Jeg er ret uenig i, at vi må at Basel ryger ud af CL i aften. For det første er Schweiz udenfor rækkevidde i år. For det andet mister de rigtig mange point næste år og i 2010, så på sigt har vi en ok chance for at overhale dem.
Dernæst hvis basel går i UEFA-cuppen så forringer det FCK´s og Brøndbys muligheder for seedning. Som det ser ud nu, vil Olympiakos´s formodede nederlag betyde, at FCK ikke bliver seedet, med mindre andre favoritter ryger i svinget i UEFA-cuppen. Så jo flere favoritter der klarer skærene i CL jo bedre chancer er der for at FCK og måske Brøndby kan få en seedning, hvilket alt andet lige, vil gøre det væsentlig nemmere for disse hold at gå i UEFA gruppespillet.
Dernæst hvis basel går i UEFA-cuppen så forringer det FCK´s og Brøndbys muligheder for seedning. Som det ser ud nu, vil Olympiakos´s formodede nederlag betyde, at FCK ikke bliver seedet, med mindre andre favoritter ryger i svinget i UEFA-cuppen. Så jo flere favoritter der klarer skærene i CL jo bedre chancer er der for at FCK og måske Brøndby kan få en seedning, hvilket alt andet lige, vil gøre det væsentlig nemmere for disse hold at gå i UEFA gruppespillet.