Det er der vidst ikke nogen som er uenig i. Dória eller Éderson Silva er næppe nogen overraskelse for de fleste storklubber(Éderson krævede dog en research fra min egen side, og jeg er da positivt stemt grundet hans kliniske afslutninger og alsidighed).
Snakken gik på hvorvidt Galliani forstår at anvende sin stab, altså hans sportsdirektør samt de scouts som er tilknyttet klubben direkte eller indirekte. Min påstand er at han ikke magter at give opgaverne videre til folk med større ekspertise - enten pga. mistillid til sin stab, eller han selv tror han ved bedst, eller et andet mærkeligt grundlag.
Deri min kommentar om den ligegyldighed det vil være at skifte ud i staben, som Berlusconi har dikteret overfor Galliani. Det ændrer ikke noget. Fordi problemet er at Galliani stadigvæk sidder for bordenden, og blander sig i for mange sportslige affærer, som reelt set ikke er hans bord. Jeg tvivler ikke på Braidas evner, eller de tilknyttede scouts(pånær Serginho). Jeg tvivler dog meget på at Galliani skulle have en evne til at ændre sin ageren på transfermarked, hvor han angiveligt sigter efter spillere hvis navn som den gængse "fodboldfan", kender.
Og selvom jeg nærer sympati for Galliani, og godt kan få ondt af ham pga. de nedslagtninger han har været ude for i tornadoen Barbara, så er det tilsyneladende det bedste for Milan. At indskrænke Gallianis dominans. Og det er den blevet, og nok også grunden til at han opførte sig fornærmet i pressen for at få hjælp frra Silvio. Barbara har opbakningen i bestyrelsen, hvilket tydeligvis bliver illustreret ved de formodede ansættelser af Sogliano og Seedorf, som formelt set ikke er hendes anliggende. Derfor tror jeg heller ikke at man skal langt ud i fremtiden, før Galliani er fortid i Milan. De konstante ydmygelser kan hans stolthed ikke holde til(det har vi set med hans turné i pressen), og er desuden også en synd afsked at skulle tage. Det kan så lede frem til Barbaras sidste punkt i hendes planlægning: Paolo Maldini som teknisk direktør.
Så snakken gik reelt set på om hvorvidt Gallianis formår at bruge sin stab. Det mener jeg ikke, og derfor er han et problem snarere end en løsning.
Snakken gik på hvorvidt Galliani forstår at anvende sin stab, altså hans sportsdirektør samt de scouts som er tilknyttet klubben direkte eller indirekte. Min påstand er at han ikke magter at give opgaverne videre til folk med større ekspertise - enten pga. mistillid til sin stab, eller han selv tror han ved bedst, eller et andet mærkeligt grundlag.
Deri min kommentar om den ligegyldighed det vil være at skifte ud i staben, som Berlusconi har dikteret overfor Galliani. Det ændrer ikke noget. Fordi problemet er at Galliani stadigvæk sidder for bordenden, og blander sig i for mange sportslige affærer, som reelt set ikke er hans bord. Jeg tvivler ikke på Braidas evner, eller de tilknyttede scouts(pånær Serginho). Jeg tvivler dog meget på at Galliani skulle have en evne til at ændre sin ageren på transfermarked, hvor han angiveligt sigter efter spillere hvis navn som den gængse "fodboldfan", kender.
Og selvom jeg nærer sympati for Galliani, og godt kan få ondt af ham pga. de nedslagtninger han har været ude for i tornadoen Barbara, så er det tilsyneladende det bedste for Milan. At indskrænke Gallianis dominans. Og det er den blevet, og nok også grunden til at han opførte sig fornærmet i pressen for at få hjælp frra Silvio. Barbara har opbakningen i bestyrelsen, hvilket tydeligvis bliver illustreret ved de formodede ansættelser af Sogliano og Seedorf, som formelt set ikke er hendes anliggende. Derfor tror jeg heller ikke at man skal langt ud i fremtiden, før Galliani er fortid i Milan. De konstante ydmygelser kan hans stolthed ikke holde til(det har vi set med hans turné i pressen), og er desuden også en synd afsked at skulle tage. Det kan så lede frem til Barbaras sidste punkt i hendes planlægning: Paolo Maldini som teknisk direktør.
Så snakken gik reelt set på om hvorvidt Gallianis formår at bruge sin stab. Det mener jeg ikke, og derfor er han et problem snarere end en løsning.