af Liberty Media/CVC. De tjener et stort milliardbeløb om året på Formel 1. Af det beløb putter de 50% i et såkaldt prize money fund. 23,7% af det bliver fordel ligeligt mellem de elleve hold, mens yderligere 23,7% bliver fordelt efter slutplacering i top 10. Det vil sige, at man får mere af den kage, jo højere man ender i tabellen. Slutteligt er der enkelte hold som får yderligere bonusser. Eksempelvis får Red Bull et stort million beløb for at være det første hold til at skrive under på den nuværende aftale, mens både Ferrari og Williams får såkaldte legacy bonusser.

Det er derfor, det er så pokkers vigtigt for eksempelvis Haas at vippe Alfa Romeo ud af top ti eller for Alpha Tauri at overhale Alpine.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
annonce
0