Snak

Mere indhold efter annoncen
og ingen ide om, hvordan fodbold er.


Jamen så fortæl mig om hvordan fodbold er du store orakel.

Hvilke chancer er det du synes vi har? (Jeg er i øvrigt ikke sikker på at man subjektivt kan vurdere chancer på den måde)

Du må også gerne fortælle mig om hvorfor det var en god idé at ofre Åge for at få Hjulmand ind, når denne har mindre international erfaring.
Men landsholdet spiller så få og altid afgørende kampe at det er et job hvor der ikke er plads til at Hjulmand skal bruge 6 eller 12 måneder at komme ud af landstræner kravlegården for så er VM kvalen misset...

Et landstræner job er for toptrænere som kan levere med det samme...

Nå, så går jeg da ud fra, at spillerne ikke bliver bedre integreret i systemet i fremtidige samlinger. Du kan vel godt selv høre det?

At vi taber til Belgien er sgu ikke nogen katastrofe. Selvom de mangler et par spillere, er der stadig klassespillere over det hele, som også er bedre end de danske. Jeg tror ikke, at der er mange i den danske opstilling i dag, der ville forstærke det belgiske.
@mich

Ok, jeg brød mig ikke om DBU´s håndtering af Hareide. Han har genoplivet landsholdet og er tydeligvis en virkeligt dygtig mandskabsplejer.

Men Hareide begyndte altså shaky og prøvede også at ændre ting, fx 3 i forsvaret, som ikke gik godt. Nu har vi så fået en ny træner, som jeg i øvrigt ikke tror er naiv - så vidt jeg kan høre på folk, der ved noget om ham og fodbold generelt, har han udviklet sig meget siden Nordsjællands CL-kampe.

Skal vi ikke give ham en chance og så sammen være bitre på Peter Møller i stedet?
Sjovt nok kunne vi altid score mod Top 5 nationer (på verdensranglisten) på hjemmebane under Åge Hareide...
@Ph.C.

Og resultat ser ud til at blive værre end set længe... Husker stadig stadig alt københavner pressens ros for det flotte spil FCN leverede i CL efter den ene naive røvfuld efter den anden...

Fakta Hjulmand har aldrig leveret noget nævneværdigt i europæiske knald eller fald kampe og landsholdet spiller ikke andet...

Han er en fremragende talentudvikler og dygtig i den lokale danske superliga andedam men landsholdet er noget helt andet...
Glædelig Jul
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg er forsåvidt ikke uenige I at det måske var tiden til at prøve noget nyt end Hareide men valgt af Hjulmand bekymre mig en hel del.
Glædelig Jul
Jamen så fortæl mig om hvordan fodbold er du store orakel.

Hvilke chancer er det du synes vi har? (Jeg er i øvrigt ikke sikker på at man subjektivt kan vurdere chancer på den måde)

Du må også gerne fortælle mig om hvorfor det var en god idé at ofre Åge for at få Hjulmand ind, når denne har mindre international erfaring.

Det hold med de bedste spillere vinder oftest fodboldkampe. Præcis som vi så det i dag. Det kan en træner som Åge heller ikke ændre på.

Vi har da blandt andet en tværaflevering fra Delaney ind mod Dolberg, som jeg da vil tælle som minimum en halv chance, selvom der ikke kommer en afslutning ud af det. Jeg mener også, at Wass har en tværaflevering, hvor Braithwaite bliver tacklet i skudøjeblikket.
@mich

Jeg kan høre, du ikke vil give manden en chance, ligesom mange andre tilsyneladende. Det er ærgerligt, synes jeg.

@Indspark

Mennesker er generelt dårlige til at forstå statistik og acceptere tilfældigheder, men det er tilladt at prøve.
"Det kan en træner som Åge heller ikke ændre på."

Nogle vil nok argumentere for, at det var præcist dét, Åge Hareide kunne med landsholdet.
København.
Rolig nu med al den pessimisme.

Det var ikke ligefrem fordi vi skabte chancer mod de allerbedste hold under Hareide.

Eksempelvis mod den eneste top-topmodstander vi mødte under Hareide:
DK - Frankrig
Skud mod mål: 4 - 10
Boldbesiddelse: 38 - 62
Indlæg: 9 - 28

DK - Belgien
Skud mod mål: 8 - 10
Boldbesiddelse: 53 - 47
Indlæg: 27 - 14

Jeg synes der er tegninger til noget stort. Det bliver spændende at følge.
Annonce