Snak

Mere indhold efter annoncen
Den med pistolen er en røver, som det kan ses lidt over 5 min inde her:

https://www.dr.dk/bonanza/serie/251/paa-sidelinjen/63599/loerdagshjoernet---morten-olsen

Han laver i øvrigt senere et imponerende badutspring i sine labre sneaks.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Hele programmet bær i øvrigt ses og ‘nydes’ som den tidslomme det er med bøvede roligans i studiet osv.

Og tak for EM-gennemgang, Sot.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Hehe, shit det er et dumt setup. Det kunne være TV2 skulle være med der.
Silkeborg IF
Men fint at få skudt den med pistolen ned.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg har da set/hørt Olsen selv sige det i ´Og det var Danmark´? Altså det med pistolen.

Men jeg skal selvfølgelig ikke nægte, at de har taget det ud af kontekst. Dele af den er jo dramatiseret blandt andet når man ser kampene. Det er ikke altid at målene falder i rækkefølge, men vises så det gøres mere interessant.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg har da set/hørt Olsen selv sige det i ´Og det var Danmark´? Altså det med pistolen.

Det citat, som du hører i Og det var Danmark... er netop fra dette interview, hvor instruktørerne lige lovlig snedigt har klippet den første del af citatet fra, så det lyder som om, at Morten Olsen selv erkender, at han "havde skudt manden".

Dokumentaren ligger i øvrigt frit tilgængelig på DR, og er som altid sjov at se, men det er med vægt på sjove citater og nostalgiske øjeblikke snarere end en sober undersøgelse af Danmarks fodboldrevolution fra 1979 og frem til EM-sejren. Det er dette jo et klart bevis på.

Jeg var ikke opmærksom på manipulationen, før jeg så interviewet oven for, men jeg synes godt nok, at instruktørerne har strammet den dér, og hvem ved, hvad der ellers måtte være at finde, hvis man dykkede dybere ned i filmen.
Chelsea siden 2002, Manchester City siden 2007, Paris Saint-Germain siden 2010 & Newcastle siden 2020.
Ja, det giver selvfølgelig mening. Tak for svaret.
Arnesen har faktisk for nyligt omtalt episoden i hans podcast på Podimo. Han citerer også Olsen for at have sagt at han ville have skudt ham havde han haft en pistol. Men det kan selvfølgelig også være at han er blevet påvirket af at sidde og se dokumentarer fra hans gyldne dage.
Altså, når nu man kan se det fra hestens egen mund, kan der da ikke være noget at rafle om.

Nå, i aften går der igen tripple-nørd i den, og vi ‘mødes’ kl 20 og ser Finalen mod Argentina fra 1995.

Som sidst mod Portugal i 2011, kan jeg allerede nu afsløre startopstillingen:

Mogens Krogh, Jacob Laursen, Jakob Friis-Hansen, Jes Høgh, Marc Rieper, Brian Steen Nielsen, Jesper Kristensen, Michael Laudrup, Michael Schjønberg, Brian Laudrup, Peter Rasmussen.

Jeg tager imod bets på slutresultat til 19.59
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jesper Kristensen. Her er jeg sgu kommet på udebane. Hvem fanden er han?
Silkeborg IF
Annonce