Har set nogle forskellige tabeller fra uefa,kan ikke helt finde ud af om man skal være minimum 10 eller 12 bedste land for at få en direkte plads i champions l.gruppespillet.Er det noget danmark kan nå i år hvis nu et dansk hold eller to klarer sig helt vildt godt hvis f.eks.et hold vinder uefa cuppen og et andet kommer langt i chl.
Snak
Redigeretfre 15. aug 2008
Super flot af de danske hold, især FCM gjorden det godt. Det er dejligt at de danske hold i europa i denne sæson har vundet de kampe hvor vi har været favoritter, det har tidligere været et stort problem, vi må håbe vi kan holde de gode resultater i næste runde, det ville være super:).
fre 15. aug 2008
"Er det noget danmark kan nå i år hvis nu et dansk hold eller to klarer sig helt vildt godt hvis f.eks.et hold vinder uefa cuppen og et andet kommer langt i chl."
Nej.
Nej.
-
fre 15. aug 2008
Helt fantastiske resultater af de danske hold. Bekymringen inden sæsonen gik jo ellers på, om Danmark kunne forsvare de 4,2 point fra 2003/4. De er stort set hjemme allerede. Med foreløbig 3,0 point på kontoen, AaB næsten i CL og forventelige hjemmesejre til Brøndby og FCN, så skal meget gå galt, hvis ikke Danmark minimum kan skrive 4,0 point på kontoen efter returkampene.
fre 15. aug 2008
Skal vi nu ikke lige få benene ned på jorden igen. Sæsonen er knap nok gået igang og der bliver lavet halve konkluderinger om hvor sikre vi er på hint og dette.
Jovist, de danske resultater er indtil videre ganske imponerende, men lad os ikke glemme at vi stadig kan nå "kun" at få en sæson på det jævne.
Med fare for at blive dømt som pessimist vil jeg advare mod at sælge skindet før målene er skudt.
Jovist, de danske resultater er indtil videre ganske imponerende, men lad os ikke glemme at vi stadig kan nå "kun" at få en sæson på det jævne.
Med fare for at blive dømt som pessimist vil jeg advare mod at sælge skindet før målene er skudt.
[i]At være noget er det væsentlige, ikke at eje eller synes at være[/i]
Redigeretfre 15. aug 2008
Har lige siddet og nørdet de der koefficienter. Jeg fandt ud af, at kvalifikation til Champions League (gældende fra 2009/2010) består af to kvalifikationssystemer som afvikles paralelt (næsten som om de var to turneringer).
(version 1 - Danmark er placeret mellem 16-47) Mesteren fra lande som er placeret mellem 16-47 kæmper om 5 pladser til Champions League gruppespillet (igennem kvalifikationen kommer de IKKE til at møde hold fra top 12-landene!!). SAS-liga mestrene starter altså i 1. kvalifikationsrunde og skal vinde den, 2. og 3. runde før de er i gruppespillet. Det lover altså ret godt for fremtiden, i og med man slipper for hold fra fx England, Italien osv.
(version 2 - Danmark er placeret mellem 1-15) Hvis vi skulle være så gode at komme i Top 15, så får vi to hold i kvalifikationen til CL - nemlig guldvinderne, som skal kvalificere sig via version 1. Nummer to fra ligaen kommer i 2. kvalifikationsrunde version 2, hvor der er lidt hårdere modstand (sammenlignet med ovenstående kvalifikationsrunde fra "version 1"). I version 2 mødes hold fra Top 15-landene - i alt 15 hold kæmper her om 5 pladser til gruppespillet. Ligesom i version 1, skal man også vinde 3. kvalifikationsrunde før man havner i gruppespillet.
Ekstra info: Hvis man taber i 2. kvalifikationsrunde til CL så kommer man i UEFA Cuppen (til runden lige inden UEFA gruppespillet). Taber man derimod i 3. kvalifikationsrunde, så ryger man direkte over i UEFA Cuppens gruppspil.. Rimelig nice.
Er det til at forstå?? :D
Ellers læs her (ved ikke om nogen har posted adressen før):
http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0408.asp
EDIT: Så er det rettet (til Michele)
(version 1 - Danmark er placeret mellem 16-47) Mesteren fra lande som er placeret mellem 16-47 kæmper om 5 pladser til Champions League gruppespillet (igennem kvalifikationen kommer de IKKE til at møde hold fra top 12-landene!!). SAS-liga mestrene starter altså i 1. kvalifikationsrunde og skal vinde den, 2. og 3. runde før de er i gruppespillet. Det lover altså ret godt for fremtiden, i og med man slipper for hold fra fx England, Italien osv.
(version 2 - Danmark er placeret mellem 1-15) Hvis vi skulle være så gode at komme i Top 15, så får vi to hold i kvalifikationen til CL - nemlig guldvinderne, som skal kvalificere sig via version 1. Nummer to fra ligaen kommer i 2. kvalifikationsrunde version 2, hvor der er lidt hårdere modstand (sammenlignet med ovenstående kvalifikationsrunde fra "version 1"). I version 2 mødes hold fra Top 15-landene - i alt 15 hold kæmper her om 5 pladser til gruppespillet. Ligesom i version 1, skal man også vinde 3. kvalifikationsrunde før man havner i gruppespillet.
Ekstra info: Hvis man taber i 2. kvalifikationsrunde til CL så kommer man i UEFA Cuppen (til runden lige inden UEFA gruppespillet). Taber man derimod i 3. kvalifikationsrunde, så ryger man direkte over i UEFA Cuppens gruppspil.. Rimelig nice.
Er det til at forstå?? :D
Ellers læs her (ved ikke om nogen har posted adressen før):
http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0408.asp
EDIT: Så er det rettet (til Michele)
[i]F.C. København[/i]
[i]Arsenal F.C.[/i]
fre 15. aug 2008
Nej, det er ikke helt til at forstaa eftersom du siger to forskellige ting mht mestrene, hvis vi ligger 13-15. Hvis vi ligger i den gruppe er det vel bare at mesteren spiller mesterkval, dvs mestrene fra 13-47 samtidig med at toeren spiuller den noget svaerere ikke-mester kval med ikke-mestre fra de 15 bedste lande. Man skal i top 12 for at faa et hold i CL uden kval og det er altsaa ikke i kortene at vi kommer derop.
Redigeretfre 15. aug 2008
Mener faktisk ikke, at 4,0 point efter returkampene er spor optimistisk. Selvfølgelig skal AaB lige kvalificere sig, men det vil være en kæmpefiasko hvis de ikke gør det. Kvalifikation til CL giver 3 bonuspoint og dermed 0,6 point til den danske koefficient. Sejre til Brøndby og FC Nordsjælland giver 0,2 koefficientpoint til Danmark hver. Så et det simple regnestykke er 3,0 + 0,6 + 0,2 + 0,2 = 4,0 point.
lør 16. aug 2008
Shakaballa, i først linje i gennemgangen med Belgien står der også, at de har 3 af 4 hold tilbage i turneringen. I status konkluderer jeg så, at 3 af disse 3 hold går videre.
Kosovo je Srbija