Dette er en signatur.
Snak
fre 1. jun 2012
Jeg har argumenteret for noget lignende et stykke tid. Vi vælter os i gode centerforsvarspillere og offensive midtbanefolk, men har længe haft middelmådige backer (det kan Wass og Boilesen måske ændre på frem mod VM). Så hvorfor ikke spille på holdets styrker?
fre 1. jun 2012
Måske lige en tand for offensivt til tre kampe hvor vi kan forvente at blive overmatchede men ville være meget sjovt at se mod hold som Island og Malta og i kampe hvor vi er kommet bagud med et par pinde og SKAL score.
Vores overskudslager af dygtige midtstoppere kunne sagtens komme venstre back til gode, dog (Agger), men den er MO helt sikkert ikke med på. Ikke engang i den periode hvor Agger spillede fast venstre back i Liverpool og landsholdet sejlede mest på positionen var han interesseret.
Vores overskudslager af dygtige midtstoppere kunne sagtens komme venstre back til gode, dog (Agger), men den er MO helt sikkert ikke med på. Ikke engang i den periode hvor Agger spillede fast venstre back i Liverpool og landsholdet sejlede mest på positionen var han interesseret.
http://media.balls.ie/uploads/2013/10/Tambourine.gif
lør 2. jun 2012
Til det skal retfærdigvis lige tilføjes, at Olsen i en direkte henvendelse til Agger ved den transmitterede udvælgelse, netop roste hans venstreback-spil.
3-4-3 var i spil her i tråden for nogle år siden, men dengang havde vi ikke så oplagte wingbacks - som S. Poulsen i hvert fald.
3-4-3 var i spil her i tråden for nogle år siden, men dengang havde vi ikke så oplagte wingbacks - som S. Poulsen i hvert fald.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
Redigeretlør 2. jun 2012
Sir_C: Jeg forstår ikke helt dit indlæg? Går udfra det er møntet på mig. Jeg spørger blot om hvordan sweeperen fungerer i din foreslåede taktik. Det er vel ikke så svært at svare på?
Ellers er jeg enig med Oynas.
Ellers er jeg enig med Oynas.
A little girl is in the bathroom when her father steps out of the shower.
She says, “Daddy! When am I gonna get a penis?”
“As soon as Mommy leaves for work.”
Beckenbauer var ikke sweeper, men revolutionerede position som den dybtliggende forsvarsspiller.
Angående 3-5-2, så er der vist bred enighed om, at man efterlader for store åbne område i banen ved at spille på den facon.
Det kunne dog være spændende at se systemet genindført. Det sidste hold, der havde succes med den opstilling var vel Kroatien i 1998. Under Sepp havde Danmark jo stor succes med 3-5-2 med vores nuværende landstræner som den store rorgænger.
Angående 3-5-2, så er der vist bred enighed om, at man efterlader for store åbne område i banen ved at spille på den facon.
Det kunne dog være spændende at se systemet genindført. Det sidste hold, der havde succes med den opstilling var vel Kroatien i 1998. Under Sepp havde Danmark jo stor succes med 3-5-2 med vores nuværende landstræner som den store rorgænger.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
lør 2. jun 2012
Grækenland blev europamestre under Rehhagel i 2004 med en 3-5-2 variant.
I hear Glenn Hoddle has found God, that must have been one hell of a pass
Du mener vel 8-1-1.
Deres finaleopstilling, som jeg husker den:
- Nikopolidis -
- 8 gange Dellas -
- Zagorakis -
- Charisteas -
Deres finaleopstilling, som jeg husker den:
- Nikopolidis -
- 8 gange Dellas -
- Zagorakis -
- Charisteas -
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
lør 2. jun 2012
Det kan man selvfølgelig sige. I min verden har den bageste forsvarer bare altid heddet en sweeper. Vidste ikke det var det var forkert, men så lærte jeg da også noget i dag.
I øvrigt ærgeligt man ikke ser den position længere, altså liberoen. Kunne være lækkert hvis den fik en genfødsel.
I øvrigt ærgeligt man ikke ser den position længere, altså liberoen. Kunne være lækkert hvis den fik en genfødsel.
A little girl is in the bathroom when her father steps out of the shower.
She says, “Daddy! When am I gonna get a penis?”
“As soon as Mommy leaves for work.”
lør 2. jun 2012
Sweeper/libero/dybteliggende forsvarsspiller - kært barn har mange navne.
Essensen og pointen ved at spille med en sådan type, er vel at han ligger fri? Dvs. han har 2 markeringsspillerne foran sig, som tager sig af enten 2 angriber (4-2-2) eller tager sig af angriberen og den forreste midtbane (4-3-3, 4-2-3-1).
At have en mand der ligger fri, kan være guld værd, men det kommer an på, hvem du møder.
Hvis du møder et hold, hvor du regner med at stå højt i banen, dvs. de skal satse på omstillinger eller afleveringer i dybden, så er en fri mand uhyre effektiv, da han kan ligge og "rydde" op bagerst. Han har ingen begrænsinger i form af en markering.
Dog, hvis man selv presses i bund det meste af kampen, giver en fri mand, selvfølgelig ikke mening. Så er han ganske enkelt overflødig, og skaber undertal i eget forsvarszone.
Essensen og pointen ved at spille med en sådan type, er vel at han ligger fri? Dvs. han har 2 markeringsspillerne foran sig, som tager sig af enten 2 angriber (4-2-2) eller tager sig af angriberen og den forreste midtbane (4-3-3, 4-2-3-1).
At have en mand der ligger fri, kan være guld værd, men det kommer an på, hvem du møder.
Hvis du møder et hold, hvor du regner med at stå højt i banen, dvs. de skal satse på omstillinger eller afleveringer i dybden, så er en fri mand uhyre effektiv, da han kan ligge og "rydde" op bagerst. Han har ingen begrænsinger i form af en markering.
Dog, hvis man selv presses i bund det meste af kampen, giver en fri mand, selvfølgelig ikke mening. Så er han ganske enkelt overflødig, og skaber undertal i eget forsvarszone.
"And it's Tony Adams put through by Steve Bould, would you believe it? That sums it all up!
http://www.youtube.com/watch?v=JyNaE2H_w-4