Jeg ville ikke kalde kampen i går for en katastrofe. Jeg synes det vidner om mangel på vokabularium, hvis man er nødt til at arbejde i de yderste ekstremer efter sådan en kamp.
Det eneste der var katastrofalt var Calisir. Alt andet var indenfor spektret af en normalfordeling. I den lave ende for det meste, bevares.
Det var fortrinsvist når Calisir smed en bold væk, eller placerede sig med hovedet under armen at HJK kom frem til noget. For engangs skyld var det hverken Engel eller Sonne der stod med håret i postkassen. Særligt Sonne gjorde det faktisk rigtig pænt.
Kampens klart største chance tilfaldt Helenius, og der var optræk til flere af de klassiske SIF chancer i løbet af kampen, men hvor afslutningerne enten blev blokeret eller tacklet i sidste øjeblik. Eksempelvis havde Vallys en i starten af kampen, Sebastian Jørgensen havde en som han normalt krøller ind osv. - Der var også en del der løb ud i sandet pga. decideret svag boldomgang. Det virkede vitterligt til at banen var MEGET hurtigt, og at det tog det bedste af en halv time før spillerne kunne temperere en aflevering. Det var både HJK og SIF der klumpede en del, så jeg tænker at banen måske er blevet vandet lige rigeligt. Især i den ene halvdel af banen så det mærkeligt ud, og bolden sjappede bare ud over både bag- og sidelinje konstant.
I anden halvleg så vi langt mere normalt spil. Man kan - som SIF spiller - ikke holde modstanderne totalt fra fadet. Det er naivt at tro, og det gør vi heller ikke herhjemme. Men når offensiven ikke viser tænder, så kommer det hurtigt til at se røvsygt ud. Og det har desværre været indtrykket både mod Viborg og HJK.
Jeg er enig så langt, at hvis ikke vi kan vinde den her kamp hjemme - hvis HJK kommer med samme niveau, så er det ikke godt nok. Men at tabe 0-1 på udebane i en kamp hvor man er bedst indtil man får en mand smidt ud. Det er ikke katastrofalt.
Det eneste der var katastrofalt var Calisir. Alt andet var indenfor spektret af en normalfordeling. I den lave ende for det meste, bevares.
Det var fortrinsvist når Calisir smed en bold væk, eller placerede sig med hovedet under armen at HJK kom frem til noget. For engangs skyld var det hverken Engel eller Sonne der stod med håret i postkassen. Særligt Sonne gjorde det faktisk rigtig pænt.
Kampens klart største chance tilfaldt Helenius, og der var optræk til flere af de klassiske SIF chancer i løbet af kampen, men hvor afslutningerne enten blev blokeret eller tacklet i sidste øjeblik. Eksempelvis havde Vallys en i starten af kampen, Sebastian Jørgensen havde en som han normalt krøller ind osv. - Der var også en del der løb ud i sandet pga. decideret svag boldomgang. Det virkede vitterligt til at banen var MEGET hurtigt, og at det tog det bedste af en halv time før spillerne kunne temperere en aflevering. Det var både HJK og SIF der klumpede en del, så jeg tænker at banen måske er blevet vandet lige rigeligt. Især i den ene halvdel af banen så det mærkeligt ud, og bolden sjappede bare ud over både bag- og sidelinje konstant.
I anden halvleg så vi langt mere normalt spil. Man kan - som SIF spiller - ikke holde modstanderne totalt fra fadet. Det er naivt at tro, og det gør vi heller ikke herhjemme. Men når offensiven ikke viser tænder, så kommer det hurtigt til at se røvsygt ud. Og det har desværre været indtrykket både mod Viborg og HJK.
Jeg er enig så langt, at hvis ikke vi kan vinde den her kamp hjemme - hvis HJK kommer med samme niveau, så er det ikke godt nok. Men at tabe 0-1 på udebane i en kamp hvor man er bedst indtil man får en mand smidt ud. Det er ikke katastrofalt.
Silkeborg IF