Helt ærligt, hvad har dommeren dog gang i?
Snak
Redigerettors 15. sep 2022
Status på aftens 2. omgang af EL & ECL:
Aftens negative resultater:
Fenerbache fik en uafgjort (tyrkerne udligner på straffe i overtiden - mega surt)
Basaksehir tog en sejr (endnu et italiensk nederlag, men det var jo Fiorentina)
Partizan fik en uafgjort (dog på hjemmebane)
Silkeborg tabte (som forventet, men vi fik os en lovende start & et lille comeback - dog ikke nok)
På den positive side:
Zurich tabte (vi er jo tættest på Schweiz)
Malmø tabte
Slovacko tabte
Hapoel Beer-Sheva tabte (vigtig at holde Israel bag os - har jo hentet os for den næstekommende)
Hvad er der med Silkeborg og straffespark...?
Ellers bestemt en godkendt runde, men uafgjort til FCK og storsejren til FCM samt livsvigtige point på kontoen.
Det er også værd at bemærke at der igen ikke var point til Grækenland og Kroatien, som vi dermed også nu begge har hentet og er gået forbi (snært). Dertil heller ingen point til Israel og et par nederlag til Cypern. Dog lidt malurt i bægeret i kraft af Fenerbache´s udligning til 2-2 på straffespark i overtiden.
Er blevet en lille optimist igen med hensyn til top17 16, hvilket er ekstremt vigtigt i relation til de potentielle sikre gruppespil...
Aftens negative resultater:
Fenerbache fik en uafgjort (tyrkerne udligner på straffe i overtiden - mega surt)
Basaksehir tog en sejr (endnu et italiensk nederlag, men det var jo Fiorentina)
Partizan fik en uafgjort (dog på hjemmebane)
Silkeborg tabte (som forventet, men vi fik os en lovende start & et lille comeback - dog ikke nok)
På den positive side:
Zurich tabte (vi er jo tættest på Schweiz)
Malmø tabte
Slovacko tabte
Hapoel Beer-Sheva tabte (vigtig at holde Israel bag os - har jo hentet os for den næstekommende)
Hvad er der med Silkeborg og straffespark...?
Ellers bestemt en godkendt runde, men uafgjort til FCK og storsejren til FCM samt livsvigtige point på kontoen.
Det er også værd at bemærke at der igen ikke var point til Grækenland og Kroatien, som vi dermed også nu begge har hentet og er gået forbi (snært). Dertil heller ingen point til Israel og et par nederlag til Cypern. Dog lidt malurt i bægeret i kraft af Fenerbache´s udligning til 2-2 på straffespark i overtiden.
Er blevet en lille optimist igen med hensyn til top
Nej til slutspil. Følger efter sæsonen 2015-2016 kun dansk fodbold i pokalturneringen samt i europæiske sammenhæng, så længe slutspilsstrukturen findes. DBU løj for os. God fornøjelse til jer andre, der gider slutspil.
tors 15. sep 2022
@Cruzan
Hvorfor er en 17 vigtigt i år, troede det handlede top 15 eller ej?
Hvorfor er en 17 vigtigt i år, troede det handlede top 15 eller ej?
fck & arsenal
tors 15. sep 2022
@ Arsenal_love
Tak for påmindelsen.
Skal dog lige siges at der skulle have stå 16 og ikke 17.
Top 16 er ikke vigtigt i år - det er det hvert år. For yderligere at præciserer, så bør top 16 også være minimumskravet.
Dermed ikke sagt at vi ikke skal går efter top 15 eller have det som mål også. Der er bare ikke så stor en sandsynlighed for det i år, som andre.
Klart at # 15 er bedre end # 16, men der er bare en endnu større forskel på # 16 end # 18 (specielt også i forhold til de garanterede og potentielle garanterede gruppespil), hvilket et det områdespænd vi pt. ligger til at ende i. Dette kan FCK, FCM og Silkeborg selvfølgelig bare gøre noget ved med min. at hente 2 sejre og 1 uafgjort, og samtidig sørge for at Kroatien og Grækenland med hver deres ene hold fortsat holdes bag os nu vi endelig har passeret dem. Vi kan selvfølgelig også håbe på at tyrkerne forspiser sig så meget i baklava, at de bliver så tunge i røven at de ikke henter os med deres 4 tilbageværende hold.
Men som skrevet står, hvis FCM kan nå at vågne op fra det semi black hole de pt. har opholdt sig i, hvilket de bestemt gjorde i dag, så ser vores placering og evt. top 15 mere opnåelig.
Tak for påmindelsen.
Skal dog lige siges at der skulle have stå 16 og ikke 17.
Top 16 er ikke vigtigt i år - det er det hvert år. For yderligere at præciserer, så bør top 16 også være minimumskravet.
Dermed ikke sagt at vi ikke skal går efter top 15 eller have det som mål også. Der er bare ikke så stor en sandsynlighed for det i år, som andre.
Klart at # 15 er bedre end # 16, men der er bare en endnu større forskel på # 16 end # 18 (specielt også i forhold til de garanterede og potentielle garanterede gruppespil), hvilket et det områdespænd vi pt. ligger til at ende i. Dette kan FCK, FCM og Silkeborg selvfølgelig bare gøre noget ved med min. at hente 2 sejre og 1 uafgjort, og samtidig sørge for at Kroatien og Grækenland med hver deres ene hold fortsat holdes bag os nu vi endelig har passeret dem. Vi kan selvfølgelig også håbe på at tyrkerne forspiser sig så meget i baklava, at de bliver så tunge i røven at de ikke henter os med deres 4 tilbageværende hold.
Men som skrevet står, hvis FCM kan nå at vågne op fra det semi black hole de pt. har opholdt sig i, hvilket de bestemt gjorde i dag, så ser vores placering og evt. top 15 mere opnåelig.
Nej til slutspil. Følger efter sæsonen 2015-2016 kun dansk fodbold i pokalturneringen samt i europæiske sammenhæng, så længe slutspilsstrukturen findes. DBU løj for os. God fornøjelse til jer andre, der gider slutspil.
fre 16. sep 2022
SIF med 2 opgør mod FCSB fra Rumænien, der tror jeg god de kan hente en uafgjort og en sejr
fre 16. sep 2022
Super flot resultat af FCM dejligt med point til Danmark.
pt 17 som ser rimelig overskuelig ud at holde, vi overhaler Rusland og Tyrkiet overhaler nok os desværre.
Men alt i alt en ok uge FCM med rimelig mulighed for at spille med efter vinteren, det ligner dog det er det eneste hold, SIF får det svært, og selvom Sevilla var ordinære mod FCK så er det nok for meget at forlange at FCK tager en tredjeplads.
pt 17 som ser rimelig overskuelig ud at holde, vi overhaler Rusland og Tyrkiet overhaler nok os desværre.
Men alt i alt en ok uge FCM med rimelig mulighed for at spille med efter vinteren, det ligner dog det er det eneste hold, SIF får det svært, og selvom Sevilla var ordinære mod FCK så er det nok for meget at forlange at FCK tager en tredjeplads.
fre 16. sep 2022
Jeg ved godt, at der altid sker overraskelser, og jeg bilder mig ikke ind at kunne forudse resultatet af snesevis af fodboldkampe. Men jeg vil alligevel komme med et optimistisk men ikke helt urealistisk bud på, hvor mange point de danske hold mon henter hjem.
FCK:
0 point mod mægtige Man C i to kampe. FCK er i krise, og forskellen er bare for stor
1 point mod Sevilla. Det forudsætter nok at Sevilla fortsat er i krise til den tid, og at FCK er kommet ud af deres krise
1 point mod Dortmund. I den sidste kamp tror jeg Dortmund har sikret sig en 2. plads. Så har de kun pengene at spille for, mens kampen kan være "livsvigtig" for FCK. FCK leverer ofte på hjemmebane i Europa
3 ligapoint kan være nok til at komme i EL, hvis Sevillas krise fortsætter. Hvad de ville kunne hente der, er selvfølgelig umuligt at forudsige. Lad os sige 2 point
FCM.
1 point mod Feyenord i to kampe. Feyenord ligger nr. 2 i Æresdivisionen og lammetævede Sturm Graz. Men jeg har alligevel på fornemmelsen, at FCM leverer en ny overraskelse i en af kampene.
0 point mod Lazio. Lazio kommer til at være bedre forberedt næste gang
2 point mod Sturm Graz. FCM var ikke nedspillet på udebanen, og de er nok oppe i et andet gear til den tid.
7 ligapoint kan være nok til at de får lov at spille mod en af toerne i Conference League om at gå videre. Hvordan det vil gå er naturligvis umuligt at forudsige. Lad os sige, de henter 2 point.
SIF
3 point i 2 kampe mod FCSB. Det er virkelig imponerende, hvad Silkeborg har gang i. Jeg kan se, at FCSB ligger næsten i bunden af den rumænske liga
0 point mod West Ham. Forskellen er bare for stor.
1 point mod Anderlecht. SIF var ikke nedspillede i Belgien. Jeg tror, de leverer endnu en overraskelse.
5 ligapoint kommer ikke til at være nok til at gå videre.
Alt i alt: 13 nationspoint til Danmark. Delt med 5 er det 2,6 koefficientpoint, så Danmark slutter sæsonen på 27,825. Hvad tyrkerne henter tør jeg ikke gætte på, men det ligner en 16. eller 17.-plads i mit scenarie.
FCK:
0 point mod mægtige Man C i to kampe. FCK er i krise, og forskellen er bare for stor
1 point mod Sevilla. Det forudsætter nok at Sevilla fortsat er i krise til den tid, og at FCK er kommet ud af deres krise
1 point mod Dortmund. I den sidste kamp tror jeg Dortmund har sikret sig en 2. plads. Så har de kun pengene at spille for, mens kampen kan være "livsvigtig" for FCK. FCK leverer ofte på hjemmebane i Europa
3 ligapoint kan være nok til at komme i EL, hvis Sevillas krise fortsætter. Hvad de ville kunne hente der, er selvfølgelig umuligt at forudsige. Lad os sige 2 point
FCM.
1 point mod Feyenord i to kampe. Feyenord ligger nr. 2 i Æresdivisionen og lammetævede Sturm Graz. Men jeg har alligevel på fornemmelsen, at FCM leverer en ny overraskelse i en af kampene.
0 point mod Lazio. Lazio kommer til at være bedre forberedt næste gang
2 point mod Sturm Graz. FCM var ikke nedspillet på udebanen, og de er nok oppe i et andet gear til den tid.
7 ligapoint kan være nok til at de får lov at spille mod en af toerne i Conference League om at gå videre. Hvordan det vil gå er naturligvis umuligt at forudsige. Lad os sige, de henter 2 point.
SIF
3 point i 2 kampe mod FCSB. Det er virkelig imponerende, hvad Silkeborg har gang i. Jeg kan se, at FCSB ligger næsten i bunden af den rumænske liga
0 point mod West Ham. Forskellen er bare for stor.
1 point mod Anderlecht. SIF var ikke nedspillede i Belgien. Jeg tror, de leverer endnu en overraskelse.
5 ligapoint kommer ikke til at være nok til at gå videre.
Alt i alt: 13 nationspoint til Danmark. Delt med 5 er det 2,6 koefficientpoint, så Danmark slutter sæsonen på 27,825. Hvad tyrkerne henter tør jeg ikke gætte på, men det ligner en 16. eller 17.-plads i mit scenarie.