




Norge fik natten til tirsdag deres anden VM-sejr ud af to mulige, da de besejrede Senegal med 3-2.
Den norske kaptajn, Martin Ødegaard, spillede alle 90 minutter og lagde også op til Norges andet mål, som Erling Haaland satte ind.
Ødegaard fik kritik efter åbningskampen mod Irak, men mod Senegal var han tilbage i en mere dominerende rolle.
Efter kampen udtalte Ødegaard sig om, hvordan han har forholdt sig til kritikken af ham.
- Jeg har prøvet at grine af det. Jeg er vant til det. Det har været sådan i mange år af min karriere, så det er ikke noget nyt, siger han til norske VG.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Jeg har fokus på det, jeg skal, og det så de i dag.
Ståle Solbakken var også begejstret over kaptajnens præstation i kampen mod Senegal.
- Martin var rigtig, rigtig god i dag. Helt suveræn, siger landstræneren.
Sejren betyder, at Norge er videre fra gruppen før den sidste kamp. Her skal de spille mod Frankrig, hvor kampen om førstepladsen er på spil.
Norge spiller mod Frankrig på fredag.

VM Morgenbriefing: Messi skriver historie, Mbappé presser på
Hattrick | Afsnit 116Lionel Messi er nu den mest scorende spiller i VM-historien, men Kylian Mbappé lod sig ikke imponere længe.
Læs mere
FIFA VM
Norge




































