Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg ville ikke kalde kampen i går for en katastrofe. Jeg synes det vidner om mangel på vokabularium, hvis man er nødt til at arbejde i de yderste ekstremer efter sådan en kamp.

Det eneste der var katastrofalt var Calisir. Alt andet var indenfor spektret af en normalfordeling. I den lave ende for det meste, bevares.

Det var fortrinsvist når Calisir smed en bold væk, eller placerede sig med hovedet under armen at HJK kom frem til noget. For engangs skyld var det hverken Engel eller Sonne der stod med håret i postkassen. Særligt Sonne gjorde det faktisk rigtig pænt.

Kampens klart største chance tilfaldt Helenius, og der var optræk til flere af de klassiske SIF chancer i løbet af kampen, men hvor afslutningerne enten blev blokeret eller tacklet i sidste øjeblik. Eksempelvis havde Vallys en i starten af kampen, Sebastian Jørgensen havde en som han normalt krøller ind osv. - Der var også en del der løb ud i sandet pga. decideret svag boldomgang. Det virkede vitterligt til at banen var MEGET hurtigt, og at det tog det bedste af en halv time før spillerne kunne temperere en aflevering. Det var både HJK og SIF der klumpede en del, så jeg tænker at banen måske er blevet vandet lige rigeligt. Især i den ene halvdel af banen så det mærkeligt ud, og bolden sjappede bare ud over både bag- og sidelinje konstant.

I anden halvleg så vi langt mere normalt spil. Man kan - som SIF spiller - ikke holde modstanderne totalt fra fadet. Det er naivt at tro, og det gør vi heller ikke herhjemme. Men når offensiven ikke viser tænder, så kommer det hurtigt til at se røvsygt ud. Og det har desværre været indtrykket både mod Viborg og HJK.

Jeg er enig så langt, at hvis ikke vi kan vinde den her kamp hjemme - hvis HJK kommer med samme niveau, så er det ikke godt nok. Men at tabe 0-1 på udebane i en kamp hvor man er bedst indtil man får en mand smidt ud. Det er ikke katastrofalt.
Silkeborg IF
Har i set mine nøgler@

Skabte ingenting? Det er jeg ikke enig i, nu hvor du citerer mit indlæg, beskriver jeg netop en chance til Helenius som han burde have scoret på før det røde kort.

At du vil kalde det en katastrofe, vil jeg nok først hoppe med på hvis SIlkeborg ryger ud samlet.
Det kan jo måske være meget godt, hvis de vinder men ryger ud og i conference league. Så bliver det lidt nemmere.
B1909

Omvendt skal man vel ikke forvente at møde dårligere hold i ECL end HJK, tværtimod. Kan vel også være at SIF sælger en profil eller to? Måske EL vil give større chance for at holde på truppen.

Men ja, der burde være størst chance for flest point i ECL.
@Defensive Tunger

Du har fuldstændig ret, der er større mulighed for point til SIF i Conference League end i Europa League.

Det samme gælder i øvrigt i den hjemlige turnering. Silkeborg IF har større chancer for point i NordicBet Ligaen end i 3F Superligaen. Det må de hellere tænke over hos Søhøjlandets Helte, hvis de nogensinde kommer til at spille en oprykningskamp eller nedrykningskamp igen. Jeg tror, jeg ved, hvad der kommer ud af de tanker, både sportsligt og økonomisk, og dermed, hvad de vil gå efter i en sådan kamp...
En gang Coban Imperial, altid Coban Imperial
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Polka,

Nice one.
Enkelte herinde bliver nødt til at spørge sig selv, hvorfor det er, vi gerne vil have flere koefficientpoint til DK. Man får ikke nogen pokal ved at ligge højt på listen...
Hobro
Du har fuldstændig ret, der er større mulighed for point til SIF i Conference League end i Europa League.

Det samme gælder i øvrigt i den hjemlige turnering. Silkeborg IF har større chancer for point i NordicBet Ligaen end i 3F Superligaen. Det må de hellere tænke over hos Søhøjlandets Helte, hvis de nogensinde kommer til at spille en oprykningskamp eller nedrykningskamp igen. Jeg tror, jeg ved, hvad der kommer ud af de tanker, både sportsligt og økonomisk, og dermed, hvad de vil gå efter i en sådan kamp...


Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du plukker en linje ud af mit svar til en anden bruger og så skriver det vrøvl der...

Brugeren over mig skriver: Det bliver nemmere hvis SIF kommer i ECL.
Så skriver jeg netop at hvis man ikke kan slå HJK, så skal man heller ikke forvente at kunne slå mange i ECL. Derfor kan man ligeså godt håbe på at SIF tæsker HJK, kommer i EL, får flere penge og måske har større chance for at holde sammen på truppen

Men det var sgu en flot smørre du fik ud af det andet!
FCK har - hvis de vinder samlet - pæne chancer for at havne i tredje seedningslag i CL. Det ville være godt!
Mere fodboldnørd end fan...
Hvis FCK vinder samlet, og ænder i 3 seedningslag, så må det da være en gamechanger, I forhold til at ryge over i Europa league.

Det bliver spændende at følge de næste 3 dage i forhold til alle de danske hold.
FCK havner med sikkerhed i 4. seedningslag hvis de kvalificerer sig til CL. Der er kun en plads tilbage at spille om i tredje lag, og den går meget sandsynligt til Benfica som slog Dynamo Kiev 2-0 i første kamp. Og Dynamo Kiev har også en højere koefficient end FCK, så det kan ikke lade sig gøre for de danske mestre at komme op i 3. lag. De tre næste hold i rækken til en plads i 3. seedningslag, hvis Benfica skulle kollapse, er Rangers, Dinamo Zagreb og Røde Stjerne.
Annonce