Snak

Mere indhold efter annoncen
3 bonuspoints til AABs koefficient og altså 0,6 til Danmarks, hvis de klarer den.
"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."
Kanon drenge..

Hvordan forholder det sig så med UEFA cuppen?

Og får man point for videre avancement, eller for DK point fra sejren i aften også selvom AAB skulle ryge ud?
Nogle der har links til en overskuelig og præcis forklaring ang. tildeling af points? Endvidere ville en rangliste, som forklarer hvilke cupper der er tildelt de forskellige pladser, være rar.
-
Det er faktisk ikke så indviklet

UEFA og CL (kvalifikationskampe):

Sejr: 1 point
Uafgjort: 0,5 point
Nederlag: 0 point

Der et 2 kvalrunder i UEFA-cuppen og 3 i CL

UEFA og CL:

Sejr: 2 point
Uafgjort: 1 point
Nederlag: 0 point

Derudover giver en plads i CL gruppespillet 3 ekstra bonuspoint. Dette betyder at klubber som f.eks. Chelsea har indtjent 3 point, før de overhovedet har spillet en eneste international kamp.

Endelig tror jeg også der er bonuspoint i spil hvis et hold klarer sig videre fra UEFA gruppespillet, men det er nok min hukommelse som spiller et puds.

Alle point skal divideres med det antal hold som landet har i Europa (intertotocup undtaget), hvilket forklarer hvorfor DK "kun" har 2.2 point efter 11 kampe.......


hmm, troede faktisk det gav mere at vinde over et hold der var højt rangeret i Europa??

Men hvorfor har nogle lande så fx. 2.250 (altså de sidste 0,250 og ikke 0,2)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Danmark i Europa indtil nu:

FCN: 8-0
BIF: 3-0
FCK:11-0
AAB:9-1
FCM:10-1

Danmark: 11 kampe, 11 sejre målscore: 41-2 :D

Selvom modstanden på ingen måder har været prangende indtil videre, er det ikke desto mindre en ganske imponerende statistik og målscore de danske klubber har fået skrabet sammen.
@superliga

Det er fordi de har 4 hold med.

Hvis et land med 4 hold har indtjent 9 point giver det en koefficient på 9/4= 2.250
Fejl fejl fejl.
Kosovo je Srbija
Sygt at Anorthosis endnu engang tager en 3-0 sejr, og endda mod "mægtige" Olympiakos.
Angående vores konkurrenter, så fik Basel 0-0 i Portugal, og har desværre et godt udgangspunkt.
Levski Sofia tabte hjemme 0-1 til BATE Borisov.
Standard Liege fik 0-0 hjemme mod Liverpool
Brann tabte 0-1 hjemme til Marseille.
Slavia Prag tabte 0-2 ude til Fiorentina og Sparta Prag tabte 1-2 hjemme til Panathinaikos.

Tænk, hvis Champions League får et dansk, cypriotisk og hviderussisk hold med i år.
Kosovo je Srbija
Annonce