2026-06-21 18:43:00

Landstræner tog fat i tysker: Ville have set mere fair play

Emerse Faé forklarer, at hans konfrontation med Nathaniel Brown skyldtes frustration over tyskernes manglende fair play under kampen mod Tyskland. Episoden opstod ved et indkast og førte til livlige scener på sidelinjen.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

VM - 3. runde

FT

CUW

0 - 2

ELF

Der var gang i begge trænerbænke, da Elfenbenskysten og Tyskland tørnede sammen lørdag aften dansk tid.

Julian Nagelsmann var i flere situationer utilfreds med dommerens linje, mens modstanderens træner, Emerse Faé, var frustreret over tyskernes manglende fair play.

Det kom til udtryk ved et indkast, hvor Elfenbenskystens landstræner tog fat i tyskernes Nathaniel Brown.

Nu forklarer Faé årsagen til konfrontationen.

- Jeg sagde til ham, at han skulle være ydmyg. Han spillede en fremragende kamp og behøver ikke at tale dårligt om os, når hans hold er i en ulempe, eller når det står 1-1, bare fordi han vil vinde. Vi ville gerne have set mere fair play fra Tyskland, siger Faé ifølge Record.

Artiklen fortsætter efter billedet

FIFA VM -Landstræner tog fat i tysker: Ville have set mere fair play
Foto: Robert Cianflone/AFP/Ritzau Scanpix

- Vi ville gerne have set dem give bolden tilbage, da Singo var skadet. Tyskland er en fantastisk fodboldnation og et forbillede for os, så jeg var skuffet over deres manglende fair play.

Mens tyskerne har sikret sig en billet videre i VM-spillet, så jagter Elfenbenskysten fortsat avancement.

De møder Curaçao. 

Podcast Cover

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!

Drømmeklubben | Afsnit 5

Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.

Læs mere
-34:53

Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

VM - 3. runde

FT

CUW

0 - 2

ELF

Annonce

3 kommentarer

Se kommentarer
Annonce