Straffen til Magnussen var nu helt efter bogen. Han holder nemlig sin linje for langt (man kan se på gentagelserne, at han småjusterer ud til højre), mens man også skal give plads, såfremt det er muligt (jeg tror, det hedder Article 27.5). Magnussen havde jo massevis af plads til venstre for ham, hvorfor hans brede sving kun havde til formål, at tvinge Hülkenberg fra banen. Han kan næppe brokke sig over de fem sekunder - og det gør han vist heller ikke. Hülkenberg opførsel post-race er i øvrigt også bare for pinligt. Kom nu videre.
Defensiv kørsel skal selvsagt være tilladt - men det skal overhalinger også. Ellers fjerner man hele fundamentet for sporten.
Det han til gengæld med rette kan brokke sig over, er at der stadigvæk bliver dømt forskelligt. Verstappen og Magnussen får, med rette, straffer i Ungarn - men hvad med Sainz og Hülkenberg selv? Der er ingen klar og konsekvent linje i straffene: bare tænk på Vettel/Hamilton episoden, eller Bottas i Azerbaijan.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza
Triplete Solo Noi