Generelt synes jeg at Silberbauer gjorde det rigtig godt. Egentlig på mange måder ligesom Jens Stryger også har gjort det rigtig godt. Udfordringen var (og er) jo mængden af offensive løb og overlap, som der (ikke) kommer, når man har en naturligt højrebenet placeret op langs venstre siden.
Jeg ærgrer mig gul og blå (tøhø) over at Jens Martin Gammelby ikke slog igennem i Brøndby, for han havde efter min mening nogle af de elementer i sit spil som vi kunne have brugt. Han kan både sparke med højre og venstre, og dermed tage både overlap og trække ind i banen - hvad end han placeres til højre eller venstre. Sådan en spiller ville være guld værd i en æra, hvor vi sandt for dyden har haft vores udfordringer med backpositionerne. På højre back har vi selvfølgelig stået stærkt - men dog ofte uden gode reserver.
Det undrer mig dog en smule, at en spiller som Marc Dal Hende ikke blev forsøgt på landsholdet i den periode hvor det var allermest tydeligt at vores spil ikke rigtigt flød offensivt. Jeg siger ikke, at han skulle have spillet imod Schweiz og Irland, men man kunne godt have testet ham af for at se hvordan han indgik i spillet imod hold som Georgien, hvor man havde brug for 1) overlap og 2) at få fyldt folk i boksen.
Nå, det stak lidt af...
Silkeborg IF