Jeg hader at gå i møbelhuse. Generelt. Og i særdeleshed Ikea, Idé Møbler osv. Nu skal vi så have nogle stole til terrassen, og dem har man (ikke jeg!) fundet i Ikea. Jeg tjekkede så deres hjemmeside i går, for at se, om stolene var på lager. Det var de - 19 stk. - dog med det forbehold, at det kun er vejledende (altså databaseopslaget). Jamen for fanden, hvorfor så have den funktion på hjemmesiden? Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at der findes den mulighed, at kunder i butikken har taget dem, og er på vej mod kassen, men generelt skal man undlade at have en funktion på en hjemmeside, hvis den ikke fungerer i praksis. Jeg tænkte så, at de ikke havde solgt 19 stk., indenfor den halve time, jeg kunne nå derud på. Men det kunne de. Eller, det kunne de sådan set ikke, for da jeg kom derud, stod der stadig 19 stk. i databasen, men der var ingen på lager. Jeg spurgte så, hvordan det kunne lade sig gøre, og fik det svar, at den online lagerstatus kun er vejledende! Da kunne jeg have godt have hidset mig lidt op, for vejledende er jo ikke det samme som vildledende. Men fyren var selvfølgelig ikke klædt på til at besvare mit spørgsmål bedre, eller til at se det totalt ulogiske (og forkerte) i, at man angiver en lagerstatus, der intet har med virkeligheden at gøre, så jeg opgav blot, og smuttede hjem.