Der eksisterer en falsk fortælling om, at Hjulmand er en træner, der bare angriber med lukkede øjne. Det har aldrig været tilfældet.
Det er som om, CL-kampene har været bestemmende for historien om Hjulmand.
De er jo også - sammen med et komplet mislykkedes ophold i Tyskland - det eneste vidnesbyrd om, hvordan Hjulmand præsterer på en større scene end Superligaen. Og det er vel et mere eller mindre ubestrideligt faktum, at Hjulmand er mislykkedes i alt, hvad han har foretaget sig uden for Danmark. I min optik, skyldes det bl.a. at han ikke har kunne omstille/ville sin taktik til andre forhold, men det er selvfølgelig ikke ubestrideligt.
Jeg er med på, at Hjulmand har demonstreret andre taktiske egenskaber i sin tid i SL. Men jeg syntes klart, at hans trænerkarriere peger i retningen af, at han ikke egner sig som landstræner for et land med lidt bedre end middelmådige fodboldspillere. Han er god til at udvikle spillere og er en fremragende klubtræner, men jeg bliver overrasket, hvis han ikke falder fuldstændigt igennem som landstræner.
Det er som om, CL-kampene har været bestemmende for historien om Hjulmand.
De er jo også - sammen med et komplet mislykkedes ophold i Tyskland - det eneste vidnesbyrd om, hvordan Hjulmand præsterer på en større scene end Superligaen. Og det er vel et mere eller mindre ubestrideligt faktum, at Hjulmand er mislykkedes i alt, hvad han har foretaget sig uden for Danmark. I min optik, skyldes det bl.a. at han ikke har kunne omstille/ville sin taktik til andre forhold, men det er selvfølgelig ikke ubestrideligt.
Jeg er med på, at Hjulmand har demonstreret andre taktiske egenskaber i sin tid i SL. Men jeg syntes klart, at hans trænerkarriere peger i retningen af, at han ikke egner sig som landstræner for et land med lidt bedre end middelmådige fodboldspillere. Han er god til at udvikle spillere og er en fremragende klubtræner, men jeg bliver overrasket, hvis han ikke falder fuldstændigt igennem som landstræner.