Måske det er formuleringen, der halter, men når PSG kræver 70 mio. euro for en suptopspiller, og det samme beløb er rekord for Milan, så har vi et stykke op til ‘eliten’ på den økonomiske front.
Snak
RedigeretI dag 16:58
Det virker ikke bare desperat og useriøst. Det virker som man har deponeret alt fornuft ved en agent i afmagt.
Alene transfersummens afskrivning årligt vil gøre ham til den 2. dyreste spiller i truppen kun bag Nkunku. Dertil kommer så en løn på minimum 9.3 mio euro brutto (nogle steder nævner 14), som gør ham til den med afstand dyreste i truppen. Mere end Maignan, Pulisic og Alexis til sammen.
Når man tænker på klubbens finansielle situation, så går man all in på CL i næste sæson, ellers skal man lave for over 200 mio euro i Plusvalenza de næste 12 måneder for ikke at komme på grænsen med FFP. Man er lige trådt ud af settlement aftalen og dette regnskab giver eftersigende et underskud på 30-50 mio euro. Næste sæson bliver så endnu vildere uden CL og med så massive investeringer man lægger for dagen.
Det er diplomatisk talt spændende, hvad der foregår i hovedet på ejeren. Er han desperat, inkompetent eller er han i gang med en emission for at rejse penge til klubben som vi ikke ved noget om. Alle tre scenarier kan også være i spil samtidigt. Jeg gad godt at have set "mr. value for money Almstadts" ansigt i den situation den her beslutning blev taget.
Måske har man allerede linet nogle store salg op af Rabiot, Maignan, Leao osv. men håndfaste rygter har der ikke været mange af. Og selv gode salg af dem ville ikke rejse nok plusvalenza.
Alene transfersummens afskrivning årligt vil gøre ham til den 2. dyreste spiller i truppen kun bag Nkunku. Dertil kommer så en løn på minimum 9.3 mio euro brutto (nogle steder nævner 14), som gør ham til den med afstand dyreste i truppen. Mere end Maignan, Pulisic og Alexis til sammen.
Når man tænker på klubbens finansielle situation, så går man all in på CL i næste sæson, ellers skal man lave for over 200 mio euro i Plusvalenza de næste 12 måneder for ikke at komme på grænsen med FFP. Man er lige trådt ud af settlement aftalen og dette regnskab giver eftersigende et underskud på 30-50 mio euro. Næste sæson bliver så endnu vildere uden CL og med så massive investeringer man lægger for dagen.
Det er diplomatisk talt spændende, hvad der foregår i hovedet på ejeren. Er han desperat, inkompetent eller er han i gang med en emission for at rejse penge til klubben som vi ikke ved noget om. Alle tre scenarier kan også være i spil samtidigt. Jeg gad godt at have set "mr. value for money Almstadts" ansigt i den situation den her beslutning blev taget.
Måske har man allerede linet nogle store salg op af Rabiot, Maignan, Leao osv. men håndfaste rygter har der ikke været mange af. Og selv gode salg af dem ville ikke rejse nok plusvalenza.
I dag 17:19
Nu må vi lige se, hvordan handlen er skruet sammen – jeg tænker på bonusser osv. Men ja, umiddelbart virker det som en kæmpe overpris.
Til gengæld er det positivt, at vi endelig har landet en 9´er, som passer til den kommende træners koncept. Det må man antage, at Ramos gør.
Det økonomiske aspekt af handlen er dog bekymrende. Jeg håber også, at lønnen er rimelig og maks ligger i nærheden af Pulisics og Leaos niveau.
Jeg tror, vi går en travl sommer i møde, og det bliver spændende at se, hvem der bliver, og hvem der skal videre. En boldspillende centerback ville jeg hilse meget velkommen. Samtidig håber jeg virkelig også, at vi satser på ungdommen og giver vores egne talenter en reel vej til førsteholdet.
Til gengæld er det positivt, at vi endelig har landet en 9´er, som passer til den kommende træners koncept. Det må man antage, at Ramos gør.
Det økonomiske aspekt af handlen er dog bekymrende. Jeg håber også, at lønnen er rimelig og maks ligger i nærheden af Pulisics og Leaos niveau.
Jeg tror, vi går en travl sommer i møde, og det bliver spændende at se, hvem der bliver, og hvem der skal videre. En boldspillende centerback ville jeg hilse meget velkommen. Samtidig håber jeg virkelig også, at vi satser på ungdommen og giver vores egne talenter en reel vej til førsteholdet.
I dag 18:33
Omend jeg har hørt €7,4m plus bonusser (gross) i "pakken" til Ramos, så virker det helt på månen.
Det sagt, så har jeg egentlig ret stor tiltro til Cardinale ift. den økonomiske situation. Meget kan siges om hans evner (eller mangel på samme) udi ledelse af en fodboldklub. Men det økonomiske aspekt, har jeg egentlig aldrig været bekymret for.
Skal man tage det positive spin på det, må det være, at Amorim her får sin førsteprioritet.
Det er helt åbenlyst, at Amorims system kræver spillere, der passer præcist ind i "designet".
Ramos skulle have været hans førsteprioritet i United også, men han fik i stedet Sesko.
Hvis det her skal ses som udtryk for, at man med en vis konsekvens bygger en trup til Amorim, synes jeg selvsagt, at det er positivt.
Salg af Leao, Fofana og Pavlovic, samt afgangen af Modric, skaber trods alt et pænt råderum.
Det sagt, så har jeg egentlig ret stor tiltro til Cardinale ift. den økonomiske situation. Meget kan siges om hans evner (eller mangel på samme) udi ledelse af en fodboldklub. Men det økonomiske aspekt, har jeg egentlig aldrig været bekymret for.
Skal man tage det positive spin på det, må det være, at Amorim her får sin førsteprioritet.
Det er helt åbenlyst, at Amorims system kræver spillere, der passer præcist ind i "designet".
Ramos skulle have været hans førsteprioritet i United også, men han fik i stedet Sesko.
Hvis det her skal ses som udtryk for, at man med en vis konsekvens bygger en trup til Amorim, synes jeg selvsagt, at det er positivt.
Salg af Leao, Fofana og Pavlovic, samt afgangen af Modric, skaber trods alt et pænt råderum.
RedigeretI dag 19:15
Hvorfor tror du pavlovic smutter...
Rygtestrømmen omkring ham er lidt blandet. Men seneste går på, at Amorim ønsker sig en venstrefoddet "press resistant" stopper.
Pavlovic er ikke 100% diskvalificeret ift. et Amorim-koncept, da han ville kunne passe ind i den rolle Coates havde i Sporting.
Den rolle er jeg dog ret sikker på er tiltænkt Gabbia. Ikke mindst pga. squad rules.
Dermed ville Pavlovic skulle spille den brede rolle til venstre, hvor han omvendt slet ikke passer. Tænk Lisandro Martinez, Goncalo Inacio og Matheus Reis.
Det gør så Pavlovic til et oplagt salgsemne, og som @candela skriver, så skal der helt klart penge i kassen efter Ramos-handlen.
...Modric er vel heller ikke sikker endnu?
Altså, hans kontrakt udløber på tirsdag.
Jeg tror sådan set sagtens, at Modric kunne være brugbar i Amorims koncept, men vi har bare for mange midtbanespillere, og her vil det være oplagt, at frigive truppens tredjestørste lønpost.
Amorim spiller typisk med en balancespiller og en playmaker på midten. Her kan Modric sagtens undværes, fordi vi allerede har Ricci, mens man så kunne spille Comotto ind som rotation.
Jeg kan derfor ikke rigtig se logikken i en forlængelse med Modric, navnlig i en situation, hvor livremmen skal strammes ind.
I dag 20:14
Uden at vide det, så tænker jeg umiddelbart, at Modric selv bestemmer sin fremtid i Milan. Jeg tror, at både klubben og vores træner meget gerne vil forlænge med ham. Modric var vel sammen med Magic Mike og Rabiot vores bedste spiller i sidste sæson, og med hans vindermentalitet og stadig høje niveau tror jeg, at Milan gerne vil beholde ham.
Men nu må vi se – jeg har taget fejl før! Kan jo være Como henter ham 👀 eller han bare stopper sin flotte karriere.
Med Europa League, en træner der roterer mere og den kommende mere krævende kampprogram, synes jeg bestemt, at der burde være en mulighed for, at han bliver os selvom han er løntung.
Men altså tror det hele afhænger meget af Modric…
Men nu må vi se – jeg har taget fejl før! Kan jo være Como henter ham 👀 eller han bare stopper sin flotte karriere.
Med Europa League, en træner der roterer mere og den kommende mere krævende kampprogram, synes jeg bestemt, at der burde være en mulighed for, at han bliver os selvom han er løntung.
Men altså tror det hele afhænger meget af Modric…
I dag 20:40
Jeg går og håber lidt på, at Maignan ville blive solgt i kølvandet på et flot VM. Så ville han kunne ryge afsted til en høj pris, og Milan ville kunne få sig en fin erstatning til lavere løn og færre skader.
Jeg troede ikke på, at man ville kunne erstatte Donnarumma, men det kunne man.
Lad Maignan smutte, mens han endnu er penge værd - i modsætning til Donnarumma, Chalhanoglu osv. osv.
Jeg troede ikke på, at man ville kunne erstatte Donnarumma, men det kunne man.
Lad Maignan smutte, mens han endnu er penge værd - i modsætning til Donnarumma, Chalhanoglu osv. osv.
San Siro il mio destino