Chile er (uagtet deres præstationer i Copa America) selvfølgelig ikke på samme hylde som England - I hvert fald ikke som England præsterer for tiden. Men at vi ikke har mødt lige præcis Belgien og England er - underforstået - ligegyldigt, når vi har mødt hold på samme niveau. Og det må man immervæk mene at hold som Tyskland, Kroatien og Frankrig er. Om man så vil sætte tal på, eller ej er mig uendelig ligegyldigt, men vi mødte i hvert fald både guld og sølvvinderne fra VM under slutrunden, og må derfor acceptere præmissen at de er de to bedste hold - og i hvert fald på niveau med Belgien og England. Vi formåede immervæk at hive en uafgjort fra begge hold - ligesom vi gjorde mod tyskerne. Den kan så diskuteres, fordi det var en kamp uden nævneværdig betydning.
Åge Hareide har formået at skabe resultater imod store hold som små - og for at Hjulmand kan måle sig med ham kræver det immervæk, at der ikke slækkes på resultaterne. Det er mig uendelig ligegyldigt om vi taber en kamp her og der, hvis det samlede resultat kan måle sig med det vi præsterede under Hareide, men hvis vi begynder at tabe overbevisende til store nationer, misser slutrunder osv., så er det i min bog entydigt negativt - uanset hvor underholdt jeg ellers må føle mig undervejs.
Silkeborg IF