





FC København slog søndag Lyngby med 5-1 på hjemmebane, og dermed snitter de forsvarende mestre to point i snit på eget græs i Superligaen.
Det pointsnit vil være nok til en øjeblikkelig tredjeplads i tabellen, men FC København har bare blot hentet syv point i otte udekampe, så de halter et godt stykke efter top tre.
- Så snart vi sætter os i en bus eller en flyver, sker der noget, og vi må finde ud af, hvad det er. Vi skal se på, hvorfor vi er så skrøbelig på udebane, siger Solbakken og fortsætter:
- Vi har vundet to kampe på udebane (mod Randers og Helsingør, red), og det er også de to kampe, hvor vi er kommet foran. I de alle de andre er vi kommet bagud. Samtidigt har vi aldrig haft så meget possession på udebane, som vi har haft i nogle af kampe.
- Mod OB havde vi 70 procent, men taber 1-0. Mod SønderjyskE havde vi 70 procent, men taber 3-0 efter to dødboldsmål. Mod Lyngby havde vi 68 procent, men tabte 3-1. Måske spiller vi ikke hurtigt nok, er ikke kyniske nok eller spiller ikke direkte nok.
- Vi må løse det, for i Parken har vi kun tabt én kamp. Mod Brøndby efter en kamp, der kunne være gået begge veje, når man tænker på Pieros' to store chancer ved 0-0.
- Spillerne virker til at have en anden følelse på hjemmebane. En følelse af, at det nok skal gå uanset hvad. Der er en større tryghed, og de bliver ved med at spille og tænke, at det nok skal lykkedes.
FCK's er med sine 0,88 point per udekamp det blot 10. bedste udehold i Superligaen i denne sæson.
mikael@bold.dk


FC København
3F Superliga
































