Lækkert med Schøne fra start.
Snak
Redigeretlør 26. maj 2012
´Har der været noget om en mulig Brasilien opstilling?´
I følge Politiken: Jefferson - Danilo (Arrieta!), Thiago Silva, Marcelo - Sandro, Rumolo, Oscar - Hulk, Leandro Damião, Lucas
Der mangler en spiller. Jeg gætter på Vragel da Silva.
Og ja - SÅ labert med Schøne. Han bliver en af EM´s store overraskelser. Undervurderet spiller.
I følge Politiken: Jefferson - Danilo (Arrieta!), Thiago Silva, Marcelo - Sandro, Rumolo, Oscar - Hulk, Leandro Damião, Lucas
Der mangler en spiller. Jeg gætter på Vragel da Silva.
Og ja - SÅ labert med Schøne. Han bliver en af EM´s store overraskelser. Undervurderet spiller.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
lør 26. maj 2012
Kan se, at I har diskuteret lidt angriber.
Jeg kan sagtens følge tanken om at udtage Nicklas Helenius på baggrund af sit forår, og giver generelt ikke meget for sammenligningen med Simon Bræmer. Nicklas Helenius har scoret 9 mål i foråret (så vidt jeg husker) og det må jo så betyde at han scorede 5 i efteråret. Det er ikke et sindsygt godt snit, men 14 ligetræffere for en dansker i Superligaen er, baseret på de sidste par år, godt. Sidste år ville han ligeledes have været den mest scorende dansker i suppen med de 14 træffere (Og han scorede jo rent faktisk 5, selvom Dunken var i AaB et halvt års tid). Vi skal helt tilbage til sæsonen 2008/2009 hvor 14 sæsonscoringer ikke var nok til, at blive bedste danske målscorer, da Morten Nordstrand scorede 16 sammen med Marc Nygaard og Farlige Frank lige bagefter med 15.
Så målt på meritter synes jeg egentlig at han ville være en fair udtagelse.
Nicki Bille kunne jeg i princippet også godt se, som udtaget. Enig, han scorer ikke nok som topscorertype i Elche med 9 mål på en sæson. Det er for lidt. Men han har trods alt vist at han kan score mål på et hold med samme koncept, som Morten Olsens, nemlig U21 landsholdet. At han så ikke har været så god i den afsluttende turnering, som fik al opmærksomheden var jo sur røv for ham. Men som type er han nok meget god, fordi han lavet nogle løb som Bendtner og Pedersen i hvert fald ikke tager.
Skulle jeg vælge helt frit fra leveren, så havde jeg udtaget Peter Graulund. Og det som SIF fan, der egentlig hverken bryder sig om AGF eller Graulund. Men som type er han bare så vigtig for et hold. Han kan skabe chancer selv, og mål ved vi alle at han kan lave. Selvom manden har været skadet on/off de sidste mange år efterhånden, så er han bare klar fra første sekund han bliver sat på banen. Og det tror jeg sgu ville være godt. Hvis Bendtner ikke har vist noget i en kamp og vi er bagud med 0-1 til et af de store hold, så ville det ikke være helt tosset med en angriber, som sidder helt oppe i haserne på modstandernes forsvar når de forsøger, at køre bolde rundt i trekanter. Han ville om ikke andet så kunne stresse modstanderne nok til, at vi kunne få bolden på fødderne igen. Det har jeg svært ved at se hvem skal gøre på vores hold. Bendtner gør det hvis det kører for ham, men hvis han har spillet en dårlig kamp, og vi er bagud så løber han ikke en meter mere end han skal. Og Nicklas Pedersen har jeg ikke indtryk af er en jæger. Han er om nogen, endnu mere stationær end Bendtner.
Vi har sgu brug for en type der kan skabe noget stress, en type som sparker på alt, og vigtist af alt, en mand som ved hvor målet står. Og her passer Graulund bare skide godt. Og så fuck i øvrigt tanken om, at han er for gammel og det ene og det andet. Vi får ikke udviklet et talent på sammenlagt 37 minutter til en slutrunde alligevel.
Jeg kan sagtens følge tanken om at udtage Nicklas Helenius på baggrund af sit forår, og giver generelt ikke meget for sammenligningen med Simon Bræmer. Nicklas Helenius har scoret 9 mål i foråret (så vidt jeg husker) og det må jo så betyde at han scorede 5 i efteråret. Det er ikke et sindsygt godt snit, men 14 ligetræffere for en dansker i Superligaen er, baseret på de sidste par år, godt. Sidste år ville han ligeledes have været den mest scorende dansker i suppen med de 14 træffere (Og han scorede jo rent faktisk 5, selvom Dunken var i AaB et halvt års tid). Vi skal helt tilbage til sæsonen 2008/2009 hvor 14 sæsonscoringer ikke var nok til, at blive bedste danske målscorer, da Morten Nordstrand scorede 16 sammen med Marc Nygaard og Farlige Frank lige bagefter med 15.
Så målt på meritter synes jeg egentlig at han ville være en fair udtagelse.
Nicki Bille kunne jeg i princippet også godt se, som udtaget. Enig, han scorer ikke nok som topscorertype i Elche med 9 mål på en sæson. Det er for lidt. Men han har trods alt vist at han kan score mål på et hold med samme koncept, som Morten Olsens, nemlig U21 landsholdet. At han så ikke har været så god i den afsluttende turnering, som fik al opmærksomheden var jo sur røv for ham. Men som type er han nok meget god, fordi han lavet nogle løb som Bendtner og Pedersen i hvert fald ikke tager.
Skulle jeg vælge helt frit fra leveren, så havde jeg udtaget Peter Graulund. Og det som SIF fan, der egentlig hverken bryder sig om AGF eller Graulund. Men som type er han bare så vigtig for et hold. Han kan skabe chancer selv, og mål ved vi alle at han kan lave. Selvom manden har været skadet on/off de sidste mange år efterhånden, så er han bare klar fra første sekund han bliver sat på banen. Og det tror jeg sgu ville være godt. Hvis Bendtner ikke har vist noget i en kamp og vi er bagud med 0-1 til et af de store hold, så ville det ikke være helt tosset med en angriber, som sidder helt oppe i haserne på modstandernes forsvar når de forsøger, at køre bolde rundt i trekanter. Han ville om ikke andet så kunne stresse modstanderne nok til, at vi kunne få bolden på fødderne igen. Det har jeg svært ved at se hvem skal gøre på vores hold. Bendtner gør det hvis det kører for ham, men hvis han har spillet en dårlig kamp, og vi er bagud så løber han ikke en meter mere end han skal. Og Nicklas Pedersen har jeg ikke indtryk af er en jæger. Han er om nogen, endnu mere stationær end Bendtner.
Vi har sgu brug for en type der kan skabe noget stress, en type som sparker på alt, og vigtist af alt, en mand som ved hvor målet står. Og her passer Graulund bare skide godt. Og så fuck i øvrigt tanken om, at han er for gammel og det ene og det andet. Vi får ikke udviklet et talent på sammenlagt 37 minutter til en slutrunde alligevel.
Silkeborg IF
Redigeretlør 26. maj 2012
Nu kommer FF17 nok snart, og fortæller os, at Segunda er verdens næstbedste række.
Skarpt. Jeg tog vel netop højde for, at Bille ikke skal udtages, hvis Olsen føler, det kan skade truppens stemning og sammenhold.
- For mig at se er der slet ingen tvivl om, at Bille er bedre på banen (og i Olsens system) i forhold til Pedersen, Helenius, Junker, og hvad Bendtner-alternativerne ellers måtte hedde. Måske med undtagelse af Søren Larsen, som så omvendt har været ganske fraværende seneste tid.
Min anke gik såmænd bare på Junker - og kun Junker, og boy hvor er jeg glad for, at jeg fik ret i, han ikke kommer med.
Skarpt. Jeg tog vel netop højde for, at Bille ikke skal udtages, hvis Olsen føler, det kan skade truppens stemning og sammenhold.
- For mig at se er der slet ingen tvivl om, at Bille er bedre på banen (og i Olsens system) i forhold til Pedersen, Helenius, Junker, og hvad Bendtner-alternativerne ellers måtte hedde. Måske med undtagelse af Søren Larsen, som så omvendt har været ganske fraværende seneste tid.
Min anke gik såmænd bare på Junker - og kun Junker, og boy hvor er jeg glad for, at jeg fik ret i, han ikke kommer med.
En gyser er at holde med flagermus og ulve.
Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
lør 26. maj 2012
Hvor mange gange skal udeladelsen af Graulund forklares?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
For mig at se er der slet ingen tvivl om, at Bille er bedre på banen (og i Olsens system) i forhold til Pedersen
Hvis Billes førsteberøring stadig er på U/21 EM-niveau, så har han aldrig været aktuelt. Det var helt sort, så håbløs han var til den del af spillet. Desuden er det klamt med spillere, der råber op om uretfærdighed, uden først have bevist noget som helst på banen. Et beskedent antal mål for en midterklub i den næstbedste spanske række kvalificerer altså ikke til at indtage en forurettet position.
Hvis Billes førsteberøring stadig er på U/21 EM-niveau, så har han aldrig været aktuelt. Det var helt sort, så håbløs han var til den del af spillet. Desuden er det klamt med spillere, der råber op om uretfærdighed, uden først have bevist noget som helst på banen. Et beskedent antal mål for en midterklub i den næstbedste spanske række kvalificerer altså ikke til at indtage en forurettet position.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
lør 26. maj 2012
Hvor mange gange skal udeladelsen af Graulund forklares?
Bare én, hvis jeg vel og mærke ser den. Har ikke stødt på andre, som har været af opfattelsen at han kunne komme på tale, men omvendt har jeg heller ikke mødt nogen som kunne argumentere for hvorfor han ikke skulle.
Men du må da gerne kopiere et link til et sted hvor du allerede har argumenteret imod det, hvis varmen er steget dig til hovedet og du ikke kan klare at taste det igen.
Silkeborg IF
lør 26. maj 2012
Hans potentielt invaliderende tackling på Henriksen i 2004.
Han er i dén grad i Olsens sorte bog, retfærdigt eller ej.
Han er i dén grad i Olsens sorte bog, retfærdigt eller ej.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA