Snak

Mere indhold efter annoncen
Skrevet af Gasbarroni
En enkelt lille kattegat-motorvej og væk vil alle trafikale problemer omkring Vejlefjordsbroen og over Fyn være. I stedet bruger man halvdelen af, hvad den vil koste, på Femern-forbindelsen, hvis primære funktion bliver at sikre svenskerne en hurtigere vej sydpå.

Se det er grotesk! De småpenge, der skal lægges for en Herning-Hostebro motorvej, er i den sammenhæng ganske ligegyldige og burde knap blive diskuteret.
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
Skrevet af Jess
@Der Kaiser

Jeg ved godt, at det på papiret er ulovligt at overhale indenom, men jeg spørger mig selv om det virkeligt er ulovligt at overholde loven og holde til højre på motorvejen samtidig med, at man holder en jævn hastighed, der er højere end den de snegler sig afsted med i venstresporet.


Jeg vil tro at det du beskriver her vil kunne falde ind under det der hedder en forbikørsel. Det er når man i tæt trafik følger trafiken i ens eget spor, også selvom det betyder at man kører fordi bilerne i vognbanen til venstre for en selv.

Jeg vil dog ikke hænges op på det hvis politiet stopper dig og er af en anden mening.
Skrevet af Forhammeren
Gas

Trods alt må det vel med at en Femernforbindelse i en længere periode vil skabe beskæftigelse i en region af Danmark der i udpræget grad trænger til det.

Trafikinvesteringer skal langtfra kun være beskæftigelses og erhvervspolitk ( og jeg er som dig bestemt ikke overbevist om at den er pengene værd ) men det er alligevel et vigtigt argument.
From where you are now i dont think you can go wrong.
Skrevet af Gasbarroni
Jeg ved godt, at det er det oftest benyttede argument, når det byggeri skal forsvares. Præcis ligesom det er, når der bygges motorveje til udsteder på den jyske ødemark. Jeg opprioriterer dog samfundsøkonomien, og noget der gavner langt størstedelen af den danske befolkning. Det gør politikerne desværre ikke.
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
Skrevet af Matias
"Hvis der var vand i stedet for Fyn ville svensken ikke have været i stand til at gå over bælterne og Norge ville derfor stadig være en del af det Danmark, som i øvrigt gik til Ejderen. Det har kostet Danmark omkring 90 pct. af riget, at Fyn overhovedet eksisterer.
I det lys kunne fynboere i det mindste permanent holde sig i den højre kørebane
"

- Hah! Du har oppet på humoren. Hats off.
Skrevet af Candlebox
"ville svensken ikke have været i stand til at gå over bælterne og Norge ville derfor stadig være en del af det Danmark, som i øvrigt gik til Ejderen."

Men også mistet jylland til tyskerne og så havde der kun været djævleøen tilbage, hvilket ville have reduceret Danmark til en lille uinteressant plet på landkortet. Og så havde Norge nok have fået sit eget rige alligevel skal du se, for så havde i slet ikke været vikinger nok til at slås mod angleterre og preussere.



"I det lys kunne fynboere i det mindste permanent holde sig i den højre kørebane"

Det er jo for ikke at påkøre sjællændere der render hjælpeløst rundt i nødsporet fordi deres bil ligger i grøften. På Fyn er vi både gode ved mennesker og dyr.
.
Skrevet af Candlebox
http://jyllands-posten.d…5263108.ece

Hold kæft hvor tåbeligt!

Det bliver jo bare endnu en spøgelsesvej ligesom E39 mellem Ålbår´ og Hirtshals...
.
Skrevet af Candlebox
"Trods alt må det vel med at en Femernforbindelse i en længere periode vil skabe beskæftigelse i en region af Danmark der i udpræget grad trænger til det."

Det er sq´ da torskedum tænkning...

Har Storebæltsforbindelsen skabt flere arbejdspladser på fyn siden den kom..? Nå, ikke...

Erhvervsliv og div. større byggeprojekter, samt forsøget på at skabe en spændende havn er ligeså trængt idag som det var i 1998.

At tro at trafik alene kan bidrage til at skabe arbejdspladser er så naivt at man bør indstilles til årets Røvbert.

Det afhænger af om regionen samt dennes lokalområder er dygtige nok til at tiltrække spændende indbyggere som kan spytte skattekroner i kommunekassen og Lølland er i den grad ikke på landkortet som værende det mindste interessant.

Det gælder også Holstebro så hvad fanden skal de have 3,4 mia. til bare fordi der kommer et "supersygehus" i regionen.

Der må fandme sidde nogle dygtige lobbyister der kan garantere en pæn klat vælgere til kommunalvalget i november.

Landets ømmeste trafikale punkt er og bliver stadig strækningen Odense-Middelfart. Der er mindst kø pga. uheld 2-3 ugentligt.

Få det nu fixet!
.
Skrevet af Jerikov
Det virker unægteligt tåbeligt, Candle.

Medlemmer fra Infrastrukturkommisionen og trafikforskere har været efter dem tidligere. Men nu skal mere natur smadres, så folk hurtigere kan komme hjem og se "Os med fars" og "Gæt en villa ved Como-søen".

http://ing.dk/artikel/re…ndel-113906

http://ing.dk/artikel/tr…gave-113776
God knows that he won´t arrive
Skrevet af Virtuality
Det næste bliver vel strækningen Thisted-Klitmøller.
[I]Some poo has come out[/I]
Skrevet af repos , moderator
Så vil surferne i det mindste kunne komme hurtige frem til deres paradis.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Skrevet af Svoger
Landets ømmeste trafikale punkt er og bliver stadig strækningen Odense-Middelfart. Der er mindst kø pga. uheld 2-3 ugentligt.

Mig bekendt er de da også lige gået i gang med at udbygge motorvejen her, til tre spor? Mener der stod på et skilt at den forventes færdig i 2015 - så du har dog et par år med lejlighedsvise 80-zoner at glæde dig i.
"Det er dog ikke noget jeg ved noget om, det er ren spekulation."
Skrevet af Gustenv@rius
"Landets ømmeste trafikale punkt er og bliver stadig strækningen Odense-Middelfart. Der er mindst kø pga. uheld 2-3 ugentligt.

Få det nu fixet!"


Landets ømmeste trafikale punkt er vejenes generelle tilstand, der efterhånden ligner noget fra det gamle østtyskland. Hvis ikke der sker noget på den front meget snart, så bliver det helt vanvittigt dyrt, at få vejnettet op på et acceptabelt niveau igen.
Non rispondo a quelli che odiano la Juve, perché il loro é solo un problema psicologico. 36 ★ ★ ★
Skrevet af Der Kaiser
Der er lige et par facts, der skal pointeres i forargelsen/debatten om motorvejen mellem Herning og Holstebro.

Den er IKKE et påfund af den nuværende eller tidligere regering. Den blev besluttet ved et forlig helt tilbage i 1996, men i første omgang blev motorvejen kun bygget mellem Vejle og Herning. http://da.wikipedia.org/…ke_Motorvej

Samtidig var bygningen af motorvejen forudsætningen for, at der blev bygget et nyt sygehus i Vestjylland. Til stor ærgrelse i Holstebro blev det placeret i Herning, men det var stadig under den forudsætning, at staten fandt pengene til en motorvej.

I øvrigt kører jeg jævnligt strækningen Herning-Holstebro, og det er bestemt ikke nigen fornøjelse. Motortrafikvejen mellem Herning og Aulum er smal, bakket og snoet og selv om farten er sat op til 90 kilometer, så vælger mange - især med blød hat...- at snegle sig afsted. Samtidig er der masser af lastbiltrafik på strækningen, som også trækker tempoet ned.

Især i myldretiderne er vejen en pestilens, hvor man skal glæde sig over, hvis speedometernålen krydser 70 kilometer i timen. Så jeg glæder mig til om fem år, når der er en ny motorvej klar.

PS: jeg er ganske klar over, at der også mangler fornuftige veje andre steder. Viborg-Aarhus er bestemt heller ikke nogen stor oplevelse, og det samme gælder flere steder på Sjælland med en vej til Næstved som det værste eksempel.

Samtidig mener jeg, at det er en aldeles håbløs placering af motorvejen til Herning og Holstebro. Efter min mening havde det givet langt mere vej for pengene, hvis man havde ladet den starte omkring Kolding, ført den forbi Billund Lufthavn og derfra videre mod Give og Herning.

På den måde havde man undgået at lede endnu mere trafik over en i forvejen stærkt belastet Vejle Fjord-bro, for det andet havde Billund Lufthavn fået nogle fortrinlige tilkørselsforhold fra både syd, nordvest og øst. Som det er i dag er det jo kropumulige veje, man skal kæmpe sig frem ad for at komme til landets næststørste lufthavn, når man kommer fra Fyn eller Sønderjylland.

Horst Hrubesch: Manni Bananenflanke - Ich Kopf - Tor Manni Breuckmann: Hertha gegen Wolfsburg - dass ist das Duel der Eunuchen der Liga. Sie wollen's so gerne, können's aber nicht!
Skrevet af Candlebox
"Især i myldretiderne er vejen en pestilens, hvor man skal glæde sig over, hvis speedometernålen krydser 70 kilometer i timen."

70 km/t på en landevej i myldretiden er fandme da luksus!

I myldretiden skal man bare klappe i sine små hænder hvis ikke der er kø pga. uheld mellem Odense-Middelfart-Odense og det snegler sig med 60-80 km/t. på en motorvej bygget til 130!

Men på den jyske hede er i jo i forvejen SMASKFORKÆLET med lækre landeveje der med lethed indbyder til hastigheder på 100-120 km/t. efter 8:30 og 16:30.

Tag bare stykket mellem Esbjerg-Grindsted-Give. Eller Grindsted/Billund-Kolding. Det er jo en leg ved siden af.

Stykket mellem Esbjerg-Herning er da også fornøjelse. 13 mellem Vejle-Viborg trænger - og har gjort det i 20 år - men det ved jeg ikke om de er i gang med?

.
Skrevet af Candlebox
"Mig bekendt er de da også lige gået i gang med at udbygge motorvejen her, til tre spor?"

Ja, noget sker der, men er ikke klar over hvor lang en strækning det bliver..? Men det er så bare ca. 15 år for sent... at man i det hele taget prioriterede motorvejen fra Åborg-Hirtshals og Svendborgmotorvejen over dette begriber jeg ikke selvom den gamle 9´er var slem i myldretiden.



.
Skrevet af Jerikov
Især i myldretiderne er vejen en pestilens,

Nej, det er den ikke. Det kan aldrig blive vejen, som er en pestilens.
God knows that he won´t arrive
Skrevet af Svoger
Jeg troede egentlig det var helt til Odense, men google gav mig wiki, der mener at det kun er til Nørre Aaby pt. Og at der så skal diskuteres at finde penge til resten i år... Så det kan vel hurtigt tage noget længere.

http://da.wikipedia.org/…_til_6_spor
"Det er dog ikke noget jeg ved noget om, det er ren spekulation."
Skrevet af Acheron 3
Det er kun mellem Lillebæltsbroen og Nørre Åby, ja. Men det er så også typisk på den strækning, at de fleste uheld sker (hvorfor mon så mange kører fra ved en lille ex-stationsby som Nørre Åby?).
Brøndby Fiorentina Portsmouth
Skrevet af repos , moderator
I stedet for den fesne udvidelse af vejen fra Sjællands Odde til motorvejen, burde man have lavet motorvej med det samme. Der er i den grad dømt kolonnekørsel i forbindelse med færgetrækket.

@ Candle

Ikke et ondt ord om Aalborg-Hirtshals. Det er et dejligt stræk.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
annonce
0