Brøndby leverede ikke den præstation, de havde håbet på i det første opgør mod HB Tórshavn i Conference League-kvalifikationen, hvor det endte 1-1 efter en kamp præget af for lavt tempo og manglende skarphed.
Klubbens forsvarsspiller Rasmus Lauritsen erkender, at holdet lod sig trække ned i færingernes spilrytme - og han understreger, at der skal skrues gevaldigt op for både intensitet og aggressivitet, hvis Brøndby skal sikre sig videre avancement i returkampen.
- I perioder af kampen deroppe manglede vi at være aggressive nok og spille i et højt nok tempo. Det skal være mere solidt hele vejen igennem, og så er jeg sikker på, at vi vinder sikkert og går videre, sagde Lauritsen til Bold og den øvrige presse ved onsdagens træning.
Herefter blev Brøndby-stopperen spurgt, om han følte, at han og holdkammeraterne blev lokket ned i HB Tórshavns tempo i det første opgør.
- Ja, vi startede godt, og så begyndte vi at stresse lidt, og lige pludselig fik de momentum.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Det vigtigste bliver, at vi bevarer roen og har en klar plan, hvis vi ikke kommer foran i løbet af de første tyve minutter.
- Vi ved, at vi er et klart bedre hold end dem, så vi skal også presse os selv til at være der 100 procent – både i tempo og aggressivitet - og ikke gå ned i deres tempo.
1-1-resultatet fra det første opgør betyder også, at cheftræner Frederik Birk varsler en stærk startellever.
- Vi sætter et stærkt hold på banen. Var vi kommet afsted med et bedre resultat på Færøerne, havde jeg nok valgt at rotere lidt mere og stille et lidt yngre hold. Men vi går ind til opgaven med fuld respekt.
- Vi skal have intensitet og hidsighed i vores gennembrudsspil, men vi skal ikke bare blæse boldene ned bag dem hele tiden, fordi de formentlig kommer til at stå lavt.
Husk, at du kan se Brøndby mod HB Tórshavn i UEFA Conference League-kvalifikationen torsdag 31. juli kl. 19.30 med Bold+ og Disney+. Bestil Bold+ her og Disney+ her.

Brøndby IF





































